Jeliman

Jeliman

Ráno si chodívám zaplavat. Snažím se skoro každý den, jen čtvrtky někdy vynechávám, protože to tam musím být už v šest ráno a to ani já-skřivan občas prostě nedám. Dneska jsem nemusel spěchat tolik. Jenže u auta už to na knop zase bylo. Mrzne. Škrábu tu neprůhlednou krásu ze skel, vracím se – poklusem - pro zapomenutej mobil a za volantem už doufám v nešraňky. Grafikon je podivuhodně důslednej, dráha protíná možnosti a stavba další i varianty Bé. Mašinfíra Murphy však nečekaně zaspal a tak se můj stařičkej Focus za přejezdem marně pokusí o vzlet, nepovoleně se prosmýkne potemnělými Presy a já se nevyhnu úvahám nad možnými důsledky pádu Bohemky. Za okamžik jsem na parkovišti před bazénem, radiožurnál ohlašuje šest čtyřicet pět, ale záhy ho umlčí absence klíčku. Blížím se k vestibulu, před nímž právě pokuřuje skupinka lidí. Zahlédnu v ní i pokladní, pozdravím a spíš pro sichr se ptám „dneska vojáci fakt nejsou?“ skupinka odpoví sborově „jsou“. Čímž vypadnu z ranního tempa i konceptu na příští hodinu. Pohodím hlavou k rozpisu ve vitríně a marně si nahlas postesknu, že ten rozpis dělal nějakej jeliman. Z hloučku se okamžitě ozve borec, „máte štěstí, že jste neřekl čurák, protože ten rozpis jsem dělal já“. Hlouček napjatě čeká, co bude. Já nečekám. Popojdu k rozpisu, zaťukám na kolonku pojmenovanou po dnešku a suše poukážu na fakt, že vojsko tam prostě není. Chlapík zaváhá a spíš pro sebe překvapeně spustí „ty vole já je tam nedal“. Nechci to nijak víc rozmazávat, ale neodpustím si poznámku, že co se pojmenování týče, snažím se být důslednej a volím vždy jen názvy odpovídající situaci. Maník, asi šéf, už pokračuje sám a přejmenovává se i na pitomce… Já „tak teda děkuju za vejlet“ se pobaveně loučím. Cestou si trochu vyčítám, že jsem k tomu mohl přidat i ten náš Prostějov, ale to už by asi bylo za tou malou jemnou hrankou, po který se celej život snažím potácet.

Autor Luky-33, 25.11.2021
Přečteno 292x
Tipy 6
Poslední tipující: Marten, Iva Husárková, básněnka, Sonador, Lighter
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zimní plavání bych teda nedala, ale chodím aspoň do bazénu...:-)

25.11.2021 19:52:21 | básněnka

No to já taky, teda když ho zrovna nemaj (utajeně) pronajatej vojáci.

25.11.2021 20:33:51 | Luky-33

...já tak trpěl, když byly bazény loni v zimě zavřený...otužilec fakt nejsem...(viz níž) ;-)

25.11.2021 18:31:25 | Marten

Jo bylo to na prd, já to řešil posilovačkou doma. Forma z toho byla super, ale že by mě to nějak extra bavilo, to se říct nedá.

25.11.2021 20:35:04 | Luky-33

...já starej blázen dokonce začal běhat po venku...ale nic moc...;-)

26.11.2021 16:03:19 | Marten

Počkej, počkej no jasně, že ve čtvrtek nemůžeš, to totiž plaveme my ;)
P.S. Přehrada volná furt, až do tmy :)

25.11.2021 12:28:31 | Malá mořská víla

Netušil jsem, že jsi se dala k paragánům. :D
Chodím si zaplavat, ne zkoušet co všechno se dá přežít… :D

25.11.2021 20:36:16 | Luky-33

To vidim...

Proto ležiš
polštář koleje...
nésó enom paragáni v bazéno
rozpis hodin, pravdo pravdóci tě naleje...

No ja, to nesměl be ho psat ten pan
Jeleman...
Lokáško chlapco drahé
nepustijó nás ož nigde
Snad po výcviko zachránijó...

Paragánum 3x zdar, zdar, zdar!

27.11.2021 09:53:34 | Malá mořská víla

No přiznávám, že ten překlad mi dal zabrat, ale nakonec... :-D

13.12.2021 09:06:04 | Luky-33

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí