Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 898 záznamů. Zobrazuji 781-795.

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

Anne L-Jestli by jsi si nechala dítě proto že za to nemůže,že máš s ním soucit,tak potom do toho neplantej boha.Soucit je bůh-ne bůh bible,víry,církví,tvých představ,ale bůh "obyčejné" lidskosti-ale to je vám,tzv.věřícím málo,vy do toho musíte plantat patetické prohlášení o milosrdném bohu.A ten záchod? To byla sranda-ale neboj,budu se za to smažit poctivě v pekle:-)

30.03.2009 18:56:00 | Weylinreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

Anne L-ještě poslední věc,protože to je pro mě už nestravitelné..Kdyby tě někdo znásilnil,tak by jsi si to dítě nechala,protože je to boží vůle..Na to se nedá nic říct..A co tvoje vůle kde je když projevuje svoji vůli bůh? Kdyby tě krájeli na kousky,solili a pepřili tak ty by jsi se asi usmívala,protože to tak chce bůh..Možná by jsi i zpívala žalmy..To je náboženská demagogie nejvyššího kalibru,hraničící už s fanatismem.Mimochodem,když jdeš na záchod,radíš se taky s bohem jestli s tím souhlasí?Končím-toto nemůžu strávit..Bože,chraň mě před Tvými služebníky!

30.03.2009 18:36:00 | Weylinreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

Když se považuješ za ateistu jsi taky věřící-věříš že žádný bůh není.Já jsem nikdy netvrdil že bůh není,jen že není takový jak toto nezměrné interpretují lidé-já nevím.Anne L-měla by jsi si přečíst co pořád omíláš dokola-jsme si rovni před bohem apod. Jak si můžeš být rovná před něčím co existuje jen v TVÉ představě,což je TVÁ víra.Tvůj bůh je jen v tvé mysli.Pokud by tě opravdu zajímalo co je bůh a jestli vůbec je,nikdy by jsi se nemohla upínat k víře,ale dělala by jsi vše pro to aby jsi poznala.Nezajímá tě bůh ale jen co ti víra v tuto abstrakci přináší-nějaké pozitivní emocionální pohnutí-když se se svojí představou ztotožníš.Vás věřící nezajímá bůh,ale vaše víra v něho,což je úplně něco jiného.

30.03.2009 17:52:00 | Weylinreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

ještě jednou se omlouvam... nějak se mi to tu seklo a výsledek vidíte sami... jak už jsem Ti říkal jsem atheista... nevidím za tim nic víc... rád bych ale ne... sám jsem prožil pár chvil, které by jiní mohli považovat za zázraky, ale já na zázraky nevěřím (aspoň né na ty nadpřirozené, takový východ Slunce se dá považovat taky za zázrak;-))... ale já na to koukám jako na život a úplně běžnou součást života... i když jsem ochoten přiznat, že to zázrak, pro někoho, je. ale záleží na tom úhlu pohledu... pro středověkého měšťana by radio bylo taky zázrak:-)... to že jistým věcem nerozumím u mě bohužel nevyvolává potřebu Boha... možná pro to pořád hledam svou cestu

30.03.2009 17:13:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

aha chyba... omlouvam se
tam užbylo něco jiného asi sem něco zmáčknul špatně:-)

30.03.2009 16:56:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

nevim jestli bych příslušnost k nějakému náboženství nazval pokrytectvím.jak už jsem řekl ona myšlenka, že existuje něco, pro co bez váhání objetuješ život a víra že tu nejsi zbytečně (nebo náhodou) je krásná...tomu, co věří to dá poměrně velkou sílu při zvládání těžkých životních situací... problém je, že tahle myšlenka je uchopena člověkem, který ji předělává k obrazu svému... vrátim se k nedokonalosti řeči... tak jako nejde slovy všechno vyjádřit, tak může vyřknuté slovo býti pochopeno mnoha způsoby. a když je schopný řečník, tak dokáže ostatní přesvědčit, že ten jeho pohled je jediný správný.

jsou různé druhy buddhismu například i zen buddhismus;-)... na budhismu je dobrý také přístup k víře, a to metodou seberealizace (meditování a studium).
zkus si přečíst třeba Tibetskou knihu života a smrti od Sogjala Rinpoče... a tak jako Anne L. i Tobě doporučím přečtení Citadeli od Exupéryho, asi nebudeš souhlasit s každou myšlenkou, ale určitě Ti ta kniha může hodně dát:-)

30.03.2009 16:55:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

nevim jestli bych příslušnost k nějakému náboženství nazval pokrytectvím.jak už jsem řekl ona myšlenka, že existuje něco, pro co bez váhání objetuješ život a víra že tu nejsi zbytečně (nebo náhodou) je krásná...tomu, co věří to dá poměrně velkou sílu při zvládání těžkých životních situací... problém je, že tahle myšlenka je uchopena člověkem, který ji předělává k obrazu svému... vrátim se k nedokonalosti řeči... tak jako nejde slovy všechno vyjádřit, tak může vyřknuté slovo býti pochopeno mnoha způsoby. a když je schopný řečník, tak dokáže ostatní přesvědčit, že ten jeho pohled je jediný správný.

jsou různé druhy buddhismu například i zen buddhismus;-)... na budhismu je dobrý také přístup k víře, a to metodou seberealizace (meditování a studium).
zkus si přečíst třeba Tibetskou knihu života a smrti od Sogjala Rinpoče... a tak jako Anne L. i Tobě doporučím přečtení Citadeli od Exupéryho, asi nebudeš souhlasit s každou myšlenkou, ale určitě Ti ta kniha může hodně dát:-)

30.03.2009 16:52:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

nevim jestli bych příslušnost k nějakému náboženství nazval pokrytectvím.jak už jsem řekl ona myšlenka, že existuje něco, pro co bez váhání objetuješ život a víra že tu nejsi zbytečně (nebo náhodou) je krásná...tomu, co věří to dá poměrně velkou sílu při zvládání těžkých životních situací... problém je, že tahle myšlenka je uchopena člověkem, který ji předělává k obrazu svému... vrátim se k nedokonalosti řeči... tak jako nejde slovy všechno vyjádřit, tak může vyřknuté slovo býti pochopeno mnoha způsoby. a když je schopný řečník, tak dokáže ostatní přesvědčit, že ten jeho pohled je jediný správný.

jsou různé druhy buddhismu například i zen buddhismus;-)... na budhismu je dobrý také přístup k víře, a to metodou seberealizace (meditování a studium).
zkus si přečíst třeba Tibetskou knihu života a smrti od Sogjala Rinpoče... a tak jako Anne L. i Tobě doporučím přečtení Citadeli od Exupéryho, asi nebudeš souhlasit s každou myšlenkou, ale určitě Ti ta kniha může hodně dát:-)

30.03.2009 16:12:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

Ondřej-kniha -Muž který sázel stromy-je opravdu moc pěkná,to souhlasím,mám ji doma protože jsem duší "pohan":-)a stromy mám moc rád-tu nálepku jsem tam dal jen tak,nepovažuju se za žádného následovatele čehokoliv.To je právě ten druh pokrytectví,když někdo tvrdí že je např.křesťan-říká tím že je něco víc než ostatní..Nestačí být jenom člověk? Příslušnost k jakkékoliv nábož.skupině je elitářství a můžou to věřící omlouvat jakkýmikoliv frázemi o lásce,dobrotě apod. V buddhismu je to trochu mírnější ale i oni mají svá dogmata na kterých lpí-reinkarnaci,karmu apod.To samo a sobě není problém,ale lpění mysli na tomto což popírá lidskou svobodu,stějně jako víra v cokoliv.Nemyslím teď víru např v uzdravení,to je psychosomatická záležitost.Tibetští buddhisté např.považují za posvátné i Dalajlámovy exkrementy nebo moč..Zen je úžasný,s tím naprosto souhlasím ,ale ten není pro každého..:-)

30.03.2009 13:14:00 | Weylinreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

a omluv mě ale trochu Tě ještě pošťouchnu:-P :-D. Jestli bych se měl, jako atheista, přece jen k nějakému náboženství přiklonit, tak by to nebylo křesťanství, ale budhismus. a víš proč? protože budhismus neposuzuje nějaký skutek podle důsledků, ale podle úmyslů (teda možná, že křesťanství taky, ale nikdy jsem o tom neslyšel...připouštím že o tom zatím moc nevim).

asi je to takhle blbě představitelné a tak dám příklad (nějaký extrémní aby to z toho bylo poznat:-)... když zachráníš život svému "známému" a z něj se za nějaký čas stane třeba vrah, tak jsi udělala dobrý skutek,přestože ten zachráněný zabil rodiče pěti dětí (takže by se dalo říct že zničil, nebo aspoň hodně pochroumal, 7 životů). Ty jsi to tak přece nechtěla... Ty jsi do toho šla s tim, že chceš zachránit známého. a tak nebýt Tvého dobrého skutku mohla tu být šťastná rodina:-)
Na druhou stranu když uděláš nějaký dobrý skutek jen kvůli tvému osobnímu prospěchu a ono to shodou okolností kladně ovlivní i druhé... ale nebylo to Tvým prvním záměrem, tak jsi žádný dobrý skutek neudělala... přesto že jsou všichni šťastnější a veselejší

30.03.2009 12:44:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

víš já myslim, že se asi neshodnem;-), . nazvi mě třeba pragmatikem, ale já myslim že nic jako slovo boží neexistuje, nebo spíš, že by se nedalo slovy vyjádřit, ono slovo boží by v sobě muselo obsahovat daleko víc než pouhé "slovo". řeč je nedokonalý nástroj (to jsem si opět vypůjčil od mého oblíbence Exupéryho:-))slovy nejde vyjádřit vše... vůně, chutě, pocity... to jsou věci, které každý vnímá trochu jinak. a stejnou věc by tak popsali trochu jinými slovy (třebaže by ta slova byla podobná). ale co nás teda vede, že stejným pocitům přiřadíme podobná slova (ale ne úplně stejná!)? je to v tom smyslu... ten ty věci svazuje a to je pro mě Bůh... kouzelné je že člověk může 100x přečíst bibli a Bohu se ani nepřiblíží a naproti tomu Člověk, který sází stromy, je mu tak blízko, jak jen člověk být může!

30.03.2009 12:25:00 | Ondřejreagovat

Sluneční paprsek Publikoval(a): Anne Leyyd | Básně » Příroda

Sluneční paprsek je krásný a hřejivý, ať už vstává, či přes den skotačí, bo k večeru chystá se na spaní...

29.03.2009 23:16:00 | NikitaNikaT.reagovat

Ranní schůzka Publikoval(a): Anne Leyyd | Básně » Příroda

Obsah je působivý,... někdy člověk žasne, čeho všeho si kdo nepovšimne... víš, i maličkostí, bo jen letmého pohledu... co spraví Ti náladu a udělá den hezkým.

29.03.2009 23:12:00 | NikitaNikaT.reagovat

Dnešní koncert Publikoval(a): Anne Leyyd | Básně » Příroda

Básenka mne vede k zamyšlení... nezbývá než souhlasit... je to skutečně tak... když ptáčci si trilkují a každé ráno mne budí.

29.03.2009 23:10:00 | NikitaNikaT.reagovat

Sněhová vločka Publikoval(a): Anne Leyyd | Básně » Příroda

Kapka, co druhým život dává, pokud ji dříve slunko nevysuší svým paprskem... pěkná báseň, dobře se mi četla.

29.03.2009 23:09:00 | NikitaNikaT.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí