Škola, základ života... nebo ne?

Škola, základ života... nebo ne?

Anotace: napsáno jako domácí úkol...

     Když se člověk po určité době zpětně zamyslí nad léty, která prožil ve školních lavicích, pravděpodobně zkonstatuje, že dny v nich strávené mu daly základ pro úspěšné další fungování v dnešní společnosti.
     Alespoň tak to podle mě vypadá z úhlu pohledu člověka, který chodil do školy
za minulého režimu. Škola má zpravidla determinovat člověka, aby byl přínosem pro společnost a má jej připravit na budoucí život. Ve své době, ať bylo politické pozadí jakékoli, škola svůj účel v obecném měřítku plnila vesměs úspěšně.
     Právě proto usuzuji, že příchod demokracie, a tím pádem i větší tolerance, co se týče pravidel chování studentů díky zrušení fyzických trestů v kombinaci s příchodem „svítivých krabiček“ a následný objev prokrastinace, naprosto otřásl morálkou současné generace studentů v samotných základech.
     Když totiž dnes uvědomělý student (biolog by jistě řekl ohrožený druh) vejde do školy, připadá si nějakým zvláštním způsobem vyšší. Ale proč? Nemohl přece vyrůst za jednu noc. Stojí na chodbě plné svých spolužáků, jejichž obličeje však nevidí. Všichni se totiž dívají do oněch krabiček, jako by to byla nějaká svátost, od které očekávají spásu. Nevnímají, co se děje kolem nich. Všechno důležité se přece dozví na internetu.
     Vznikla nám tedy „generace sklopených hlav,“ jejíž obzory byly zúženy na několik pixelů (ty jim zřejmě postačí). Tato generace, která ve škole čím dál častěji hází drzé úšklebky
na „staré školy,“ si určitě velice dobře „uvědomuje,“ co dělá. A tak „starým školám“ nastal donkichotský boj o duše studentů, v nichž se snaží probudit alespoň malou jiskřičku zájmu
o vědění. „Záviděníhodný“ úkol, který je čím dál tím víc obtížnější. Koneckonců, když mají ve škole tak málo práce, proč jim ji nepřidat, že?
     „Já se jenom dívám, kolik zbývá do zvonění…“ nebo „dobře, už to schovávám, nemusíte se hned tak vztekat…“ – tyto a jiné repliky dnes můžeme v nejrůznějších slušných (vzácněji) i vulgárních (mnohem častěji) úpravách slyšet v čím dál větší míře. A úcta ke starším? Trend minulého století.
     Naše generace si neuvědomuje, co jim škola dává, ale soustřeďuje se na to, co budepo ní, např. jaké další video zhlédne po dalším vskutku náročném dni plném duchaplných facebookových konverzací.
     S příchodem chytrých krabiček se z nás stali pohodlní „gaučáci,“ pro které je dnes nepředstavitelné uvědomit si, že existovaly doby, kdy učitel dopředu nesděloval žákům termíny písemek (přestože to není nucen dělat ani dnes) a kdy byli žáci nuceni učit se
do všech předmětů ze dne na den. Dnes kňučíme, kdykoli nám v jednom dni hrozí dva, nedej bože tři a více předem hlášené písemky, na které máme čas se připravit. Jak tento čas však ve skutečnosti trávíme, na to jistě postupně přijde každý sám.
     I když… každý vlastně ne. Někteří z nás by se museli nejdříve nad sebou zamyslet, a to je pro ně příliš namáhavé. Bohužel mám pocit, že těchto „některých“ neustále přibývá.   
     

Autor laiknadruhou, 04.11.2016
Přečteno 736x
Tipy 2
Poslední tipující: DigBallz
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Máš naprostou pravdu, nenech si ji vzít pravdoláskařema. Jsem tak trochu z oboru...

04.11.2016 20:04:39 | Nikotin

děkuji :)

04.11.2016 20:13:30 | laiknadruhou

souhlasim s tebou, ale zas je pravda, že tohle se nedá jen tak říct na všechny lidi a školy, jak ty hodiny probíhaj je hlavně na učitelích, jestli maj respekt nebo ne a taky na jakou školu se díváš, když srovnáš nějakou prestižní školu s obyčejnou dejme tomu obchodkou tak se ty děcka budou chovat rozhodně jinak

04.11.2016 19:40:25 | DigBallz

z velké části máš taky pravdu, ale částečně s Tebou taky nemusím souhlasit, i na prestižní školu se můžou dostat namachrovaní snobi ze zazobaných rodin... ale máš pravdu, není o to všech, já chtěl ale vyjádřit v obecném měřítku, že děcka se do učení v dnešní době zdaleka tak nehrnou jako za minulého režimu a že moderní elektro taky udělalo svoje :)

04.11.2016 19:47:36 | laiknadruhou

na prestižní školu se ti sice hlupáci dostanou, ale kolik z nich se tam udrží? a kolik z těch co se tma udržej se udrželo vlastní zásluhou? :D je to tim že je větší volnost než dřív, ale neřikej že neni lepší bejt čim chceš než tim co po tobě chtěj ;)

04.11.2016 19:51:01 | DigBallz

uznávám a beru zpět, máš pravdu :)

04.11.2016 19:52:31 | laiknadruhou

:)

04.11.2016 19:53:32 | DigBallz

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí