Účinky chrápání

Účinky chrápání

Anotace: Kde se stala chyba? Asi porucha soustředění...

Sedím v obýváku a snažím se číst zamilované básničky mých mladých "kolegů". To je v pořádku. V televizi běží Červený trpaslík, za tento večer již šestý díl. To je taky celkem v pořádku. Na gauči leží můj drahocenný rodič a spí. To by bylo také celkem v pořádku, pokud... By tatoušek nechrápal tak, že se mi klepe monitor. No dobře, možná trochu přeháním, ale jak se chcete soustředit na romantiku, když metr a půl od vás leží na gauči velmi hlasitě chrápající padesátník? Já nevím. Přijde mi surové ho vzbudit a oznámit mu, že mě ruší. Tak zamlaskám. Ticho... jedna, dva, tři... CHRRRRR! Tak to jsem si moc nepomohla.
Jak říkal národem milovaný Jára Cimrman, Bůh člověka celkem vymakal (to není úplně přesná citace, ale myslím, že přesně to chtěl JC říct). Až na pár drobných detailů. Podle mistra všech oborů to byl lidský chrup. Podle mě to je spíše dýchací ústrojí některých spoluobčanů.
Wikipedie definuje chrápání takto:
"Chrápání je zvuk vibrací, který pochází z dýchacího ústrojí některých osob nebo zvířat během spánku. Zvuk chrápání může být rušivý a nežádoucí jak pro osobu, která chrápe, tak pro její okolí.
Chrápání může způsobovat nespavost, ztrátu soustředění, nervozitu a ztrátu libida."
Zvuk vibrací... zvuk to každopádně je a vibrace jsme brali v té části fyziky, kterou už jsem nechápala. Z dýchacího ústrojí, no předpokládám, že to je také pravda, díky mým znalostem z biologie. A vzhledem k tomu, že chrápe člověk jako primát, který si osvojil počítač, tudíž pouze líné zvíře, řekla bych, že chrápat může i zvíře. A jestli je zvuk pro mě rušiví? No tahle myšlenka mi nepřijde příliš objevná, už jen proto, že teď mě jedna osoba postižená tímto problémem ruší v přemýšlení.
Ráda bych se pozastavila hlavně nad poslední větou: "Chrápání může způsobovat nespavost, ztrátu soustředění, nervozitu a ztrátu libida." Nespavost? Maminka spí každý den jen díky špuntům do uší a silnému Rohypnolu, já spím díky silné zdi (která je u vil ze začátku 20. století obvyklá). Ztráta soustředění - o tom už jsem přeci mluvila. Nervozita... mno, když nemůžete usnout a máte psát od 7:25 čtvrtletku z matiky, která rozhodne o vaší známce, tak se trochu bojíte že ráno nevstanete, nebo že usnete v půlce hodiny. Ztráta libida... Tak to nevím a mamči se ptát nebudu, ale jak moc velkou touhu ve vás vzbudí chrápající osoba?
Wikipedia má tedy v lecčems pravdu. Akorát mě teď napadá, že ty problémy s libidem a soustředěním se asi mají vztahovat na osobu chrápající...
Autor Veverushka, 21.01.2009
Přečteno 707x
Tipy 5
Poslední tipující: Bíša, Teereezkka, Grafomanická MIA, sluníčko sedmitečné
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:+)

26.01.2009 23:23:00 | Bíša

bud rada ze te pred tatinkovym chrapanim ochrani zed ;-) muj tatinek nekdy chrape tak ze me ma zed neochrani...

24.01.2009 23:03:00 | Darinka666

Třeba někomu připadá chrápání sexy:D

22.01.2009 17:10:00 | Grafomanická MIA

V dílku jsou pasáže, za které ti ráda dám TIP:-)

22.01.2009 11:29:00 | sluníčko sedmitečné

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí