Desatero Božích přikázání

Desatero Božích přikázání

Anotace: Rodiče občas svým dětem vyvedou něco, o čem děti nemohou rozhodnout. Mám na mysli křest. Nejsem jediná, koho dali rodiče pokřtít. Byly mi asi necelé dva roky, když se to stalo. Proč, to nevím, neboť si nepamatuji jediný den, kdy jsem chodli do kostela...

Tudíž jsme byli jako nevěřící. Ale tak nějak to osud zaonačil a já se najednou ocitla na teologickém studiu. Ne snad proto, že bych začala najednou silně věřit - studuji pod teologickou fakultou sociální práci. A najednou se učím i věci, které se kolem Boha točí.
A konečně vím, jak zní desatero dle Bible:

1. Nebudeš mít jiné bohy mimo mne. (Neuctívej jiné bohy)
2. Nevezmeš jména Božího nadarmo. (Nezneužívej Boží jméno).
3. Pomni, abys den sváteční světil. (Zasvěť jeden den v týdnu Bohu)
4. Cti otce svého i matku svou, abys dlouho živ byl a dobře se ti vedlo na zemi.
5. Nezabiješ. (Nebudeš vraždit).
6. Nesesmilníš. (Měj v úctě lásku mezi mužem a ženou).
7. Nepokradeš. (Nezcizuj majetek druhých lidí).
8. Nepromluvíš křivého svědectví. (Nemluv o jiných lidech nepravdivě).
9. Nepožádáš manželky bližního svého. (Měj v úctě lásku mezi mužem a ženou).
10. Nepožádáš statku bližního svého. (Nezcizuj majetek druhých lidí).

Tak to tedy předal Hospodin Mojžíšovi na hoře Sínaj, a tak se to již od té doby přenáší z generace na generaci. Nu, něco na tom je. Pokud bychom se dle tohoto desatera byly schopni řídit - neřídí se jimi ani sami věřící, i když se tváří, že ano. Ovšem mí kolegové, vtipní to lidé, jsou neznabozi, stejně jako já. Dělají si legraci ze všeho a nic jim není svaté. Proto jsem od nich dostala, jako dárek k posledním narozeninám Desatero přímo šité na míru. Porovnejte sami, není nám bližší?

1. Cti jako Boha koho chceš, co chceš a jak moc chceš - beztak nás takových moc není.
2. Vezmi do huby tolik jmen, kolik znáš - nic není nadarmo a hlásit se to musí.
3. Užívej každého dne, jako by to byl ten poslední - a zasvěť ho jen sám sobě (nebo těm, co sneseš).
4. Cti jen sám sebe, na všechny se vyser, beztak Ti nikdo v životě nepomůže.
5. Když Tě někdo nasere, tak ho klidně nakopej do prdele a šlápni mu na hlavu - jemně, ať nejdeš za vraždu sedět, ale aby si to ten parchant zapamatoval pro příště.
6. Spi s kým chceš, kde chceš a jak často chceš - dokud můžeš a je o Tebe zájem.
7. Šlohni si, co se ti zlíbí, ale tak, abys nebyl viděn. Pokud budeš, zapírej.
8. Drby a lži, šiř s čistým svědomím - jde o to, aby i ostatní byli informováni a měli o čem přemýšlet.
9. Častěji žádej zadaného. Riziko přináší větší uspokojení.
10. Nežádej statků bližního svého. Prostě si ho vezmi a nezdržuj se s vysvětlovaním, k čemu ti bude.

P.S. No....jsem pro každou legraci, neboť humor je kořením života. Ten můj a mých přátel obvzlášť. Tak snad mám Bůh také smysl pro humor. Pokud ne - sejdeme se v pekle, kolegové. Pokud tyto dvě verze nebudeme nějak rozumně kombinovat.
Autor Husitka, 23.01.2010
Přečteno 616x
Tipy 4
Poslední tipující: kuskus pruhovaná, Jeníček., enigman
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

..to bude super společnost...začínám se do pekla těšit...Jsem taky křtěná...ale moje děti nejsou, nechala jsem je jen očkovat ...

02.03.2010 15:39:00 | kuskus pruhovaná

sejdem...

25.01.2010 08:19:00 | enigman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí