4.příběh- Velký bratr Tě vidí

4.příběh- Velký bratr Tě vidí

Anotace: ...proč jsi to Růženko, nevydržela?? Ano, ano, chápu...

Sbírka: Fejetony z Tesca

…tak nastupuji na páteční sedmihodinovou směnu. Rychle se převléct a vzhůru na to. Stačí otevřít, rozsvítit číslo pokladny a lidé se hrnou. Nikdy mě nenapadlo, že v pátek v jedenáct hodin před obědem tolik lidí touží nakupovat. Přitom venku začíná krásné letní počasí.

A už se střídá jeden zákazník za zákazníkem. Přestávám vnímat tváře, pohlaví.

Vedoucí mi dnes stále děla kontrolora.

„…..tak se to nedělá, musíte dávat zboží za zrcadlo, aby se vám zboží nenaskenovalo dvakrát,….vždy se věnujte jen jednomu zákazníkovi, na frontu dozadu se nikdy nedívejte!...každému připomínejte klubovou kartu!….skenujte mobilovou výhodu ke každému nákupu!...a pořád se usmívejte!...“ Příkazy, střídají příkazy.

Klidná vedoucí odchází a mně se ulevuje. Už můžu být sama sebou. Ale to se hluboce pletu.

Zvoní telefon.

„Zapomněla jste naúčtovat přepravku na pivo.“ Pán ještě ani neodešel a „VELKÝ BRATR“ vidí, že já jsem mu něco nenaúčtovala. Takže pozor, na pokladně nejsem nikdy sama. Každý pohyb je sledován. „Velký bratr má oči všude.“ To mě hodně překvapilo.

V ten den měli v Tescu ve slevě máslo a mléko, ale při vědomí neustálé kontroly, že jakýkoliv pohyb po prodejně i po skončení pracovní doby je snímám, jsem musela ihned po směně odejít a nadechnout se čerstvého vzduchu venku.

Vycházím před Tesco a pociťuji velkou úlevu, že v tomto klimatizovaném neustále sledovaném skleníku nemusím žít každý den.

 

Autor Šípková Růženka, 09.11.2017
Přečteno 752x
Tipy 8
Poslední tipující: Amonasr, piťura, Jezero, Fany, Anděl
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

vždy se věnuj jen jednomu! mám na to školu! byla to krásná lěta v Potravinách...

16.08.2018 22:20:52 | analfagot

přijíždím před obchod
na dvojkole z krepového papíru
povídám: ,,nasedej a nech tenhle život jiným,,

při západu slunce
promilujeme večer
a láhev tequily
věnujeme tulákovi

do obchodu půjdeme
až po půlnoci
s kladivem a maskou klauna
nakoupíme a na kamery zamáváme...
:-)

09.11.2017 11:27:01 | piťura

...budu Tě vyhlížet a už teď se moc těším,
hlavně na to milování při západu slunce
podél kola, hlavu bez starostí...

09.11.2017 12:19:13 | Šípková Růženka

No, dám ti tip, protože je pro mě docela zajímavý tyhle věci číst.

09.11.2017 09:31:50 | Jezero

Děkuji a hezký den.

09.11.2017 09:59:41 | Šípková Růženka

:-)) přesně jSi To popsala, potvrzuji JEHO existenci :-)), ani si nepřej vědět, co se mi jednou stalo, když jsem náhle pocítila jistou potřebu, a nebyla to potřeba jídla ani sexu :-)), no, nebudu napínat, nakonec jsem to stihla a já i velký bratr jsme mohli být v klidu :-))!

09.11.2017 06:43:30 | Fany

Díky, Fanynko, umím si to představit, to jsme už zažili všichni, malí x velcí, tlustí x tencí, bohatí x chudí, důležití x nímandi...Krásný den

09.11.2017 06:58:33 | Šípková Růženka

:-) jen ty lidi v tý frontě tak trochu divně koukali, kam tak rychle metu :-). I Tobě krásný :-)!

09.11.2017 07:13:55 | Fany

Růženko, vím co je to práce s lidmi (občas to svádí někoho kopnout do řiti) vím co je to hlídat peníze (občas i při sebevětší kontrole něco proklouzne) takže před tebou smekám - já bych na to neměla.

09.11.2017 06:37:09 | Anděl

...já už taky ne Andílku. Už jsem to dávno vzdala. Bylo to jen tak, abych si užila nějaký zážitek.

09.11.2017 06:42:22 | Šípková Růženka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí