školní panika

školní panika

Anotace: fejetonek o tradicích

1.září – školní panika.
Tak jsme šli na dcerčino přání koupit „kupovanou kytku“. Po tři roky se mi ji dařilo přesvědčit na začátku i na konci školního roku, že tahle naše kytka v květináči, co zrovna kvete, bude pro paní učitelku mnohem hezčí, než nějaká uřízlá, která brzo zvadne. Letos ovšem odmítla jít do školy „jediná s květináčem“. Protože zahrádku nemáme, vyrazili jsme den před zahájením školního roku (to aby nám draze zaplacená přírodnina nezašla) do Kauflandu. Vybrala jsem tradiční a nejlevnější karafiát a aby to přece jen nebylo tak chudé, poručila jsem si k tomu ještě jeden list jakéhosi kapradí a snítku drobných bílých kvítků. Celkem to stálo 46 korun, takže ozdobný papír už jsem ani nechtěla.
Ne že bych proboha chtěla šetřit na paní učitelce! Ale měla bych drobné vylepšení této tradice. Samozřejmě tuším, že většinu žen uřízlá kytka potěší, ač sama se k nim nepočítám. Ale uznejte, koho potěší třicet kytic najednou? Třeba má učitelka jen jednu vázu a ostatní kytky různých druhů pomalu uvadnou v kbelíku! Navrhuji tedy, aby učitelka měla při přivítání žáčků na stole prasátko, kam každé dítko vhodí obnos, který jeho rodič ušetří, protože nekoupí květiny. Učitelka, která má navíc poměrně malý plat, toto jistě uvítá, neboť miluje-li květiny, koupí si je stejně, ovšem podle svého gusta. A je-li ekologem, koupí si třeba flašku.
Autor renales, 16.10.2006
Přečteno 1148x
Tipy 2
Poslední tipující: Petrlesna
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Ad:tvá profilová fotografie!

Podle fyziologických výzkumů tato ruka patří mimozemské formě napodobeniny člověka. Toto ideální zakončení paže používají na naší planetě pouze mechaničtí roboti. Díky nahrazení malíčku druhým funkčním palcem se výkon paže zvyšuje o 50% a stabilita chůze po rukou také o 50%. Pokud jsou takto vybaveny obě paže, celkový manuální výkon této osoby stoupne o 100%!
Vezmeme-li v potaz, že nohy disponují podobným systémem, jde vlastně o lidskou chobotnici, která má čtyři dokonalá mechanická zakončení a jelikož nemusí vůbec řešit funkční rozdíly je o 200% adaptabilnější a výkonější, než bežný člověk. Tak tohle my tu nestrpíme! Ještě dnes píši na Úřad vlády a budu žádat podrobné prošetření a případné vyhoštění z naší milované republiky.

03.02.2018 20:33:37 | Petrlesna

Zase po dlouhém čase jsem mezi fejetony narazila na fejeton:). Moc pěkné, zlepšilo mi to náladu:).

10.07.2007 13:31:00 | Neferehathor

Teď jsem se zasmál, tohle stálo zato, znám spoustu učitelek, i mou mámu.
Však tohle bylo jen Tvých pár řádkú, (ani nevím co je fejeton, píšu po chuti) Biša řekl zajímavé, ja se přidávám, dyž nechceš kytku tož třeba úsměv ode mne.

16.05.2007 12:05:00 | stryc

Velmi zajímavý fejeton.

14.05.2007 20:00:00 | Bíša

Bíšo, kde je Siorak? To tu byla stará garda, teď ho nikde nemůžu najít?

06.04.2017 21:51:07 | renales

Co píšeš, má svoji logiku. Snažila jsem se vždy spíš o nějakou originální maličkost... protože to prasátko učitelům ve škole asi nepovolí :-)
Ale osobně mám ráda romantiku, čili květiny... nemusí být ve váze, jdu se za nimi podívat do přírody. I když ve váze jsou taky príma... Avšak 30 kousků? To by se mi asi taky přejedlo :-)

20.10.2006 10:35:00 | Levandule

Výborný fejeton. A ten nápad se mi také líbí, asi ho zavedu...

17.10.2006 09:46:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí