Šťastné Nové Roky

Šťastné Nové Roky

Listuji tak obsahem novin, a nejednou po jejich prolistování mi v hlavě stále zvoní jedno slůvko zdražování.
Názor mám na toto slůvko spíš skeptický, ale zkouším být objektivní. Tak tedy začátkem Nového roku a tedy i koncem bujarých oslav přišlo zpět nechvalně známé zdražování.
Z čehož mi vyplývá, že bezdomovec, kterého jsem onehdy potkal, který samozřejmě jevil známky raného alkoholismu, má v této době již zásadní problém.
Klasické lahvové pivo, které stálo něco málo přes 9 korun, stojí dnes již 14. Samozřejmě, že částka za tento mok který již léta přináší potěšení je úměrná...ale?
Bezdomovec které jsem nedávno potkal, má již daleko více práce aby ten zbylí deficit 5 -ti koruny dohnal.
Chápu, že se Vám ostatním zdá tento problém malicherný, ale jak jsem ho tak s lehkostí řešil, náhle jsem si vzpomněl na své dětství, má paměť se vrací zhruba o deset let, kdy lístek na pověstnou pražskou MHD stál 4 koruny.
Ve svém věku jsem si s pouhou 20 -ti korunou připadal jako boháč, dnes v době kdy lístek stojí již korun 18 mi dochází, že po zbylé útratě mi nezbývá již ani na pouhý rohlík.
Jelikož sem se snažil na věc podívat z obou úhlů pohledu, řekl jsem si, že bych asi tedy připadal opět boháčem musel bych mít v kapse korun 50.
Záležitost se zdá vyřešena, ovšem náhle zaražen zjišťuji, že většina českých politiků razí heslo ceny zvyšovat platy snižovat.
Po tomto smutném zjištění jsem zjistil, že si za pár let budu připadat stejně jako onen bezdomovec, protože svojí pověstnou 20 -ti korunu již budu potřebovat na rohlík.
Shrnutím bych jen rád řekl, že si připadám stále chudší, avšak podle hlavy státu myšlenkově bohatší, protože si každý rozmyslí jak z ušetřenou korunou naloží.

S úctou české vládě Autor
Autor Goethe.one, 03.01.2009
Přečteno 444x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí