exkrementální fejeton

exkrementální fejeton

Chápu, že když máte svou vlastní restauraci naproti památce UNESCO a denně se vám lokálem trousí stovky nehostů směrem k toaletám. Tak vás to brzy přestane bavit a začnete od nich vybírat bůra za možnost úlevy. Ale když po vás chce hajzlbába pětku za totéž přímo v oné státní památce, do které jste si navíc před hodinou a půl zakoupili vstupenku v hodnotě několika stokorun, tak si celkem přirozeně vzpomenete na zákon reciprocity. Požadovanou taxu tedy uhradíte dvoulitrem a sezónní podnikatelku v oboru fekálním s úsměvem požádáte o vystavení daňového dokladu. Pořádek dělá přátele a v toaletním byznysu toto heslo platí dvojnásob.

 

V našich luzích a hájích jsou si výše uvedené pravdy asi nejlépe vědomi na Českých drahách, neboť někteří jejich zaměstnanci jsou bytostnými vyznavači pořádku. Řády jsou pro ně něčím vyšším, něčím přesahujícím, něčím - co dokáže potlačit i selský rozum.

 

Není to tak dlouho, co jsem se svými syny čekal na přípoj v jedné nejmenované stanici menšího dopravního významu. Napadlo mne, že by bylo dobré si před samotnou jízdou zajít kolektivně na toaletu. Obrazy čeho všeho jsou na pojízdných záchodech lidé schopni, se do mé paměti vryly sice už dávno, ale nejspíš doživotně. Odvedl jsem nás tedy ke dveřím do oné místnosti, od nichž jsem však byl nepřehlédnutelným befelem odeslán k pokladně. Slušně jsem poprosil obsluhu o klíč a dočkal se otázky, kolik z nás se chystá drážní WC navštívit. Nechápal jsem a poctivě přiznal, že všichni. „To je kolik?“ ptala se mě jako školáka. „Tři.“ Vypadlo z otce počtáře. Paní nás akurátním pohledem kontrolně sečetla a nesmlouvavým ukazováčkem udeřila trojku na klávesnici. Informační systém se dal do neviditelného pohybu a přivedl na svět jízdenku, která byla doslova - na hovno. Zaplatil jsem příslušný obnos a vydávanou jízdenku pro tři… přebíral s úsměvem na rtech a jistotou, že u ČD by se za příplatek dala koupit snad i zpáteční.   

Autor Luky-33, 25.08.2016
Přečteno 663x
Tipy 7
Poslední tipující: Jort, Philogyny1, Kubíno, Frr, hanele m.
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No kdyby to na těch záchodech aspoň nějak vypadalo, když už tam člověk platí takový prachy. Mám úplně děs z toho něčeho se tam dotknout. Přitom v Praze je to dvacka, jen to fikne. Ale bohužel tomu člověk nemá jak uniknout :)

25.08.2016 21:35:16 | iluzionistka

Ani, ono je to výrazně lepší, než to kdysi bývalo. Myslím, že současná situace dokonale ilustruje civilizovanost našeho národa a vypovídá už jen o lidech, kteří toalety používají. S tím, že je někdo prase žádná uklizečka na světě nic nesvede. Všude se uklízí a to poměrně často, teď už je to na lidech. Mě šlo spíš o něco jiného. O to jak jsem se bavil tou jízdenkou, která je k nerozeznání od té, která mě sveze na druhý konec republiky a že jsem si ji musel koupit pro tři osoby, přestože jejím skutečným smyslem je vypudit z nádražních záchodků bezdomovce, feťáky a jiné existence, pro které se stávají oblíbeným útočištěm.

25.08.2016 21:58:03 | Luky-33

To fakt? Vypudit bezdomovce? To jsem nevěděla. Co vím, tak aspoň v Brně je takovej systém určitě nevypudí, tam na to zabírá až "ochranka", nebo co jsou ti týpci zač, co je večer vykopnou. Občas i přes den. No, je spousta takových různých paradoxů, co se týče Českých drah, to by bylo na celou knihu :)

26.08.2016 09:58:39 | iluzionistka

Metropole jsou v mnohém specifické, ale myslím, že tam kde jsem byl já, by to asi fungovalo.

26.08.2016 20:54:10 | Luky-33

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí