Dobrá nálada

Dobrá nálada

Anotace: Snaha o zlepšení nálady se změnila v napínavé sportovní klání.

Osm hodin ráno. Poslední příchozí kolegové kvapným krokem sviští v jarních bundách kolem mě. Zatímco mi na stole voní káva, začínám třídit mailovou schránku. Slunce vykukuje přes březnovou ranní mlhu a vše nasvědčuje tomu, že den bude příjemný a hebký jako okamžik, kdy ti tatínek na pouti vystřelil růži z krepového papíru.
Vtom bum. Telefonát. Uzel netrpělivé arogance zamotaný do smotku s pohrdáním, doplněn výsměchem a štiplavou ironií. Člověku se rozbuší srdce, adrenalin víří v krvi, spánky pulzují, mysl je zahlcena agresí.
Položím telefon a na čele se mi objeví vráska, která tam předtím nebyla. Moje tvář se nyní nevědomky mračí i na ten šálek lahodné kávy v hrníčku s usmívajícími se kravičkami. Dívám se na ně a vzrůstá ve mně zlost, že mám chuť hrnek i s jeho obsahem mrsknout do kouta.
Pokračuji ale v práci.
Otevírám další mail. Ha. Nejde to. Můj počítač hlásí chybu. Náhoda?
Otráveně se odrazím od stolu a snažím se zlepšit si náladu (vždycky to zabere), tak, že se třikrát po směru hodinových ručiček otočím na kolečkové židli. Nezabírá to.
Zkusím tedy metodu pro případ nouze, metodu, která mě vždy rozveselí.
Rozkrojím jablko na měsíčky a nechám ho ležet vedle sebe. Dočkala jsem se úspěchu, protože už za chvíli mě navštívily vinné mušky. Nevím odkud se berou, každopádně jsou zde a poslouží mi jako spoluhráči, no, tedy spíš jako živé terče. Vezmu kancelářskou sponku a pokusím se jednu mušku trefit.
Z mého zalíceného, pro mé spoluhráče možná uříceného, klání mě ovšem vyruší příchozí klient, proto vyhlašuji přestávku, přičemž pro osvěžení sportovců přináším sklenku vody. Když jsem se po chvíli vrátila na hřiště, potěšilo mě, že někteří borci vzali bazén útokem a vesele se čvachtali. (Po chvíli jsem ale byla vytažena z omylu, tak, že jsem vytáhla tonoucího jedince z bazénu. Ten samozřejmě byl diskvalifikován a zanechán na kousku papíru na rekonvalescenci.)
Zápas jsem sice prohrála, ale absolvování sportovního výkonu zlepšilo mou náladu opravdu vehementně a opravdu rychle.
Je devět hodin ráno. Tiše bzučí počítač, klepu na klávesnici další údaje ke zpracování. Slunce se vyhouplo nad obzor a vše nasvědčuje tomu, že den bude jako broskvový kompot.
Vtom zvoní telefon.
Autor Jiřinka Mignonka, 21.03.2014
Přečteno 746x
Tipy 5
Poslední tipující: jitoush, Amonasr, enigman
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako bych Tě viděl - hezky barvitá a humorná črta z pracovního rána, při zachování naprosté věrohodnosti situace, což je myslím také jeho velké plus. To slovo "pracovní" jsem tam napsal skoro přes svůj odpor schválně pro zdůraznění určitého kontrastu, protože z toho textu nebolí ani ruce ani hlava, je naopak příjemně osvěžující, prima mi zvedl náladu..

21.03.2014 12:09:44 | Amonasr

Děkuju strašně moc, Amonasre. Včera jsem od jednoho borce dostala dobrou sprchu, ale potřebobala jsem ji :)

21.03.2014 12:14:48 | Jiřinka Mignonka

Já myslím, že byla dobře míněná, nenazval bych ji přímo sprchou... ;-) Ono je složité někomu radit, aby to autor nevzal úkorně, já se snažím to brát spíš jako pomoc, když se k tomu někdo u mě odhodlá, a do jisté míry to považuju i za srdnatost daného kolegy (kolegyně), kterou se taky snažím ocenit.

Když už jsi na to narazila, tak přidám jen můj pohled, ale není to polemika. Sám si nemyslím, že bys psala příliš složitá souvětí, jenže já mám taky sklon složitá souvětí psát, tak to možná vnímám jinak. Ale určitě stojí za to se snažit někdy složitější konstrukce zkusit po prvním přečtení ještě zjednodušit, udělat třeba ze složitého souvětí dvě samostatné, byť třeba taky rozvité věty. Všechno je to ale o míře. Každopádně dnes je uspěchaná doba a obecně se asi lépe a snadněji čtou jednodušeji strukturované i kratší texty. A na Literu obzvlášť, tady dlouhý text (což není ale Tvůj případ) nemá skoro šanci, protože se člověk snaží přečíst raději víc kratších textů svých oblíbených, než strávit 15 minut čtením jen jednoho...

A abych řek pravdu, při čtení tohoto fejetonu jsem měl i pocit, že ses trošku o jednodušší věty i snažila - nebo se mi to jen zdá? ;-) Každopádně tu už patříš mezi fejetonisty na samou špičku - když budeš takto pokračovat, přestanu je asi sám psát... ;-)))

P.S. To myslím s humorem - mám radost, že díky Tobě tu začíná mít fejeton jako literární tvar důstojné postavení... ;-))

21.03.2014 12:30:16 | Amonasr

Ano, všiml sis správně :) Tento slohový útvar jsem přelétla kritičtějším okem a věci, které by mohly působit těžkopádně, zkrátila nebo odstranila.
Ano, Luky-33 měl správné připomínky a já mu za to děkuji :) A tobě děkuji za hezká slova, i když jsou míněná ve srandě, zahřála mě :)

21.03.2014 15:09:48 | Jiřinka Mignonka

:-D Vidím, že si musím u Tebe dávat větší pozor, co píšu ;-) V legraci jsem napsal jen to, že přestanu psát fejetony - vše ostatní je míněno smrtelně vážně :-)

21.03.2014 15:23:25 | Amonasr

Zrovna píšu fejeton, nebo črtu (omlouvám se, zařazovat díla do šuplíků mi nejde) a je to o stavu, když je člověk v rozpacích. A hle - vlivem Tvých slov zrovna něco takového teď v reálu zažívám a nevím, jak se s tím popasovat :D

21.03.2014 15:30:37 | Jiřinka Mignonka

Třeba to skončí ve fejetonu - tomhle nebo nějakém jiném... :-D Taky neumím moc přijímat případné lichotky a nevím, jak s nimi naložit - to znám... :-)))

21.03.2014 15:40:02 | Amonasr

s židlí to zkus v protisměru...zabírá to...jen pozor na nákladní stolky...

21.03.2014 11:19:25 | enigman

Díky, přístě zkusím :D

21.03.2014 11:26:24 | Jiřinka Mignonka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí