Umírá mi disk

Umírá mi disk

Anotace: Nikdy nevíte, kdy se to stane i vám. Jste na to připraveni?

Umírá mi disk. Pomocí rad jednoho přítele se pokouším zachránit alespoň některá data, ale už vím, že o mnoho z nich přijdu. Smrt přichází v různých podobách a nevyhýbá se ani počítačům. Když o tom tak přemýšlím, počítač je člověku docela dost podobný. Také má tělesnou schránku, vnitřnosti a mozek, který řídí jeho činnosti. Hardwarem u člověka je tělo a duše je zase software. Přesto mně není líto počítače, ale lituji jen data, o která přijdu. Jsou to především starší fotky, které jsem si nezálohoval a teď pykám za slepou důvěru v Asiaty, kteří dávali můj počítač dohromady. Teď mě ještě napadá, že stejně jako člověka, může i počítač napadnout nějaký vir nebo se může "zbláznit". Mému počítači selhává dlouhodobá paměť a za chvíli bude jako člověk, který se ráno vzbudí, neví kde je, kdo je a co se děje. Nebude kam ukládat informace, přesto teoreticky normálně poběží. Mám nyní na výběr ze dvou možností. Buď počítač skopnu ze schodů a koupím si jiný, a nebo koupím nový harddisk a začnu znovu. Nebýt studentem, hned by počítač dostal za uši, protože už ho mimo jiné mám asi 5 let a tak už se do něho nevyplatí příliš investovat. Já ale jsem student, takže budu muset někde sehnat použitý, ale funkční disk a doufat, že vydrží déle. Ale některé fotky už nikdy neuvidím. Tak jako by měl člověk pečovat o své zdraví, zdá se, že je třeba poskytnout určitou péči také svému počítači a hlavně zálohovat, zálohovat a zálohovat.
Autor georgin, 28.02.2013
Přečteno 663x
Tipy 6
Poslední tipující: Jess.x, ewon, Joe Vai, Jan Voralberg
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hardware ti odchází? jak to probíhá?

05.03.2013 22:25:07 | ewon

Když chci něco kopírovat z disku D, tak se mi třeba po půl minutě, někdy 40 vteřinách sekne celý počítač. Mám tam uložené fotky a některé své osobní věci. Občas se mi odtamtud podaří něco málo vytáhnout, ale většina dat už je nedosažitelných.

25.03.2013 09:45:12 | georgin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí