Mikulášská

Mikulášská

Anotace: už teď se bojím

Slyším strašidelné řinčení řetězu..
Ne,dnes nepůjde o zvířecí historku. Jen se blíží šestého prosince. Mikuláše stojí v kalendáři.

A v jeho podvečer, vlastně už dnes,chodí po světě různí čerti,Mikulášové,a občas, pokud se vyskytne,taky nějaký anděl. A různé děti straší,znervózňují,provokují, a to hlavně oblbují.
Je to již spoustu let,kdy jsem prožil jednu pernou chvilku právě na Mikuláše.
Byly mi sotva čtyři roky. Jako každé zlobivé dítě mne všichni kolem strašili čertem,který si pro mne jednoho dne přijde.
Ale kdo by se zabýval něčím tak vzdáleným, jako je prosinec a předvánoční čas. Jenže dny letěly
a nastal osudný den. Stále jsem si však nepřipouštěl cokoli zlého. Naopak,věřil jsem si natolik,že všem doma říkám: „Klidně ať si ten čert přijde,i kdyby měl rohy,a pytel na zádech. Nebojím se ho. Dostane do držky.“
Chodil jsem důležitě po domě. To však byl venku ještě den. Postupně jak se šeřilo,přece jen moje malá dušička byla menší a menší. Však najednou jsem nedal vůbec nic. A už je tu tma. „Co to je za hluk?“ Ptám se. Neboť zvuk vypadal přesně tak,jak mi popisovala maminka. Takhle může rachotit jenom čert s řetězem.
Během dvou vteřin jsem se nasoukal pod postel,kde se jindy dostávám jen velmi ztěžka.
Mě nedostane. V místnosti je plno. Zhoustl vzduch,málem by se dal krájet. Mám pro jistotu, jen pro jistotu, zavřené oči. Nevidím ale slyším jakýsi hlas .Hluboký. To bude on. Čert! Čert je tady. Ani za nic nevylezu. Všichni z rodiny mi tvrdí,že mi nic neudělá,že se tak bojím,a v pekle takové strašidlo nechtějí. Nevylezu. Už jsem říkal. No a co, jsou tady pavouci. Já vím. Ti mi vůbec nevadí. Jindy z nich šílím,dnes to jsou mí nejlepší a jediní kamarádi. Taky utekli schovat se pod postel před tím hrozným čertem. Jak nám tu je dobře.
Jsou pryč. Pryč je strašlivý čert,prý tu byl i nějaký Mikuláš. Neznám. Lákali mě na čokoládu,ale nenechal jsem se nachytat. To známe. Vylezu a už by mně měli.
Od té doby až dodnes jsem vždy, když se blíží prosincové dny, moc a moc hodný.
Co kdyby onen čert(a nikdo mi nevymluví,že není pravý) si pro mne zase přišel.
Psssst,slyším řinčení řetězu...
Autor Čoki, 05.12.2009
Přečteno 476x
Tipy 6
Poslední tipující: Bíša, Květka Š., Nút
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak abys věděl,já jsem jako malá holka
pravýho čerta viděla.I s kopytem.
A nikdo mi nikdy nevymluvil že nebyl skutečnej.
Byl a byl a byl....Na stopro.

05.12.2009 12:27:00 | Květka Š.

prosinec je pro tebe celej rok?

krásná...

05.12.2009 10:27:00 | Nút

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí