Aktivní odpočinek

Aktivní odpočinek

Anotace: Co je to vlastně aktivní odpočinek? Ukažme si to na jednom příkladu...A výsledek? Nechte s překvapit.

Spousta lidí v naší společnosti využívá odpočinku spíše pasivního. Jen tak si hodit "leháro a chrupkat" na pláži, či pod korunami rozkvetlých stromů a poslouchat dění okolo sebe. Jsou mezi námi však i tací, co si místo lenošení raději trochu vyhodí z kopýtka...
Příkladem aktivního člověka se mohou pro dnešní apatickou mládež stát lidé za "staré" školy. Nedávno začalo jaro, což je pro mnohé vášnivé zahrádkáře nejlepší období roku. Vše je potřeba okopat, pohnojit, vysadit... Na tyhle aktivity se zejména důchodci těší nejvíce. Odhodí své hůlčičky, popadnou motyky a hurá na věc. Předem vypěstované semenáčky se pod jejich hbitými prsty zarývají do země, domky krtků vybudované na pevných základech se hroutí a zahrada pomalu dostává své osobité kouzlo. Tuhle se vlní živý plot a támhle pomrkává špaček, co si pomalu brousí zobák na lahodnou a opečovávanou úrodu.
Pro starou paní Melicharovou je zahrádka celý její život...Ráno vstane a vyžene brblajícího manžela s rýčem na ztvrdlý záhonek, načež se sama pustí "zbíječkou" do všudypřítomného plevele. V poledne je pan Melichar nasáklý potem jako mycí houba a ječí, že zahrádka je peklo, ba dokonce očistec. Nebohá žena je v šoku a uklidňuje svého muže nášupem sedmi knedlíků a křenové omáčky s uzeným k obědu. Po poledním odpočinku na slunci, kdy oba manželé prohřívají revma a zkřehlé kosti, nastává další kolo bojů s tvrdohlavou přírodou...
"Pepo, krtek...vidíš ho, chyť ho, Pepó!" ječí manželka. A máme tady další druh aktivního odpočinku...Celé odpoledne zarudlý muž honí po zahradě krtka, který svým vlastním humorem vyvádí oba z míry. Hlava sem a hlava tam, krtek pobíhá..."Už ho mám!!!" Po zběsilém maratonu po různých koutech se v kyblíku krčí malý vetřelec. Mžourá očima a neví, že za chvíli z něj bude bezdomovec někde na poli. Mezitím nastává večer, kdy manželé dodrží trend naší současné společnosti. Zasednou k televizní obrazovce a sledují nejprve zprávy, kde se zas ti "otravní" politici snaží lidem zabavovat zahrádky. Na jejich půdě by následně vyrostly domky a vilky pro městské podnikatele a pupkáče v teplácích. Potom se podívají na svůj oblíbený pořad a zalehnou do postele, protože druhý den je zase čeká odpočinek podle jejich gusta.
Nedaleko ve městě žije dcera pana a paní Melicharových, která si vzala za manžela typického vyznávače sportovního odpočinku, který také holduje občas lehkému vzpírání...Po příchodu z práce pan Omáčka políbí svou ženu na tvář, pohladí děti po hlavě a šup, už se žene s kamarády prohnat faldy na squash. Po hodině aktivního pohybu je však potřeba regenerační doby a tak po kondiční koupeli vyrážejí do místní hospůdky na "jedno". Před očima se jim zjeví činka hodná mistra, zlatavý mok s čepicí, který je vhodný pro další dnešní sportovní aktivitu. Lehké vzpírání...ruka se natahuje a s nadlidským úsilím dopravuje sklenici k ústům, jakmile se přiblíží a kapky ulpí na rtech je vyhlášen mistrovský titul v lehké váze. Po čase se pan Omáčka i přes hraní squashe stane účastníkem těžké váhy..Bude to on a jeho pivní mozol. Nakonec opustí "pinkání" a naplno se začne věnovat vzpírání...
Každý z nás je jiný, někdo si radši zaleze do postele s knížkou, nebo zalehne k televizi. Někteří zase nemůžou žít bez sportu a aktivit...Ale vše je proměnlivé a proto se může stát, že se ze sportovce stane povaleč a naopak...
Autor Niviat, 03.04.2007
Přečteno 1230x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí