Příjmení....

Příjmení....

Anotace: Jak zajímavá jsou naše příjmení...:-)

Naše příjmení

Naše příjmení jsou různá a jsou jich stovky. Vzala jsem si telefonní seznam, začala v něm listovat a hledat ty nejzajímavější příjmení.

V minulosti byla příjmení jiná. Dávala se podle vesnice nebo města,ze kterého jste pocházeli nebo podle zaměstnání a nebo prostě jen čísla. Z minulosti známe např. Karla IV. nebo Jiřího z Poděbrad.

Když jsem v seznamu našla pana Budíka začalo mě to bavit a listovala jsem dál. Našla jsem spoustu příjmení, která se shodují se zaměstnáním. Pan Kovář, pan Švec, Myslivec a nebo Řezník.

Přídavná jména jako příjmení jsem tam také našla docela často. Paní Teplá mě pobavila a hned jsem k ní našla protiklad – pana Studeného. Nesmím zapomenout ještě na paní Hladovou.

Listovala jsem dál a zjistila jsem, že asi nejvíc příjmení jsou názvy zvířat a ptáků.
Paní Veverka, pan Šváb, Sova, Křepelka, Slavík, Vrána, Špaček, Čáp, Kohout, Havran, Křivan, Kuna, Myška, Křeček, Kozlík…atd.

Příjmení se mohou shodovat i s národnostmi. Pan Němec, Čech a také Rus.

Nejčastějším příjmením, které jsem našla byl Novák a nebo Nováková.
Autor slunicko.m, 04.06.2006
Přečteno 1315x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No zajímavé. Alespoň trochu po pobavení :-)

13.06.2006 11:57:00 | da.ki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí