Chvála lenosti

Chvála lenosti

Anotace: Jedná se o fejeton, psaný jako školní práce. Pozor - ironické!!! :) Prosím o kritiku, je to můj první fejeton.

Sbírka: Tak pravila Madam N.

Jak krásné je si ležet doma, mít nohy na stole a nic nedělat? Neříkejte, že to neděláte! Ta chvíle strávená „nicneděláním“ je prostě dokonalá! Žádné starosti, žádný stres. Prostě idyla. Každý sebepracovitější člověk si občas najde příležitost lenošit. Ať v práci, ve škole nebo doma. Ta slastná doba je pro někoho až jako droga, kterou potřebuje pravidelně. No, jen si představte, že si takhle v klidu odpočíváte, nabíráte nové síly a někdo Vás vyruší a ještě navíc chce, abyste šli pracovat! Nevychovanost!
Vždyť co je na tom špatného? Nač pracovat, máme stroje! Nač číst, máme filmy! Nač studovat, máme internet! Já v tom nic zlého nevidím. Vlk se nažere a koza zůstane celá, aneb my neuděláme nic a práce bude hotová. Proč nevyužívat technologie a usnadnění, které nám naše doba dopřává. Kdo pozná, že jsme práci neodvedli my a navíc výsledek bude určitě i mnohem kvalitnější. Stáhnout informace z internetu je lepší, už jenom proto, že zde nejsou žádné gramatické a stylistické chyby, vše je samozřejmě ze správných zdrojů a informace jsou několikrát ověřené a jistě i správné. Copak Vy nevíte, že současný prezident je Jiří Paroubek, a na Hradě proto mají každé ráno míchaná vajíčka, a Babičku že napsala J. K. Rowlingová? Ano, i takhle zajímavé věci se dají na internetu najít a není k tomu zapotřebí žádná práce.
Já jsem samozřejmě také líný, co nemusím udělat neudělám a co musím, udělám tak, abych to měl rychle hotové a mohl pokračovat v odpočinku. Dokonce i při psaní tohoto fejetonu ležím v posteli! Ano, doba přináší i tuto vymoženost. Původně jsem chtěl dokonce článek napsat jednou větou: „Jsem líný psát tento fejeton!“ Ale přes vypětí veškerých sil jsem se rozhodl, že Vás oberu o trochu času a napíšu něco víc. Však až to dopíšu, což nebude dlouho trvat, tak si půjdu dát dvacet.
Abych to shrnul. Jsme ve zlatém věku. Neděláme žádnou práci a nikomu to nevadí. Technika obstará vše. Chleba dovezeme z ciziny, kde lidé pracují. Pracují a nemají ani na chléb a my neděláme nic a žijeme si, odpusťte, jako prasata v žitě. No, není to Nebe? Máme, co se nám zlíbí, nemusíme nic dělat. Spousta volného času. Žádné starosti. Báseň! My přece nemůžeme za to, že starší generace pracovaly a vynalézaly, abychom se my měli dobře. Je to jejich problém, nikdo se jich neprosil! Klidně si mohli také odpočívat. Jen mě tak napadá. Včera jsem řekl příteli: „Pojď něco dělat, neválej se, na to budeš mít čas v hrobě!“ Když se válet budeme až po smrti, neznamená to, že jsme mrtví už teď?
Autor Lord Bartimaeus, 18.05.2011
Přečteno 1703x
Tipy 3
Poslední tipující: Grafomanická MIA, Findë
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí