Hlavně už na nic nesahej!

Hlavně už na nic nesahej!

Anotace: Ano, mívám dny, kdy na co sáhnu, to zkazím. A víte co? Poslední dobou je jich nějak většina.

Moje nejhorší zážitky a případné úrazy pramení převážně z pracovitosti a touhy býti užitečná.
Jsem od přírody sova a tedy i své záchvaty výkonnosti mívám většinou v noci. Posledně se mi jedna taková popůlnoční aktivita opět nevyplatila. Vzala jsem si do hlavy, že na noc pustím myčku, aby jela na noční proud a třeba tak ušetřím nějaký ten peníz. Naskládám nádobí a nepochopitelně pozhasínám většinu kuchyňských světel, to bude zase ta zatrolená šetrnost. Vezmu do ruky fungl nový tekutý prostředek do myčky a v nastalém přítmí hledám, kudy se otvírá. Naleznu příslušný piktogram, dle obrázku stisknu uzávěr palcem a ukazováčkem...... a nic. To bude asi tím, že je tu tma jako v ranci. Posunu lahvičku blíže k očím, to abych lépe viděla a znovu zmáčknu uzávěr, tentokrát to vyjde, ale jinak než jsem si představovala. Uzávěr vyletí tak, že šampusový špunt by se od něho mohl učit a zarazí se mi přímo do vytřeštěného pravého oka. Psala jsem už, že jsem na tu lahvičku zírala asi z patnácti centimetrů?
Bože, to je taková bolest, pálení, slzení a nezadržitelně mi teče z nosu, navíc tu někdo ječí a děsně sprostě nadává.
Uvědomím si, že ty nadávky zní mým hlasem, jsem to já, pane jo, já mám tedy slovník. Moje láteření, kvílení a fňukání přilákalo manžela z koupelny, mezi vzlyky mu popíšu, k čemu došlo. "Jak se ti tohle povedlo?" ptá se zcela nemístně. "Tak si to zkus a uvidíš, ale nemiř si s tím do obličeje." s těmito slovy natáhnu ruku s prostředkem do směru, kde podle hlasu tuším manžela, nevidím samosebou ani ň. Vezme si ode mě přípravek, cvak a hned cítím uspokojení když zaslechnu již známý svist vystřeleného víčka. "TAKHLE se mi to povedlo, vidíš?Herdekfix to je bolest a nevidím vůbec nic, ani oko neotevřu jak to pálí." Po krátké diskuzi se odhlasuje, že to propláchneme a pak uvidíme, jestli něco uvidíme. Po výplachu se to krapet zlepšilo, beru si dva prášky na bolest, mokrej hadr na hlavu, do oka mastičku a odcházím kňučet na lože.
Ráno je ale jasné, že to chce doktora, protože vidím jen symbolicky a tak vyrážíme na víkendovou pohotovost. Oko mám nateklé, ale vrací se mi optimismus. Řídit pochopiteně nemůžu, to nechám na manželovi a spokojeně se vezu. Stáhnu okýnko, aby mi chladný vzduch ovíval napuchlou tvář. Neujedeme ani kilometr když vtom otevřeným okýnkem vletí do auta vosa a sedne mi na levé předloktí. Zase slyším ten noční ječivý hlas: "Aaaaaa, vosaaaaaaa, zastav, zas-tav a okamžitě mi tu pruhovanou mrchu sundej z ruky." Manžel zajede ke kraji a shovívavě se na mě dívá: "Co tak vyvádíš, je to jen vosa." Mávám rukou tak rychle, že je z ní vidět jen šmouha tělové barvy a vřeštím:"Myslíš, že takhle vyvádím, jen proto že si na mě sedla? Ta bestie mě kousla! Normálně tady na nás někde číhala, čekala až pojedeme kolem, zcela najisto mi vlítla na ruku a rovnou bez okolků mě rafla, koukej!" Manžel má zase ten shovívavý výraz a stejným tonem, jako mluvívám s naší dcerou, pronese:"Vosy ale nekoušou, miláčku, dávají žihadla."
"To já moc dobře vím, právě jsem jedno dostala." procedím mezi zuby a strčím mu před obličej svojí levou ruku, která pozvolna začíná nabývat zápasnických rozměrů.

Frčíme na pohotovost, kde se zastavíme před cedulí s rozcestníkem. Ve skleněné výplni dveří zahlédnu rozmazaně svůj odraz. Levou ruku, vlastně tlapu mám nafouklou a velkou jako Pepek námořník po vydatné špenátové porci,pravé oční víčko se zvolna zbarvuje do červenofialového odstínu a v otoku zdatně konkuruje poštípané ruce. Vypadám jako postava z nějaké černočerné komedie. Tak jdeme, rázně a odhodlaně vkročím do vestibudu, otočím se za chůze, zda jde manžel za mnou a vší silou hlavou narazím do sloupu, který prostě nepochopím, proč tam kdo postavil. Už nemám sílu se ani vztekat, mačkám si bouli zdravou rukou a opatrně se sunu k okénku si informacemi.
Ochotná sestřička se usměje a pokud ji můj zubožený vzhled překvapil, nedá to najevo. "Jaké oddělení hledáte?" Podíváme se s manželem jeden na druhého a shodně ve stejném okamžiku odpovíme" Psychiatrii, prosím."
Autor Honey_star, 06.07.2012
Přečteno 644x
Tipy 9
Poslední tipující: Liduška, tato22, zaba.zuzla, Radhuza, kolinko
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ale je to ono, zase záleží na každém jednotlivém člověku, a hlavně na tom, co si o tom myslíš ty jako autor. mě konec samozřejmě dostal, jelikož jsem třeba jednoduchý jako párátko, ale bavil jsem se dobře. jde o to, že píšeš jako když bičem mrská.. co víc u fejetonu chtít?

03.08.2012 11:15:50 | CCGREE

Mám fejetony moc rád. S mým dnešním komentářem asi nebudeš spokojená,ale nemůžu si pomoct. Mě tento fejeton(oproti tvému prvnímu)zklamal. Zdá se mi v něm příliš střeštěných situací a akcí na malé ploše. To by mi až tak moc nevadilo,ale na mě to působí křečovitě. Asi jako "sranda za každou cenu". Vím,že fejeton je nadsázka, smí se přitlačit na pilu. Já jsem ale postrádal tvou lehkost, se kterou jsi psala první věc. I ten konec je v podstatě předvidatelný,že se necháš poslat na psychiatrii.
Budu se těšit na další kousek, protože co se týče techniky psaní, vyjadřování atd, to ti jde určitě. Někdy je méně lépe, si myslí kočkopes:-).

08.07.2012 14:44:30 | kočkopes

Děkuju, já tak nějak sama cítím, že to není ono. Paradoxně ale tento fejeton je ze života takřka do puntíku, tedy až na tu psychiatrii :-)

08.07.2012 15:39:58 | Honey_star

Já tomu věřím a vůbec to nezpochybňuju. Jenom to prostě v tomm psaní nemělo tu šťávu.

Naštěstí to máš v sobě a příště to zase napíšeš skvěle:-).

08.07.2012 15:46:32 | kočkopes

Není to špatné, takový den blbec :-) A jelikož už to četl "kuti" tak nebudu upozorňovat autora na drobné chybky.
Piš, ať je nás tu, fejetonistů, zase o něco víc. :-))

07.07.2012 22:18:36 | zaba.zuzla

máš tu zatím dva kousky a oba jsou vydařené :)) líbí se mi tvůj smysl pro humor (co člověku zbývá, že?) :))

07.07.2012 09:32:49 | Radhuza

Zdařilá povídka, mám rád takovýto humorný pohled.

07.07.2012 02:48:02 | kolinko

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí