Jak si snadno a rychle získat nepřátele

Jak si snadno a rychle získat nepřátele

Anotace: Fejeton

Je strašně těžké vytvořit si dobrého přítele, myslím tím takového kamaráda do deště, který nepodrazí a vždycky a za každé okolnosti pomůže, i když se sám omezí. Stejně tak je těžké vytvořit si „dobrého“ nepřítele. Alespoň doufám, že těchto „kamarádu,“ kteří na mě myslí a hladí při tom ve svých zlatých ručičkách černolesklý revolver, moc není. Ale jak beru za kamarády všechny, kteří se mnou občas někam zajdou, tak budu brát za nepřátele ty, co mě „nemusí.“
Vytvořit si kamaráda není těžké. Zaplatíte mu jedno, dvě a už se k vám zná – aspoň ten večer. Vytvořit si nepřítele též není složité. Stačí si koupit vstupenku na fotbalový zápas (nejlépe s Baníkem – Baníčku, my jsme s tebou…), prodrat se do toho nejzarytějšího kotle (ostravských fanoušků) a rozprostřít transparent, který jim zrovna nebude fandit. Po pěti vteřinách jste o pár desítek nepřátel bohatší a jako bonus je vám přichystána vyhlídková jízda v „špitáltaxi“ do nejbližší fakultní nemocnice. No, aspoň je čas na Pelcovy knížky.
Další osvědčená metoda, jak nabýt mnoho nepříznivců, je vstup do politické strany. To můžete myslet upřímně jak chcete, co chcete a vůbec vám nepomůže ani to, že jste sociální demokrat.
Pokud však nemáte rádi sport, politika vás neláká a trváte na rozšíření klubu svých nepřátel, nezoufejte. Prostě jen choďte mezi lidi a nadávejte. Hlavně hodně sprostě s konkrétním přiřknutím! Je tu však nebezpečí, že místo nenávisti v nich vzbudíte lítost, a skončíte v nemocnici jako ve druhém odstavci. Snad jen místo chirurgie si budete moci prohlédnout vybavení psychiatrického oddělení.
Vzpomněl jsem si ještě na jeden způsob, jak si získat řadu nepřátel. Je to lehce paradoxní, ale stačí být vzdělaný, neboť chytrost vzbudí u lidí jak obdiv tak nenávist. Mnoho lidí, hlavně těch nevzdělaných, si o sobě myslí, že jsou dokonalí, a když jim dáte byť nevědomky najevo, že toho co neví je spousta, začnou k vám cítit zášť.
Takže si vlastně nevyberete. Co se týče nepřátel, získáte si je, i když se chováte primitivně, i když vystupujete moudře. Co je lepší?
Autor Mr.George, 31.01.2006
Přečteno 2784x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (5x)

Komentáře

Je to dobré a Cecilka mě již předběhla. Z tvého fejetonu to sice přímo nevyznívá, ale vzadu je to cítit...Přátelů má člověk kolik prstů na jedné ruce, ale kamarádu bezpočet.

21.10.2006 09:01:00 | Jacues W. Moucheron

Být sám sebou je nejlepší řešení..

04.06.2006 20:15:00 | reklamaNAsny

PPB..-plný počet bodů..(tedy 92 se zaokrouhluje na horu myslím..)Velmi čtivé, a příjemná kombinace mezi mně blízkým humorem a moudrými myšlenkami..

17.04.2006 11:11:00 | WhiteShadow

Kamarády si můžeš vytvořit...
přátelé... ti si tě najdou sami...
třeba právě proto, že o tebe stojí... :o)

02.03.2006 15:05:00 | Cecilka

Líbil se mi moc...Fakt pěkně napsaný fejeton, přesně, jak bych si ho představoval:-)

16.02.2006 16:51:00 | Thanatos Mortis

Fejeton nemusí být k zasmání, fejeton není humoreska. Hlavní znak fejetonu je nadsázka a osobní zabarvení, proto by měl být tištěn pod čarou.

01.02.2006 17:17:00 | Mr.George

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí