Směšná krása

Směšná krása

Anotace: snad se mnou budete souhlasit:-)

Zamysleme se nad módou. Zamysleme se nad tím jak jakási nepsaná pravidla určují co je v módě a co v módě není. Tak například „idol krásy“. Jaký byl idol krásy dříve a jaký je teď.
Věstonická Venuše, idol pravěkých lovců snících o bujných ženských tvarech. Důležité bylo aby žena porodila děti a udržovala oheň. Dnes už žena není pouze matkou, ale ta plotna jí nějak zůstala přišitá. V dobách minulých, měla mít žena úzký pas a široké boky. Měla to být prostě žena s velkým „žet“. A dnes? Jak vypadá idol krásy dnes. Asi by se mnozí hádali, že oni jistě takový idol nemají, ale proč tedy v soutěžích o nejkrásnější ženu soutěží s prominutím „vychrtliny“, které se s jakousi kozí elegancí promenádují po podiu a okouzlují nás svými zářivými úsměvy, které jim přičaroval nějaký moc šikovný plastický chirurg? Tak tedy, když to tak není ať zde soutěží tělnaté slečinky, ale asi by se pánům příliš nelíbili v těch malinkatých plavečkách, předpokládám.
Každá malá holčička má doma aspoň jednu panenku Barbie. Která z nás nesnila o tom mít dlouhé lesklé blond vlasy až ke kotníkům, chodit z roztomilých šatičkách velikosti xxxs a vozit se v růžovém kabrioletu? Přijde vám to směšné, mě taky. Vždyť to je zločin, dávat za ideál krásy panenku, která by se bez problémů schovala za zubní kartáček.
A jsou všude, dívky s bezchybnými křivkami, dokonalou pletí a krásnými vlasy. Odevšud nás sledují a jako by říkaly: „My jsme krásné a ty jsi ošklivá. Buď jako my!“ Katastrofa.
Až konečně, není tomu tak dávno, co se v jedné zemi rozhodli, že už dál nechtějí vychrtlé dívky. A hele najednou byla místnost prázdná, protože jakmile na molo nemohl nikdo kdo je téměř průhledný jako aspik, byl konec. Ale nestačilo to. Bohužel.
Tak můžeme jenom doufat, že za námi nebudou časem chodit naše jedenáctileté dcery s tím, že řízek si nedají, drží přece dietu. Ta slečna v televizi říkala, že sní denně jenom list salátu tak já nebudu jíst ta kalorická jídla.
Možná by chtělo, aby se občas někteří rozhlédli kolem sebe, aby se podívali na jejich díla, jak si upravili svět. Ale doufám, že jsou mezi námi ještě takoví lidé, kteří nad usměvavou vyretušovanou tváří mávnou rukou a radši si koupí ten jogurt, na kterém je nakreslená kravička než jogurt, který doporučuje nějaká poloprůhledná slečinka.
Autor nathre, 11.05.2007
Přečteno 769x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

áááááááááá příště si to po sobě pořádně přečtu mám tam tolik chyb... To je ostuda...

29.07.2007 10:27:00 | TerA

Toto dílko mne hodně zaujalo. ( chtěla bych se omluvit za svou chybu... při hodnocení... jsem se překlepla:-( )
Naprosto s tímto názorem souhlasím. Já jsme jice holka co váží 45 kilo i s botama, ale souhlasím s tím že člověk by takový být neměl chtít. Já nedržím ždné diety nikdy mne to ani nenapadlo, prostě můžu jíst co chci a není to na mně vidět. Mezi mé oblíbené jídla patčí například svíčková se šesti nebo bůčék. Doma mi dokonce žíkají žíravyno, protože vyjím vždy celou ledničku a není to na mně vidět. Pokud to má někdo jako já nemyslím si že by to bylo špatné, jen je myslím zbytečné držet radikální diety atd. Samozřejmě obezita taky není nic dobrého. Holky by si měli uvědomit, že kluc po vychrtlinách ani netouží. Dočetla jsem to v MNOHA !!!! časopisech. Takže holky nic se nemá přehánět. Tereza Špačková

29.07.2007 10:24:00 | TerA

Děkuji za vaše komentáře ale nejsem si tak úplně jistá jestli jste pochopili správné smysl tohoto fejetonu. kritizuji zde anorexii na čských i světových molech, určování ideálu krásy, myslím si, že každá žena je krásná, protže každá žena je jedinečná.

25.06.2007 20:19:00 | nathre

Souhlasím s Kate. Já sem dneska byla nakupovat a zjistila sem že když se do něčeho vejdu tak v tom vypadam stejně jako osel. Hodila sem volnější pupík za hlavu a šla si koupit pribiňáčka a rohlík se slaninou. Já rozhodně neurčuju ideál krásy, nejsem přes kopírák, jsem originál a i když originál trochu při těle..to by ste koukali kolik kluků na mě v autobuse mrká:)

24.06.2007 01:15:00 | Liliann

Budu navazovat na komentář pode mnou...myslim si,že každá dívka či žena si najde jednoho dne,jednoho člověka,který jí bude milovat takovou jaká je. S krásou sice budeš mít plno nápadníků,ale hrozí riziko, že to budou jen známosti na pár nocí...já osobně té krásy zřejmě taky moc nemám,vysoká,plnější bruneta...což je asi pravý opak právě těch umělých bárbín, ale toho mýho jednoho jsem si našla a jsem s ním štastná...na kráse zase tolik nezáleží....to si myslim já.

25.05.2007 12:25:00 | Katie92

Toro dílko mně velmi zaujalo, mně je 15 a taky jsem podlehla trendu , co je v televizi . Modnimi trendy se řídím a záleží mi na tom jak vypadám, ale není to nápní mého života. Máš pravdu je to nesmyslné a divné dávat za ideál krásy vychrtliny, ale co máme dělat, když bez ideální postavy by si nás nikdo nevšiml.. mám pocit že za ikonkou krásy se skrývá i recept na š´tastný život, ale když tak uvažuju niko není uplně šťastný

11.05.2007 21:47:00 | Tereén

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí