Vyfotíš mi to?

Vyfotíš mi to?

Anotace: Dnes zaostřuji na to, co stojí za snímek a taky na to, co nestojí ani za pohled

Můžu si odškrtnout další svůj splněný sen.
Plácla jsem se přes kapsu, vyplenila účet stavebního spoření a zakoupila vysněnou digitální zrcadlovku. Parádní. Z fotoprodejny odcházím s úsměvem šťastného imbecila a hladím krabici s aparátem, až je z toho lesklá jako zrcadlo.
Foťák se stal v tu ránu miláčkem a středem pozornosti všech, přátel, rodiny a zejména tříleté Adélky. Aduš se do zázraku jménem digitální fotografie zamilovala láskou osudovou a nejraději by se na svět dívala už jen zkrzevá čočku objektivu.
Během posledních dnů jsou veškeré naše zážitky i běžné denní činnosti provázeny na výkřiky "vyfotíš to?" a hned vzápětí "ukážeš mi to?".
K tomu se nabalují další následné pokyny typu "stáhni mi to do PC, pošli mi to na FB, nebo hoď mi to na flashku".
Skoro bych zapoměla na "jéééžiš, smaž to, mám tu dvě brady/umaštěný čelo/prostě úplně děsnou ránu."
Nemůžeme se nabažit a fotíme vše co se hýbe a leckdy i vše co se nebýbe vůbec. Mačkáme spoušť na Adélku, kocoura, orchidej, rybičky,... fotíme co jsme uvařili a jak jsme to pak jedli... fotíme se jak potom dáváme špinavé talíře do myčky.
Včera ráno jsme s Adélkou vyrazily na procházku. Před domem posedává kocour Monty a labužnicky spásá trávník . Pohladím ho po lesklé srsti:"Nežer tu trávu, Montíku, bude ti špatně a navíc pak z toho bude pršet." Tenhle notně fousatý rodinný vtip mi připomene, že bych se přece jen měla vrátit pro deštník. Šmátrám v šuplíku v předsíni, když na mě Adélka ze zahrady volá:"Mamíííí, kocouj zvjací tjávu, co sežjal. Vyfoť ho jak zvjací."
"Nebudu ho při tom přece fotit, Adél. A rozhodně na to nesahej," směju se.
"Mamíííí, teď kocouj ty zvjatky líže... jééé, fuuuj, koukej, vyfoť ho!"
Pokud mě tato příhoda pobavila, situace z dnešní noci mě už lehce vyvedla z konceptu.
Krátce po půlnoci vidím svého manžela postávat u otevřeného kuchyňského okna s foťákem a teleobjektivem.
"Pssssst," umlčí mě, ještě než se zeptám "tady z té modré Mazdy vystoupil takovej chlápek, nějak moooc podezřele se rozhlížel kolem a pak utekl přes plot do zahrádek.... Tak si fotím espézetku, víš... kdyby něco.... víš co."

Všichni z mé rodiny jsou cvoci, zkrátka a dobře otroci objektivu.
Naprosto objektivně!

Těším se do práce, že si od nich i fotoaparátu trochu odpočinu. Cestou do práce mi ve vlaku kontroluje jízdenku více než pohledný Štíplístek. Takový ten typ, co mu uniforma Českých Drah náramně sekne, černé vlasy, tmavé oči a v nich rošťácký pohled.

jééé, kdybych tu tak měla foťák...
Autor Honey_star, 16.08.2012
Přečteno 668x
Tipy 11
Poslední tipující: czokies, Písnička..., Radhuza
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

beru tvého muže jako inspiraci pro chvíle, kdy z okna čumím, jak nám pravidelně vykrádají benzinu:D

31.08.2012 13:18:04 | CCGREE

nooo, já si nejsem jistá, jestli to focení takhle z okna není tak trošku nelegální :-)

31.08.2012 14:32:12 | Honey_star

Já chci taky teleobjektiv!!

19.08.2012 17:27:40 | czokies

však se s ním ve středu budeš moct pomazlit :-)

19.08.2012 21:30:06 | Honey_star

Jéééééé! A budu si moct i zkusit cvaknout? :))

20.08.2012 10:38:53 | czokies

Ještě že nevidíš, jak se tu tvářím :) "s úsměvem šťastného imbecila" Podobně jsem se odměnila před rokem, když jsem v obchodě vzala "ten pravý" do ruky, naskočila mi dokonce husí kůže po celém těle. I prodávající v obchodě se dost dobře bavil... Kupovat si "vysněnou" zrcadlovku, jedinečný zážitek. A to ostatní, to ani nemusím komentovat.
Jinak skvěle napsané :))

18.08.2012 13:21:24 | Radhuza

štíplístka bych napsala malým, ale jinak bezva - já dostala na vánoce obyč digi foťáček a su na tom jako ty, fotím pořád a všechno - zrovna máme dvě malý koťátka (ke dvoum velkejm kočkám a křečkovi džungarskému) a tak nejvíc fotek je těch zvířecích, ale jinak už mám v PC spousty MB budov, dveří, zábradlí, schodů.. stromů, kamenů, mračen, létajících balónů.. pozoruhodností a pak taky "uměleckých" fotek - běžné věci z neběžných úhlů pohledu.. plně ti rozumím :)

17.08.2012 15:57:57 | hanele m.

Děkuju, Hanele za komentář. Jsem ráda, že v tom nelítáme sami :-)
Já jsem toho štíplístka měla původně malým, ale měla jsem pocit, že si zaslouží velké písmeno, tak jsem ho tam vrzla :-)

17.08.2012 17:38:19 | Honey_star

asi minutu jsem dumal, co je to Štíplístek?:-).Kdybys viděla jak jsem se u toho blbě tvářil, určitě by sis to vyfotila:D. Pěkný fejetonek

17.08.2012 11:25:49 | kočkopes

:-)děkuju za pochvalu.
Ty neznáš štíplístka? to je drážní slang.
nooo, zdá se, že Kočkopsi asi málo jezdí vlakem . Vlastně jsem asi ve vlaku nepotkala ještě ani jednoho :-)

17.08.2012 14:37:54 | Honey_star

teď už štíplístka znám:). Vidíš jak jsou fejetony důležité:). Je pravda,že ve vlacích se moc nevyskytuju:). Dráhy mají problém s tím,že neví,jak za mě napočítat jídzednku.Jestli jako za kočku, nebo psa, jestli za jedno zvíře, nebo dvě:).Proto raději cestuji jinak:)

18.08.2012 08:27:12 | kočkopes

Tak to jsem ráda, že je můj fejeton aspoň krapet přínosem.
A koloťuka znáš? To je taky bezvadná drážní profese :-)
Tu jízdenku bych asi na Tvém místě vzala 2x poloviční. 1x polokočka a 1x polopes :-)

18.08.2012 13:17:37 | Honey_star

Dráhy tak pružné nejsou:D Koloťuka jsem si odvodil to je ten pán, co tluče do kol a tváří se moudře:-D

18.08.2012 13:18:39 | kočkopes

no jasně, to je on! :-)

18.08.2012 13:21:34 | Honey_star

tak nejsem ještě tak marnéj kočkopes:)

18.08.2012 13:22:18 | kočkopes

no vůbec :-)
A teď se mě manžel ptá, čemu se tu směju... Jestli prý sypu na liter nějaký nový krmení pro Kočkopsa :-).

18.08.2012 13:24:35 | Honey_star

:DD jasněě,řekni manželovi, že kočkopes je strašně nenažranéj:D( no a nebudeš lhát:) )

18.08.2012 13:26:38 | kočkopes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí