O Salamandrovi...

O Salamandrovi...

Anotace: Někteří vědí...ostatní ať čtou :-)

Kdysi dávno, je tu mu asi 6 – 7 let, jsme ve škole probírali čínské báje a pověsti. Nejsme si úplně jistý, ale myslím že to byla 9.třída. Neměl jsem v této době zrovna nejlepší období, ať už ve škole, doma a už vůbec nebudeme rozebírat jak jsem se choval jinde… Prostě puberta. Byla to hodina občanské nauky, kdy jsme za neposlušnost (dnes bych mohl říci za odměnu) dostali zpracovat referát s ústním přednesením a koláž na téma „Čínských bájí a pověstí“. Ten trest jsem dostal já, můj nejlepší kamarád a ke konci hodiny i náš spolužák z Vietnamu Čen. Ani netuším jak jsem se k tomu dopracoval, ale nejvíce mě zaujala legenda o Salamandrovi. Dokonce měla ve třídě docela i velký úspěch a u učitelky jakby smet. Následně nato jsem od již zmíněných kamarádů dostal i rozlučkový dárek. Od Čena jsem dostal nákres Salamandra a Marek mi ho nechal vyrobit z ušlechtilé oceli jako přívěsek. Sice moc nevěřím na nějaký talismany a podobné věci, ale tento přívěsek mě provází(zel) až do teď a snad i funguje…

Samotná pověst vychází ze staré Číny. Začíná už narozením chlapce, kterému se ale velmi vyhýbá štěstí. Bez rodiny, naprosto opuštěn a ne zrovna moc hezkého vzhledu… Zde je právě celá pointa této pověsti. Co je to štěstí? Rodina, přátelé nebo láska???...
Celý příběh je vlastně o tom co špatného se mu vždy přihodí. V jeho 5 letech mu odchází matka a v 15 letech mu zemře otec, přátelé se mu vyhýbají a dělají si zněj legraci a o lásce ani nemluvě. Vše se změní při jeho plnoletosti. Od svého učitele dostane mluvící ještěrku. Od této chvíle se začalo vše dařit. Matka, ač ne zrovna psychicky v pořádku, se vrací a jemu dělá radost se o ni starat. A přátelé? Všichni se chodí koukat na jeho ještěrku. Vždy když se neví rady jde právě za ní, aby mu poradila, pomohla ke štěstí a tak se i stává. Vše co si kdy přál se mu plní. Až na jednu věc…a tou je Láska. Po několika letech si to uvědomuje. Touha po někom blízkém, někdo komu může věřit, někdo s kým by mohl mít rodinu…
Proto jeho jediným přáním je teď najít tuto osobu. Zde je zajímavé, že ač není hezký, najednou nemá problém někoho najít. Ale nepovedlo se na první pokus. Vždy když myslel, že našel tu pravou, jeho věrná ještěrka najednou zmizla a neukázala se do doby než jeho vztah skončil. Přesto nastává zlom a tu pravou nachází. Musí o ní bojovat, jak je u těchto žen zvykem, ale nakonec ji dostává do svých rukou. Avšak všechno má svůj konec a právě v této chvíli mu jeho ještěrka oznamuje, že přichází její konec a že vše co mohla pro něj již udělala. Následně nato i umírá. Zde mládenec přichází nato proč při něm stála až do teď, proč odcházela při jeho předchozích vztazích a proč najednou a zničehonic odešla na věčné časy. Ona nebyla to štěstí , vždy mu jen ukázala cestu a to štěstí si našel on sám.
Po několika letech se koná svatba a následně nato přichází i první potomek. A právě při jeho porodu se na svět podíval ještě jeden život. Malinká mluvící ještěrka. Mládenec ji však daruje své ženě, protože on své štěstí už našel. Teď záleží pouze na ní, co považuje za štěstí….

Je to možná jen souhra náhod, protože jestli mi přináší štěstí to nevím. Ale co je pravdou, že jsem přívěsek nikdy v žádném vztahu nenosil – většinou jsem ho nemohl najít, ale ani nehledal.
Až teď nastala změna. Vzal jsem si ho na krk a našel přítelkyni. Snad mých snů? Kdo ví…ale já tomu věřím! A proto jsem ho i sundal a teď ho nosí ona…už záleží jen na tom co je to opravdové štěstí pro ní…já už ho našel!

Jinak Salamander je odrůda ještěrek, možná spíše podobný mlokům. Pro běžného občana k nerozeznání od obyčejné ještěrky, ale ve skutečnosti je velmi odlišný. V Čechách se již nevyskytuje, až na jednoho, který nosí má přítelkyně….
Autor MisaTurek, 07.04.2009
Přečteno 430x
Tipy 2
Poslední tipující: KLARISA
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

....Miluju Tě ty moje štěstí...!

14.04.2009 21:07:00 | KLARISA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí