Jak ženy hýbají krkem světa mužů

Jak ženy hýbají krkem světa mužů

Anotace: Uvedené historické souvislosti a postavy se nemusejí zakládat na pravdě, vyjma letopočtů, zdroj wikipedia.

Jak se ženy naučily hýbat krkem světa mužů?

 

S komunismem ani feminismem se neztotožňuju, ale tento titul, po spojení všech světaznalých žen, hlavně pod jejich drobnohledem, by mohl směle konkurovat takovejm tlustejm knihovnám jako byla slavná encyklopedie od pana Diderota. Budiž plánem do budoucna milé dámy, ale pojďme trochu zhuštěně.

V našich krajinách to byla na začátku mamá Eva, bohužel, až na to jedno utržený jablko toho holka moc nedokázala (nebo kvůli nastolení patriarchátu nám její významné činy nejsou známy? ).Pak tady máme matku spasitele Marii, kdyby perfektně nevychovala svého syna, asi těžko by na něj dnes někdo ve svátosti vzpomínal. Bájemi opředená kněžna Libuše si sama zvolila svého manžela (jaká to opovážlivost!!, rozuměj, do 12. století nebyl při sňatku potřeba souhlas ženy) a také knížete, který vládl zemím českým (kdo skutečně vládl hlavou se můžeme pouze dohadovat)

Hmm, během středověku dlouho nic až spolu s renesancí se ženy jakožto objekty uctívání (od slova úcta, zcela správná myšlenka, která předcházela patriarchátu) se opět hlásí ke slovu a tenhle bohulibej trend pokračuje další století až do toho našeho, kdy máme i volební právo ( jako první jej získaly ženy na Novém Zélandu v r. 1893 a jako poslední - prozatím, ženy v Saudské Arábii v r. 2011).

Pff, tu historii  počátků mánevrování krky mužů asi neumim stručněji, pardon všem znuděnejm a snad už teda k věci, japato dneska vlastně máme?

Předně to máme dost nabušený milý dámy, nad tim co totiž dáváme "My" padá čelist našim babičkám až na dno Macochy (pokud ovšem oprostí svůj pohled od světových válek a absence elektrický pračky). Nejenže vychováváme, uklízíme, nakupujeme, vaříme, vyděláváme těžký prachy ( pořád máme  nižší platy než muži), zdravě živíme, (ne)plasticky mládneme, ale taky se neustále divíme (zdá se nám to pořád málo) a zapomínáme na vzory ženskosti ( hlavně sukně málo nosíme o posečkání před vchodem na vhodnýho galána, kterej nám otevře s úsměvem dveře, když máme ruce plný tašek ani nemluvě) Takhle pradlena Božena, asi úplně první miss mokrý tričko, jak ta pěkně krkem muže hejbala nebo madam Lukrezia Borgia, takovejch staletí zpět a dodnes historikové vysázej zpaměti všechny její milence jako vyjmenovaný slova po B.

No áno,  nabejvá to trochu do plytkosti avšak myšlenka hlavní, Snad nejsou všechny ženy superženy, jen občas zapomínáme být Helenou trojskou, Nefertiti nebo Kleopatrou alespoň na půli dne, kdy nebesa k nohám nám snáší mužský svět:)

 

Evo, Marie, Libuše!

Z našich úst plyne úcta,

ale miss Božena řekla nám:

My Macochy,

těžký prachy vyděláváme,

My na hůl se nedáme,

poněvadž stále mládneme..

 

 

Autor Papagena, 10.12.2015
Přečteno 835x
Tipy 10
Poslední tipující: Draconian, enigman, Jort, CoT, Frr
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak necítím se nikým určitým z historie....ale asi jsem byl nějaký tyran nebo někdo hodně zlý:-)) Nebo jsem byl možná eunuchem na dvoře Alexandra Velikého:-))

09.01.2016 16:35:06 | Draconian

Povedený text, hrdinko...

Eva byla stejně blbá jako Adam. Jen si začala dřív...
Marii Kristus utrápil na kříži...

08.01.2016 12:42:56 | Slav Milo

Umělost
plastika
to je
znamením doby,
ta ve všem vyniká

Plastikové karty
kreditní,
umělé implantáty
sterilní city
umělé chování
pohrdání věkem
jež je emeritní,
muži i ženy chlípní

06.01.2016 22:44:12 | kudlankaW

Velmi výstižné;) Marty

06.01.2016 22:46:16 | Papagena

jen nechápu zde ten epidurál-když mi operovali kyčle-vrzli mi nad kostrč
tzv "epidurálku"-anestézi dolních končetin-nechápu jak to souvisí s dramatickým Mariiným útěkem před Herodesem...:-D

29.12.2015 22:23:24 | Frr

já bych chtěl být krkem...

15.12.2015 19:12:50 | enigman

Stačí si najít tu správnou hlavu:)

17.12.2015 00:39:13 | Papagena

víc hlav víc ví...

17.12.2015 23:21:08 | enigman

ha, takové dílo po jistém komentáři u mého díla, to už začíná o něčem vypovídat :D každý svého štěstí strůjcem aneb nebagatelizovat. ne každý bere ženy jako majetek a ne každá Eva utrhla jen jablko. Za to dám ruku do ohně. Ale jedno je jisté. Umíš psát velmi poutavě.

11.12.2015 10:32:54 | CoT

CZÓKOLOM ÉZZET /ručky boskávam/...:-D

11.12.2015 10:19:31 | Frr

Útěk před Herodesem následoval až po narození Ježíše.

10.12.2015 18:35:17 | pedvo

No to je námět k diskuzi, velice oceňuji!!, já si ráda historii občas domýšlím dle svého, vono to máš tak, příběhy obsažený v Bibli a dalších souvisejících dokumentech, často nenesou tu věrohodnou složku ústního předávání příběhů, které jsou mladší než 5 lidských generací, z toho vyplývá značné zkreslení v čase a věrohodnost událostí vůbec:)) proto jsem uvedla v anotaci to co jsem uvedla:)

10.12.2015 18:44:00 | Papagena

Nereagoval jsem na anotaci, ale na text: „…rodila ve chlévě, po dramatickym útěku před Herodesem…“ Pronásledování ale nastalo až po narození Ježíše, tudíž Marie nemohla rodit po útěku před ním.
Nic to ovšem nemění na tom, že se tvé dílko dobře čte.
Pokud jde o Libuši, rozebral jsem tuto drobnou část našich dějin v povídce „Drobná váda dcer Krokových“. Kdybys nevěděla, co se spoustou času, třeba se do ní podívej.

10.12.2015 19:25:04 | pedvo

Pozřu se na Krokovky velmi ráda:) Herodes dostal tip, že se má narodit/měl narodit/narodil SPASITEL, proč by Marie rodila ve chlévě, kdyby nebyla v ohrožení? Každopádně Bible je soubor takřka bájných příběhů, když mohli měnit fakta, časové posloupnosti a pravé významy samotní autoři, následně opisovači, církev a nakonec hlásači ku prospěchu své myšlenky, proč bychom nemohli MY? :))
JJ, budu jako Hus..

10.12.2015 19:48:24 | Papagena

Inu, Marie mohla rodit ve chlévě, protože tam sehnali nocleh. Ubytovat pocestné v chlévě nebylo zvláštností ještě i v dosti moderních dobách, jistě to mohlo být běžné i před dvěma tisíci let. Těžko lze předpokládat, že tehdy měli nějaké pokoje navíc, aby byly pro hosty.
Odpovídám pozdě, neměl jsem tu hlášení o komentáři a jen tak jsem nakoukl.
Jo, a klidně hlásej co je ti libo, jen s tím Husem to neber tak do důsledků. Stačí, jestli se umíš sama rozpálit, zažíhat pod tebou hranici snad netřeba. Ahoj

20.12.2015 10:22:51 | pedvo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí