Místo činu Facebook

Místo činu Facebook

Anotace: Přiznejte se, kdo TAM ještě nemá profil? :D (publikováno 4.4.10 na kultura21.cz)

Náš druhý domov. Ne, to bývávalo. Dnes už je to náš domov číslo jedna. Kdo není na Facebooku, jako by nežil. Právě tam se totiž scházíme, tam všechno řešíme, tam najdeme nejvíce svých přátel pohromadě, tam se všechno dozvíme, tam se seznamujeme, tam trávíme veškerý svůj čas, tam jsme dnem i nocí. Kdo nejde s dobou, nemá Facebook. A kdo nemá Facebook, je tak trochu mimo okolní dění. Bohužel…
Facebook samotný se vás snaží přesvědčit, že vám pomáhá udržovat kontakt s lidmi ve vašem životě, a přitom způsobuje pravý opak. Proč bychom navštěvovali své známé, když je máme za plátnem obrazovky, hezky v teple domova? Můžeme jim nechat zprávu, okomentovat fotku, poslat odkaz na legrační video. Kdyby vám náhodou chyběl fyzický kontakt, žádný strach – na Facebooku je klidně šťouchněte, obejměte, zlechtejte, uhoďte, dejte jim dárek, nabídněte drink, podělte se o lízátko, jak je libo… Proč bychom kvůli tomu měli vstávat od počítače? To už dnes není in!
Ven už chodit v podstatě nemusíme – o své domácí mazlíčky se postaráme na Facebooku a vlastní farmu si zařídíme taky tam. Když si něčím nejsme jisti, odpoví nám na dotazy nejrůznější kvízy. A to i v případě takových pochybností jako „Jsem muž nebo žena?“, „Jaký druh zeleniny jsem?“, „Umím tančit?“, „Dožiju se konce roku?“ či „Jaká budoucnost mě čeká?“. Facebook zná odpověď na všechno! Dokonce ví, s kým budete mít příští rande, kdy zemřete a kdo na vás právě myslí… Facebook je všemohoucí, nemyslíte?
A nejlepší je, kolik máte najednou kontaktů. Z lidí, které jste dříve považovali sotva za své známé, Facebook rovnou udělá vaše přátele. Nezáleží na tom, že jste se viděli jen jednou nebo se někde potkáte dvakrát do roka. Znáte se, Facebook vás tedy tituluje vzájemnými přáteli. S někým se možná na ulici ani nepozdravíte, a přesto víte veškeré detaily o jeho životě – co měl včera k obědu, s kým chodí, kde byl na dovolené. Neřekl to vám, ale Facebooku.
Facebook býval fajn. Zezačátku. Bylo to nové, zajímavé. Sdíleli jste s kamarády fotky a komentáře. Najednou se ale virus FB rozšířil rychleji než H1N1. Atakoval především děti nad deset let, které zahltily celou sociální síť stupidními skupinami, mezi nimiž byste těžko hledali nějakou, jejíž název neobsahuje pravopisnou chybu. Někteří uživatelé mají zase pocit, že byste se neobešli bez nonstop zpravodajství o tom, co, kde a s kým právě dělají. A ti ostatní zase nemají celé dny na práci nic jiného, než vyplňovat hloupé kvízy, hrát ještě hloupější hry a přidávat se do nesmyslných skupin.
Být na Facebooku téměř nemá význam. Ovšem nebýt tam znamená neexistovat a to je mnohem horší.
Autor M.i.š.k.a., 24.04.2010
Přečteno 1085x
Tipy 10
Poslední tipující: Rikitan, pontypoo, Dark Angelus, anima alba, Karel Malke, Jiřina Švéda, jjaannee
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ha, ha. FB nemám. Já jsem hyperantisociální člověk. Já nemám ani ICQ, Skype a podobně. Já neexistuju.
Jupí!!!

22.09.2010 22:37:00 | Rikitan

Dobřeee, Mišule:)

18.06.2010 16:11:00 | Grafomanická MIA

To jsem ráda, že se ještě najde někdo, kdo je schopný odolat :) já tam sice nejsem 24 hodin denně a nepoužívám všechny ty stupidní aplikace, kvízy apod. ale hodí se to ke komunikaci s kamarády... i když třeba jen potřebuju vědět, z čeho další den píšem, na FB se vždycky najde někdo, koho se můžu zeptat :D

01.05.2010 19:27:00 | M.i.š.k.a.

Pěkně napsané a celkem souhlasím až na část "Ovšem nebýt tam znamená neexistovat". Hádám, že na FB máš také profil. Zkusila jsi odejít? Na FB je hrozné, že je to sice strašná věc, ale zároveň tam člověk chce být, je to závislost. Já odešel (za což jsem se cítil téměř provinile :))a mám poselství ze světa offline: "Není to vůbec tak hrozné."

30.04.2010 21:55:00 | Demo

děkuji :)

26.04.2010 18:42:00 | M.i.š.k.a.

fakt pravdivé a smutné..krásně píšeš:)

26.04.2010 16:37:00 | Jiřina Švéda

souhlas

26.04.2010 16:33:00 | Jiřina Švéda

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí