Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 779 záznamů. Zobrazuji 751-765.

První svět Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

hezky se ta tvoje poezie vznáší a ještě lépe čte. Líbí se mi ty obraty. Tip

20.12.2013 16:39:58 | Firrenreagovat

První svět Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

Máš pronikavé vidění světa a dokážeš ho i skvěle textařsky i hudebně ztvárnit, navíc máš také příjemný hlasový projev. To je přesně to, co dnešnímu umění (především tomu profesionálnímu) chybí. Myslím zejména ono uzavírání se řady umělců do jakéhosi výlučně snobského světa jen pro sebe a ty, kteří spolu mluví, či naopak plutí na povrchní byznysem motivované vlně, bez ambicí čímkoliv přispět aspoň ke zpomalení všeobecného rozkladu hodnot. Nejsi prvoplánový, o to je to hlubší a nutí k zamyšlení ty, kteří ještě pod tíhou povrchních TV seriálů neztratili poslední zbytky schopnosti nezávisle myslet. Pro mě jsi tu takřka zjevení, ve svém "oboru" jsi třída - držím Ti palce, ať Ti to vydrží a nenecháš se semlít! ;-)

20.12.2013 15:09:24 | Amonasrreagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

zajisté myslíš slovo "uchvácí" :o)
taky se ti stává, že když si jedno slovo začneš opakovat a zkoumat ho, začne z něj být cosi podivného? :oD

20.12.2013 13:08:31 | hanele m.reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

vracím míč :oD

uchvátit jednou, uchvacovat průběžně či opakovaně

http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=uchvacovat

taky záleží na tom esi včil zrovna nebo do budoucna - je to celé zapeklité :o)

20.12.2013 12:30:13 | hanele m.reagovat

První svět Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

Obsahem je text super!

20.12.2013 09:17:50 | reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

No ale on je - uchvacuje je to přece :o)
funguje to jako u sousty dalších sloves

20.12.2013 08:11:03 | hanele m.reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

Je fajn,že si Tvůj text člověk může hned poslechnout v hudební podobě.
Líbí se mi to."V kosmu je můj život drobná chvíle"-s tím souzním.
Když je člověk zdravě sebevědomej,to beru,když je přesmíru namachrovanej,
to neberu....Tak další inspiraci přeji...Ji.

19.12.2013 20:55:51 | jitoushreagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

Jasně, máš pravdu tvoje práce je dost specifická. Když jsem tě však slyšel zpívat, tak jsem si najednou řekl, ty bláho vždyť ono to „zní“ úplně jinak, než jak to vypadá na papíře.

Já jen chtěl vypíchnout, že i poezie čtená autorem asi má své nezaměnitelné kouzlo a může textu dopřát větší plastičnost. Často se tu totiž setkávám s názorem, že tady je něco navíc, nebo tamto je blbě atd. Někdy jde o věcnou připomínku, ale jsem přesvědčen o tom, že kdyby si tvůrce své dílko ještě i prodal, tak ubude nepochopení a tužeb po korekcích. Teď nepíšu o svých těžce amatérských pokusech, ale všeobecně o většině nedorozumění, která tu občas zbytečně vyvstanou. :-)

19.12.2013 17:41:41 | Luky-33reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

;-)

19.12.2013 17:05:20 | Amonasrreagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

Děkuji za vysvětlení i rozvedení, v podstatě si rozumíme :-) Na užití jednoho konkrétního tvaru samozřejmě mohou být rozdílné názory, jak je vidět i z vaší následné diskuse s Tomem, ale obecně je asi důležité, že Ti je blízké hraní si se slovy, a protože jsi na Literu za nezpochybnitelnou autoritu, může tahle diskuze být pro ostatní zajímavá a snad i přínosná :-) Každopádně i já vnímám, že záměrné používání nesprávných tvarů je vždy tancem na tenkém ledě a je třeba být při tom nanejvýš obezřetný. V tomto případě mi to sice výjimečně nevadí, ale v deseti dalších mi to zase vadit bude - to už je skutečně z mé strany čistě intuitivní záležitost.

19.12.2013 16:45:07 | Amonasrreagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

já myslela umělecký záměr toho tvaru, něco originálního nebo vtipného, co by mělo nějaký efekt - ne tolerance záměrné chyby, protože to textař líp nezvládl - to je právě to, co mi vadí :o)

19.12.2013 15:30:17 | hanele m.reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

jasně, chybu sem tam udělá kdekdo, i slavní :o)
zrovna tady si myslím že v tom žádný záměr není, myslím u toho Rubikonu - a mně je to teda v podstatě fuk, já jen napsala dojem po poslechu téhle písničky a tohle mi tam fakt prostě "zavadilo", bez ohledu na to, co dělají jiní (textaři) :o)

19.12.2013 14:35:16 | hanele m.reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

díky za reakci - obecně mi novotvary nevadí (a sama jsem si jich pár taky už zplodila) - když ale nejsou vytvořené jen a jen kvůli rýmu nebo formě, to mi pak připadá že ne autor vládne slovy, ale slova autorem (nemyslím konkrétně tady, pořád míněno obecně) - baví mě hraní se slovy i jazykem, pokud je to z dílka cítit
tady mě to při poslechu prostě zatáhlo za ucho a nemá to právě podle mne jiný důvod než dodržení rýmu..
ale písnička i text se mi jinak líbí, a hodně :o)

19.12.2013 13:50:46 | hanele m.reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

Poslouchala jsem tvoje písničky a jsou skvělé, přesně můj styl. Máš talent :)

19.12.2013 13:34:31 | reagovat

Ve smíru Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Filozofické

Dovolím se vmísit svým názorem do diskuse k neexistujícím tvarům, byť nejsem lingvista, ale češtinu mám rád. Nedávno jsem v Literárkách četl překlad Michelangelových básní a mám pocit, že se to tam neexistujícími tvary či dokonce slovy docela hemžilo. V křížovkách se to běžně hemží slovy a tvary, které podle mého jsou často smyšlené a mnohdy i skutečně ošklivé. Myslím, že v poezii se občas používají nezvyklé(či dosud neexistující) tvary, ať už vědomě či možná i nevědomky, a záleží vždycky na okolnostech, jak to posoudit - zda jako chybu či básnickou licenci. Vždyť v literatuře často autoři vymyslí i úplně nová slova, která se pak kolikrát dokonce ujmou a vejdou do jazyka. Mně tady to "uchvácí" zrovna nevadí - nezdá se mi, že by to přímo prznilo jazyk a uměl bych si i na tento tvar lehce zvyknout.

Vím také třeba od srbského kamaráda, že v tamní poezii patří snad k bontónu vymýšlet úplně nová slova, kterým ale zřejmě všichni rozumí. Stejně jako se tam snad úplně volně vymýšlejí křestní jména. Vím, nejsme Srbové, ale Slované kulturně výrazně poznamenaní staletími soužití s Němci , máme rádi jasná pravidla a řád, ale možná v poezii je určité volnější zacházení s tvary slov přípustnější.

Toto není z mé strany polemika, rozumím hanele a je to čistě subjektivní věc, jak to kdo cítíme, objektivně má nepochybně hanele pravdu - spíš to je jen takový námět do diskuse, když jsme na literárním serveru. ;-)

19.12.2013 13:32:01 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí