Tradiční vánoční fejeton....

Tradiční vánoční fejeton....

Anotace: ...možná se Vám bude zdát, že je ještě brzy....ale první Adventní neděle je už 29.listopadu...to je za 16 dní.Uteče to jako voda ....

Jako již tradičně, blíží se vánoční svátky.
Radujme se veselme se.
A jako již tradičně doufám, že letos budou podařenější a méně uspěchané než ty loňské.
Jsem přesvědčena, že termín "Vánoce jsou svátky klidu", vymyslel někdo kdo je neslavil.
A dokonce ani nikdy neviděl slavit někoho jiného.
Jak mohou asi být v klidu, když je třeba stihnou vše, co je třeba stihnout?

Moje děti mi vždy tvrdí, že si advent a následně vánoční svátky ohromně užívají a jsou to nejveselejší dny v roce.
Pokaždé kolem dvaadvacátého prosince, přemýšlím o tom, že konvertuji k nějaké víře, která Vánoce nezná...
A pokaždé jsem večer dvacátého čtvrtého ráda, že jsem to neudělala.
A pětadvacátého i zapomenu na to, co hrozného se mi zase stalo.

To, že tři dny před Štedrým dnem peču novou várku cukroví, protože tu, kterou jsem upekla jako vzorná hospodyňka v předstihu, někdo našel a tajně vyjedl.....(nikdo neví, kdo) beru jako rodinnou tradici. Již loni jsem pochopila a upekla dvě várky ......každou jsem schovala jinde .....
Děti přejedly kapra...ten chudák potom chcípnul. Třiadvacátého večer. Už jste někdy někdo kupoval kapra na Štědrý den ? Né? Buďte rádi . V kádích jsou jen poslední kusy a mají váhu od 8 kilo výše . A to nemluvím o tom , že vypadají , že dnes už jednou umělé dýchání dostali. Navíc jsou prodavači již nevrlí a štěstí a pohodu si představují úplně jinajk než u kádě s posledním kaprem...
Pes zničil záclony. Za veselého smíchu dětí ...Zamotal se do závěsu a strhl ho i s konsolí. V ten moment zazvonila tchýně. Sladké úsměvy a lítostivé pohledy na svého syna, okomentovala slovy : Alespoň na Štědrý den by jsi mohla mít uklizeno.Ty děti nebudou mít zažité žádné tradice. Ještě štěstí, že úklid moje děti jako tradici neberou a radostně se zamotávaly do záclony společně se psem.
Kočka sežrala ozdoby. Co nesežrala, to rozbila. Jak jí mám vysvětlit, že stromek, který jsem pro větší efekt překvapení dala za dům, s tím, že ho večer po večeři přinese Ježíšek společně s dárky, nebyl na lezení a její hrátky. Bohužel jsem tak hloupá a naivní, že jsem to přes den ani jednou nešla zkontrolovat. Moje chyba. Večer jsme prožili u stromku s polovičními ozdobami a cáry řetězů. Děti ječely smíchy...ten alternativní vánoční stromek se mi prý opravdu povedl.
Večer to ovšem mělo i své výhody....v okamžiku, kdy kočka vyskočila po jedné zapomenuté a nezničené ozdobě, podpálila větev sama pod sebou. A pak, že Boží mlýny nefungují ...to má za to kočka jedna.
Kanadská jedle kráááááásně hoří.
Takže vlastně bylo štěstí, že jsme neměli záclony a ozdoby byly stejně už rozbité.....škody byly minimální. Snad jen kočka utrpěla lehký šok....Radost mých dětí neznala mezí....
A jako již tradičně, polovinu dárků jsem zapomněla ve skříních. (což je vlastně také dobře, protože jich ohořelo jen málo)Ale to je tradice, která se mým dětem líbí a dokonce mě podezřívají, že to dělám záměrně. Zvykly si, že dvacátého pátého mají ještě nějaké překvapení. Nedělám ...jsem prostě jen v takové pohodě a štěstím zapomenu kam jsem je uklidila , aby je nikdo nenašel...Ale prosím, neříkejte jim to.
Letos už se ptaly, zda letos budou svátky stejně veselé jako ty loňské.V rámci zachování mého duševního zdraví, doufám , že nikoliv.

Hezké svátky.

Jo a mimochodem, letos budu uvažovat o buddhismu.
Autor kuskus pruhovaná, 11.11.2009
Přečteno 1501x
Tipy 14
Poslední tipující: Divoženka1, sobý hnusec, Catella, TetaKazi, susana načeva, vodnař, Bíša, Čoki, enigman, Doki, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Svátky už sice máme šťastně za sebou, ale i tak jsem se náramně bavila... :o) Přeju hodně veselých zážitků v tomto roce - ať se ti o nich dobře píše!

06.01.2010 22:17:00 | TetaKazi

Se tu směji jako jelito.Krásně vylíčené.

13.11.2009 15:07:00 | Čoki

počkej až někoho napadne dát ten stromek dovnitř...to bude veselo...

11.11.2009 23:27:00 | enigman

skládám poklonu tvému stylu psaní, jako bych byl v tom obýváku s vámi;)

11.11.2009 14:13:00 | Doki

S fejetonem sis pospíšila, ale i připomněla vánoční Prahu. Veselé historky z vánoc jsou příjemným zpestřením silvestrovského veselí, tak snad budou letos taky veselé! Přeju Ti to, z celého srdce. Znám Tě,není, co bys neudělala pro radost svých dětí ;-))

11.11.2009 09:24:00 | nejsembásník

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí