KONEČNĚ JSOU TU ZASE VÁNOCE!

KONEČNĚ JSOU TU ZASE VÁNOCE!

Anotace: Další vánoční příspěvek - do třetice všeho dobrého :-P Napsal jsem to už před dvěma lety, ale až na ty (leto)počty to platí stále. Všem literákům dobré vůle pak přeji skutečně radostné Vánoce prošpikované zejména láskou k nejbližším i od nich :-)

 

KONEČNĚ  JSOU  TU  ZASE  VÁNOCE!

 

Když jsem tuto větu dříve občas od někoho zaslechl, nechápal jsem, jak ji vůbec může dotyčná osoba vyslovit a okamžitě jsem si ji zařadil do kolonky POKRYTEC.

 

Jak se někdo může těšit z toho, že v každodenním shonu mu v čase předvánočním přibyde ještě jeden velký stres, kdy musí nejdříve přijít na to, co by komu z příbuzenstva mohlo udělat radost pod stromečkem, dále to někde zkusit sehnat, přitom se prodírat davem nervózních lidí v nacpaných obchodních centrech, ještě to vše příslušným způsobem zabalit a co nejhorší – nakonec se účastnit i rozbalování dárků, to znamená přinutit se k euforickému výrazu radostného překvapení nad vším, co rozbalí, i kdyby to měla být obligátní pěna na holení nebo ponožky. Čím víc jsem se totiž vždycky při tomto obřadu snažil mile usmívat, tím víc jsem pokaždé cítil, jak nejsem dobrým hercem a jak se mi tvář deformuje v nepopsatelné grimase, kdy plánovaný výraz absolutního štěstí je nemilosrdně korigován jakýmsi vnitřním studem – proboha, proč to všechno dělám!? Jakýsi opravdový záblesk štěstí, či spíš neskonalé úlevy, se dostavil vždy až na konci, kdy už bylo skutečně po všem, všichni se věnovali prohlížení toho, co dostali, a já si nevýslovně oddechl, že už to mám konečně za sebou a další Vánoce jsou zaplaťpánbu zase až za rok! Občas mi pak doma přibyl kuchyňský robot, když rodiče rozbalili dva úplně stejné, z nichž jeden si darovali sami a druhý byl ode mne, jindy jsem si doplnil zásobu pěn na holení, které ze zásady nepoužívám, protože se mydlím štětkou.

 

Vše se však začalo obracet lepším směrem, když začaly odrůstat neteře, vyrazily postupně do velkého světa, aby se právě na Vánoce vracely k babičce, tedy mojí mámě, užít si opravdové vánoční atmosféry v horách. V tomto věku už jsem necítil potřebu jim něco nadělovat, a vzhledem k tomu, že si s sebou vozily i své partnery, měl jsem konečně i přesvědčivý důvod, proč nemohu Vánoce trávit se zbytkem rodiny, protože bych se do malého domku už stejně skoro nevešel. A tak jsem začal trávit Vánoce zpravidla se svým partnerem. Rituál se tak hodně zjednodušil, nicméně stále to byl tentýž obřad – dárek, hrané překvapení, pokus o alespoň pětisekundový výraz maximálně možné blaženosti a závěrečná úleva, že je konečně po všem.

 

Posledních 10 let se už na Vánoce ale vždy moc a moc těším. A vděčím za tento nečekaný obrat svému poslednímu (doufám, že i doslova) příteli, který mě doma úspěšně zapírá a za to musí vánoční svátky trávit s rodiči. Já mu to ale vůbec nezazlívám, naopak. Už desátý rok si budu užívat tři dny naprosté a nepředstírané vrcholné duševní euforie, kdy jsem absolutně sám, nikdo mi netelefonuje, s nikým se nemusím scházet, nikdo se nechce družit, protože všichni se musí věnovat těm svým vánočním rituálům uprostřed svých nejbližších. A já se ty tři dny cítím jako ve skutečném ráji – můžu si dělat absolutně co chci, nebrat na nikoho ohled, nikomu se nepřizpůsobovat a být tak neuvěřitelně svobodný. Bože, to je skutečný relax, to jsou ty nejfantastičtější chvíle, prostě skutečné Vánoce! Fakt se na ně zase moc těším, už zbývají jen necelé dva dny!

 

A taky se nemůžu dočkat, až přítel po svátcích zase přijede s báječnými porcemi kapra na víně (mimochodem je to nejlepší vánoční kapr, jakého znám, tajný recept přítelova tatínka) a spoustou cukroví, jen my dva si pak uděláme vlastního soukromého Ježíška, protože to tak chceme a ne proto, že to tak má být, většinou už oba víme, co dostaneme, ale zase ne tak úplně, takže já už se těším na tu další košili, o které předem nevím, ale určitě zase bude naprosto úžasná, poněvadž přítel má opravdový vkus a umí si mě nastrojit. A on zase bude určitě krásně rozzářený, až k těm třem knihám, o kterých už předem ví, dostane i čtvrtou, která bude také tím správným překvapením, protože jsem mu jako každý rok řekl, že na ni už mít nebudu.

Ale nejdřív stejně přijdou ty nádherné a nefalšované Vánoce, kdy budu uprostřed celého vesmíru pár dnů tak báječně sám. Už o tom ani nemůžu psát, jak se nemůžu dočkat! Bude to opět takový, možná sice jen malý, ale bezezbytku splněný sen! Ať žijí Vánoce!


Praha, 22.12.2011

 

http://www.youtube.com/watch?v=S6rZtIipew8

 

Autor Amonasr, 23.12.2013
Přečteno 857x
Tipy 8
Poslední tipující: střelkyně1, isisleo, Sýkorka07, jitoush, Isquieasuus
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ať žijí tiché a klidné vánoce! Jsem se smála od ucha k uchu,jako kdybych se viděla.A si představ v tom předvánočním týdnu mít ještě narozeniny ...
ale o ten recept na toho kapra na víně,už by ses mohl podělit,nee?:-))

14.02.2014 22:40:27 | střelkyně1

To mám radost, že Tě to rozesmálo i tak dlouho po Vánocích :-) S těmi narozkami nevím, nevím - má sestra je má přímo na Štědrý den a myslím, že se tím spojením vždycky cítila nějak ošizená... :-D

Když já ten recept neznám, on není až tak tajný, jako spíš odvislý od momentálního rozpoložení kuchaře - ale abys neřekla, tak aspoň narychlo vydyndaný postup: kapr se nakrájí na podkovy, jednotlivě se to okoření (worchester, sůl, kořenící směs na ryby, případně paprika, pepř a další koření dle vlastní chuti) vloží do mísy, zaleje celé červeným vínem a nechá naložené do druhého dne. No a pak už se to druhý den jen obalí v mouce (ale nemusí) a osmaží. Ale já u toho nikdy nebyl, dostávám to už hotové a vždycky se ještě i další den jen rozsejpá a je to mňamka :-D

14.02.2014 23:16:04 | Amonasr

nakonec všichni odejdou a já za nimi zavřu vrátka tak se sesypu šťestím a výdechem k zemi...

za recept Josífku děkuju,jak jsem pochopila,tak lák se dá namíchat jakkoliv,ale hlavně hodně vína.Tak uvažuju jestli by se do něj mohla naložit i jiná rybka,kdyby kapr nebyl náhodou v této době po ruce,třeba pstruh ...

17.02.2014 11:30:47 | střelkyně1

:-D

S tím lákem jsi to myslím pochopila správně (respektive i já to takto chápu), ale pokud jde o dotaz na jinou rybu, to bohužel nemůžu sloužit. Já nejsem v gastronomických vědách pouhý laik - jsem v nich totálně nepoučený, ba dokonce nepoučitelný... ;-))

17.02.2014 12:19:11 | Amonasr

Ten pocit (euforii)znám. Já tak sice netrávila Vánoce, ale byla fáze v mém životě kdy jsem se rozhodla odejít z domu. Byla to vyhrocená situace, po mnoha podobných, s bolestí fyzickou i duševní řekla jsem sama sobě dost. Souhrou šťastných náhod a toho, že mě tam nahoře má někdo (ať je to kdo je) rád, jsem si pořídila na úvěr svůj vlastní prťavý byt, ale na krásném místě, v Brně. Říkala jsem mu bedna od banánů, byl 1+kk, když se otevřely dveře člověk by téměř vyrazil okno z obýváku, ale tam jsem začala žít. Tam jsem se začala pomalu uzdravovat, tam mi spadl šutrák ze srdce a duše, který jsem sebou vláčela už fakt dlouho. Strávila jsem tam a v Brně samotném jedny z nejhezčích 5ti let ve svém životě. Stačila jsem se zamilovat, konečně, do té doby jsem měla pocit, že se mi to nepřihodí a ani o to moc nestála. Pak jsem tu velkou lásku nechala jít, v rámci zachování si vlastního zdraví, a našla si Karla. Taky taková náhoda a na jejím začátku bych vůbec netypovala, že budeme spolu. Nezamilovala jsem se. Jenom byl prostě fajn a z nějakého mě neznámého důvodu cítil potřebu mi pomáhat. Vytáhnul mě z nemocnice, kde jsem po tom dramatu s předchozí láskou skončila se selháním organismu a parádní mononukleózou a vrátil mě zpátky do života. Dnes na ty roky ráda vzpomínám a tím víc, že s dvojčaty jsme se sice museli přestěhovat do většího bytu, ale jen o jeden bytový dům dál, takže i když je to 1+kk dávno prodané, pořád denodenně chodím kolem své bedny od banánů. Vždycky na mě dýchne ta svobodaaaa. :O)

24.12.2013 19:51:53 | Tichá meluzína

Páni - komentář a přitom hned takový krásný "vánoční" příběh :-) Ty Tvé komentáře na Literu se budou muset jednou svázat a vydat ;-) Děkuju ;-)

24.12.2013 20:55:14 | Amonasr

:D Tak to už má v režii Aťan. Už mi z legrace navrhnul, že vydá brožovaně moje komentáře s enigmanem, a co na tom vydělá, že si nechá, jestli si plácnem. Napsala jsem, že fajn. Že mi za blbost ještě nikdo nenabídnul tolik. :D A nemáš zač. Rádo se stalo. :O)

24.12.2013 21:09:43 | Tichá meluzína

:-D A zase jsem přišel s křížkem po funuse ;-)) Může mě jen konejšit, že jsem navrhoval svázání, kdežto Aťan brožované vydání... :-D Ale i tak se už těším ;-))

24.12.2013 21:17:02 | Amonasr

:-)..umím to pochopit..
..takževá přeji příjemné prožití svátků..

24.12.2013 07:36:52 | isisleo

:-D Děkuji za pochopení ;-) a taktéž Ti přeji radostné a veselé Vánoce se vším, co k nim patří, a hlavně tím, co máš sama nejraději :-)

24.12.2013 10:01:34 | Amonasr

Děkuji za upřímnost.Přeji každému,ať si to může zaonačit tak, jak cítí.
Je to v úhlu pohledu.Někdo si to užije a jiný odtrpí.Tak ať každý
dospěje k tomu svému způsobu.Bez přetvářky.Ji.

23.12.2013 22:27:18 | jitoush

Tak, tak ;-) Nikomu svůj úhel pohledu nevnucuju – svět je pestrý a nechť co nejpestřejším i zůstane. Bylo by smutné, kdybychom byli všichni podle jedné šablony. Děkuji za milou návštěvu i komentář :-)

23.12.2013 23:08:26 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí