Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 655 záznamů. Zobrazuji 121-135.

..Vesmírná Polarita.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Filozofické

Kritika omylů a bludů, jaké šíříš na veřejnosti, není "kopnutím do zadku", ale dobře míněným upozorněním na to, jak Tvoje dílo působí na člověka, který má širší rozhled. Mluví z Tebe pouze uražená ješitnost. Máš vytříbené schopnosti vyjadřování a Tvé básně nepostrádají působivost, proto cítím potřebu vyjadřovat se k názorům, jaké lidem podsouváš a dáváš jim punc "vyšší pravdy". Zdálo se mi, že jsi soudná žena, avšak patrně jsem se mýlil. Pokud se tě tedy má otevřenost nemile dotýká, přestanu Tě číst a nebudu se ani vyjadřovat k Tvým básním. Stačí říct, žádný problém...

15.03.2025 18:38:15 | Zoroasterreagovat

..Vesmírná Polarita.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Filozofické

No a kdo dal tobě mandát omezovat někoho ve vyjádření názoru na přečtené dílo, zvlášť když se tváří jako Pravda a přitom šíří Bludy? Neberu ti právo chápat filosofické maximy po svém ani hledět na svět svým subjektivním a básnicky zkresleným pohledem - proto také tvé básně nečtu a ani se k nim nevyjadřuji.

15.03.2025 18:21:51 | Zoroasterreagovat

říkačka Publikoval(a): Sonador | Miniatura, hříčka » Ostatní

...všeteční jazykové tvrdí, že archanděl je hodnost pro pána temnot...

15.03.2025 15:17:49 | Zoroasterreagovat

..Vesmírná Polarita.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Filozofické

Předem se omlouvám, že vstupuji do Tvého filosofování, ale nedá mi to...

Do záhlaví textu jsi umístila symbol duálních sil Jin a Jang, ovšem Tvá interpretace hovoří o jejich velkém nepochopení. Mluvit přitom o výkladu vesmírných zákonů je poněkud úsměvné.

Vesmír samozřejmě není tvořen protiklady. Nemá ani dva protikladné póly. Vyjádření „Vesmírná Polarita“ je čirý nesmysl. Čínská filosofie uvádí pouze základní princip kosmu – Tao, jehož lze slovy vyjádřit jen těžko. Různé filosofické školy ho označují různě: plodivý princip, univerzální mysl, prapůvodní vzor skutečnosti, cesta veškerenstva atd. Pouze jedna interpretace založená mistrem Lao-C (taoismus) mluví o dialektickém pohybu neboli věčné přeměně protikladu v jeho opak. Odtud také pochází pojetí Jin – Jang coby dvou pólů, jež se vzájemně doplňují a mezi nimiž vše neustále přechází od jednoho k druhému. Tím je vyjádřen věčný pohyb. Nemá to nic společného s rubem a lícem věcí a už vůbec ne s protiklady dobra a zla. Z této duality rovněž přímo nevyplývá žádný pevný řád, natož pak nějaká harmonie. Nanejvýš princip života, ne ovšem princip rovnováhy.

Ale abych neunavoval, při Tvé lehkomyslnosti a velmi povrchní znalosti všeho a ničeho Ti doporučuji o Zákonech vesmíru raději nepsat, pokud tedy nechceš býti za...

15.03.2025 15:03:45 | Zoroasterreagovat

..0.0.8.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Fantasy

Zajímavý text, který nesnese komentáře...(Nezabýváš se astrologií?)

14.03.2025 10:58:31 | Zoroasterreagovat

..Entomonauti.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Fantasy

Ani na chvilku jsem Tě neměl za nepřítele a dokonce jsem nekritizoval ani formální provedení básně, protože je dost dobré. Jen jsem polemizoval s obsahem. Takže jsem rád, že jsi nakonec našla smířlivý tón. A nemůžeš čekat, že se s Tebou budou všichni názorově shodovat. To by ani nebylo normální a projev nesouhlasu z Tvými názory bys mohla i vítat, pokud je věcně podložený.

14.03.2025 10:31:03 | Zoroasterreagovat

Cíl cesty Publikoval(a): neptolius | Básně » Filozofické

Máš ho v profilu - kdo mě chce poznat...může...a odkaz na jeho skladbu.

13.03.2025 18:28:31 | Zoroasterreagovat

pátek třiadvacátého Publikoval(a): Sonador | Básně » Ostatní

...a nakonec vše přehlušil trapný a ohlušující řehot falešných infantek...

13.03.2025 18:24:34 | Zoroasterreagovat

Cíl cesty Publikoval(a): neptolius | Básně » Filozofické

Jsi snad onen producent z Moldavska...?

13.03.2025 18:19:23 | Zoroasterreagovat

..Entomonauti.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Fantasy

...zdá se, že sama trpíte silnou frustrací - omlouvám se, že jsem včas neodhadl, jak destruktivně na Vás moje kritika oslavně uchopeného tématu ve Vaší básni zapůsobí. Podle mne jde o pouhou kreativní kuriozitu, a váhu (odstrašující) začne mít teprve tehdy, když jí někdo začne dávat hlubší smysl. Ale dobře, tedy sbohem...je mi líto...

13.03.2025 17:48:59 | Zoroasterreagovat

..Entomonauti.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Fantasy

Nemusíte mi nic vymlouvat, nevyslovil jsem žádné sebehodnocení. Ale třeba jednou uvítáte, že Vám někdo namísto vychvalování a mazání medu kolem úst vyjádřil otevřenou kritiku, protože tu píši jen tam, kde mám dojem, že autor za to stojí. A jak jste si už mohla všimnout, nikterak s ní na těchto stránkách neplýtvám. Takže třeba zase někdy na shledanou?

13.03.2025 16:51:10 | Zoroasterreagovat

..Entomonauti.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Fantasy

Ano, ne-hodnota, ne-kultura, ne-vědění, ne-moc, ne-duch – toť vše, nad čím jsem nadřazen, když už tedy chcete být tak neurvale osobní (já se o Vaší osobnosti slovem nezmínil, ať už si o ní myslím cokoliv). Jisté ovšem je, že v pojetí hodnoty člověka se od sebe značně lišíme. Jinými slovy, co Vy nazýváte ne-hodnotou, já oceňuji jako vznešenost či ušlechtilost (nikoliv jako nabubřelost). Není snad nabubřelostí spíše Vaše netýkavost k jakékoli kritice?

13.03.2025 16:30:54 | Zoroasterreagovat

..Entomonauti.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Fantasy

Souhlasím, stačilo, darmo si kazit vkus, když je vůkol tolik přirozené krásy nezasažené lidskou kreativitou...

13.03.2025 16:09:47 | Zoroasterreagovat

Co je člověk Publikoval(a): Fany | Básně » Ze života

Ach jo, honba za prožitky (nebo za požitky?) ještě z nikoho člověka neudělala. Spíše rozptýlenou a nemyslící hovězí bytost. Vyšší Člověk se zrodil z tiché nehybnosti a klidu poustevníka, který v uvedeném smyslu neprožíval vůbec nic, protože se od všech prožitků zavlékajících k přízemnosti izoloval.

13.03.2025 16:01:48 | Zoroasterreagovat

..Entomonauti.. Publikoval(a): šuměnka | Básně » Fantasy

„Tradiční pojetí hmyzí existence“ – to má být jako co? Tedy kreativita myšlení současníků nezná hranic žádné reality, natož pak té objektivní. Nemohu se ubránit dojmu, že všichni pankáči usilují o to, aby se lidská existence dostala na úroveň té hmyzí. Nicméně jisté je, že přírodní svět by se bez lidí obešel, kdežto bez hmyzu nikoliv. Navíc ve hmyzí říši jednoznačně dominují samičky, což musí velmi inspirovat feministky při „pozvedávání“ lidské kultury na vyšší naturalistický level (abych se vyjádřil v souladu s dobou). Ovšem není nakonec snaha dostat člověka na úroveň agresivního hmyzu v antagonistickém rozporu s dehumanizační agendou globalistů, kteří z nás chtějí mít poslušná a ustrašená zvířátka? Tady lze patrně nalézt onen avantgardní rys všech výtržnických „punků“, který tak fascinuje postmoderní umělce.

13.03.2025 15:32:04 | Zoroasterreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel