Proč nezrušit Vánoce?

Proč nezrušit Vánoce?

Anotace: Krátké zamyšlení nad tím, proč lidé vlastně slaví tyto svátky a zda jim to stojí za to..

Proč nezrušit Vánoce?

Ptám se nikoliv sama sebe, ale lidí, které vidím okolo..
A možná se ptám i některých z vás a očekávám odpověď.
Proč?
Protože když každý rok musím poslouchat věty typu :,,já nevim co ji koupit, když ono je to drahýý“ nebo ,,zase Vánoce, víš jak to leze do peněz, už mám z toho teď hrůzu“ či ,,my do kostela nechodíme, jen na půlnoční, haha..“ dělá se mi špatně a opět si pokládám otázky:
Proč utrácet peníze za něco, co stejně nikomu nepřinese radost?
Proč se namáhat vymýšlením dárků pro ,debilní rodiče‘ a ,trapný staroušky‘?
Proč nakupovat mouku, cukr, kokos, čokoládu a každý den po práci stát u kuchyňské linky a vztekle vykrajovat úhledné cukrovíčko?
Proč se nutit sedět u stromečku, který stejně ve většina případů má čestné místo u televize?
Proč se okatě radovat nad dárkem, který hned po rozbalení šoupneme na ,čestné‘ místo do šuplíku?
Proč se pět dní v kuse cpát salátem, kaprem, cukrovím, vánočkou a pak si stěžovat, jak jsme přecpaní a tlustí?
Proč se v mrazu belhat do kostela, o který za celý rok nezavadíme ani pohledem, abychom si vyslechli jakési kázání a pár koled, které si můžeme doma pustit na cédéčku?
Proč vůbec slavit svátky, když je díky nim člověk stejně pořád zavřený doma a na otázku: ,,Cos dělal přes Vánoce?“, odpoví, že se děsně nudil u compu (nejlépe u Facebooku..)
Proč se koukat na pohádky, které jsme viděli tolikrát, když se nám stejně nelíbí, ale navenek se tváříme, že je máme rádi?

Nebylo by lepší si ušetřit tolik nervů, peněz a zdravých žaludků? Nač se nutit do něčeho, co nám vlastně už nepřináší žádnou radost? Zkusme si teď položit pár otázek a odpovědět si na ně:
Proč kupujeme dárky těm, které pořádně neznáme?Protože se to dělá? Protože ,,je blbý nic nedat?“
Proč se trápit v kuchyni u cukroví, které bychom si klidně mohli koupit v obchodě?
Protože domácí je samozřejmě nejlepší,že?
Proč chodit na půlnoční, když jsme ateisté a nemáme z ní ani duchovní ani estetický zážitek? Protože se to tak dělá?

A není to všechno tak trochu pokrytecké? Kam se vytratilo to klišé s názvem ,kouzlo Vánoc?‘ Kdy si lidé naposledy na sebe opravdu udělali čas, aby si popovídali u rozsvíceného stromečku, bez zapnuté televize a bez hádek? Kdy jste si dali opravdu práci s vymýšlením dárku pro někoho, koho máte rádi? Uvažovali jste třeba o tom, zda ho potěší kosmetická sada, která by potěšila prakticky každého? A co když dotyčný touží po něčem úplně jiném, snaží se vám to celý rok říct, ale vy..jaksi nevidíte a neslyšíte. Ale dárek mu přece dáte, nejste lakomec..A nač chodit na mše? Víme vůbec, co je to mše a jaký má účel, a to především v době Vánoční, která je pro křesťany tak důležitá? Položili jste si někdy otázku, proč ty Vánoce vůbec slavíme?Slavili bychom je, kdybychom neměli po pravé ruce internet a po levé ruce Tesco??
Nebylo by je lepší opravdu zrušit?
Autor cikitos, 11.12.2009
Přečteno 430x
Tipy 8
Poslední tipující: Bíša, Čoki, enigman, Ugisha, Lili Holiday, Myghael - the Lord of Absurdity
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hmm! Píši o tom ve svém posledním "dílku"...

13.12.2009 21:04:00 | Bíša

Pěkně napsané.Ale Vánoce nerušit.Nikdy. Stalo se ,že na Štědrý den jsem zůstal úplně sám.A přesto šťastný.

13.12.2009 16:21:00 | Čoki

nebylo...

12.12.2009 00:22:00 | enigman

Zajímavě napsané. Donutí to zamyslet se. ST

11.12.2009 22:18:00 | Lili Holiday

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí