Mazej od té obrazovky!

Mazej od té obrazovky!

Anotace: ...aneb počítače - užitečný trend či bezvýznamný trik?!

Většina žáků, studentů, celkově mladých lidí má jeden společný rys – hodně času tráví u multimediálních zdrojů zábavy, jako jsou například počítač nebo televize. To se jeví jako velký problém. Právě počítač se stává čím dál víc oblíbenějším kultem. Nejen že má v sobě spoustu zajímavých aktivit, ale také Internet je velké lákadlo. Vždyť si všimněte, co všechno tam lze najít?! Skoro všechno. Také komunikační programy jsou velice populární. Snad neznám člověka, který by neměl Facebook nebo ICQ.

Navzdory všem těmto vymoženostem má i televize výrazný úspěch. Vždyť je součástí většiny domácností. U televize nemusí děti nad ničím přemýšlet, myslí si, že každý jim bude strkat všechno pod nos a oni budou hezky sledovat svůj oblíbený pořad. A dostáváme se k dalšímu bodu, proč se vyskytuje takto závislost. Je jasné, že televizní společnosti si uvědomují vliv na mladé diváky, a proto obohacují televizní program o nejnovější trháky, oblíbené seriály a telenovely. Tím samozřejmě závislost podporují. Pro nás je to atraktivní nebo, jak říkáme, „cool.“

Ovšem to, že dítě sedí celé odpoledne u televize nebo u počítače, samozřejmě nemůže uniknout rodičům. Z vlastní zkušenosti znám, že jsou z toho někdy pěkně na prášky. Pořád omílají to samé dokola: „Zase sedíš u toho krámu?,“ „Mazej od toho notebooku, budeš za chvíli slepá,“ nebo „Jdi něco dělat, třeba se běž učit, ale neseď pořád u toho!“ Z části mají pravdu. Dlouhé koukání do obrazovky může poškodit vaše zdraví. Ale na druhou stranu si myslím, že mít počítač a internet jsou svým způsobem užitečné věci. Snadno se s kamarády domluvíte na schůzce; když jsme nemocní, jednoduše si řekneme o úkoly a oni vám ještě dnes přijdou e-mailem. Prostě jednoduché. Já vím, že to rodiče myslí s námi dobře, ale musí si uvědomit, že v dnešní době při rozvoji techniky to prostě patří.

Řekla bych, že někdy je snazší sledovat televizi nebo koukat do počítače než trávit volný čas s kamarády venku, na hřišti nebo na nějakém kroužku. Ale určitě všechno s mírou. Mladí lidé by si také měli uvědomit, že přijdou těžší časy, víc učení, méně volného času. To prožívám právě teď já. Takže budeme muset, jestli chceme v životě něco dokázat, využít čas tím, že místo počítače otevřeme třeba učebnici biologie.
Autor Peyka, 08.09.2012
Přečteno 703x
Tipy 4
Poslední tipující: poeta
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Můžeš si u mě udělat bezvýznamnou čárku.Nemám ani FB ani ICQ ..
multimediální čas přiděluji spravedlivě a nejvíc si ho nechávám pro sebe ;-)

08.09.2012 17:50:54 | poeta

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí