Oslovení "Zlatíčko"

Oslovení "Zlatíčko"

Anotace: malé školní zamyšlení...

 

 

V pátek třídní učitelka poděkovala jedné mé spolužačce za donesení třídnice slovy "ty jsi moje zlatíčko" ... a tehdy jsem se zarazil a přemýšlel, co tím chce říct. Že je spolužačka těžká, relativně měkká, nebo snad narážela na poměrně nízký bod tání? Možná se tím snažila poukázat na vysokou elektrickou vodivost ... nebo jen na to, že slečna nekoroduje ...

 

 

"Ty jsi moje zlato, zlatíčko"

 

 

Proč zrovna toto oslovení?

 

-Jde o hodnotu zlata?

     hodnotu zlata udává společnost: chce tedy dotyčný dotyčné (většinou jde o oslovení, které používají mladé páry) naznačit, že je úžasná, ale na opuštěném ostrově k ničemu a on by radši pytel brambor než ji.

 

-jde o stálost?

    zlato je ušlechtilý kov, který nekoroduje a lze jej rozpustit jen v jednom zvláštním roztoku: no jak nám ukázala nemilá zkušenost a jak bylo zapsáno do černé kroniky, člověk je rozpustný v nejedné kyselině a "zavřít až zčerná" moc nekorodovatelností nevoní.

 

... jde ... o co vlastně jde?

Chtěl jsem se na to zeptat té učitelky, ale nedostal jsem se dále než za dotaz o měkkosti a tíze ... myslím, že mne nemá, počínaje tímto týdnem, moc ráda ... a přitom jsem to myslel dobře. Holt za zvědavost se platí.

 

Má tady někdo nějakou svou teorii, kterou by byl ochoten připojit?

 

 

Autor ElaJah, 09.02.2015
Přečteno 753x
Tipy 6
Poslední tipující: Laven De Brig, Amonasr, srozumeni, Amelie M.
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zlato (a stříbro) hlavně fascinuje tím, že jeho hodnota je téměř neměnná. několik set let lze koupit za jednu unci zlata nebo stříbra stále stejné množství zboží v podobné kvalitě, ty přepočty fungují velmi přesně. je to i proto, že odráží skutečnou hodnotu zboží, a žádná vláda světa nedokáže uměle srazit hodnotu zlata na nulu.

16.02.2015 20:30:50 | hledač

Učitelka se s Tebou asi nenudí :-D

10.02.2015 09:47:48 | Amonasr

Pokud se se mno ona nenudí, potěšení na mé straně ... protože já se na jejích hodinách teda rozhodně nudím ;)

10.02.2015 09:55:02 | ElaJah

:-D

10.02.2015 16:25:55 | Amonasr

Hezky rozebrané pohnutky k tomuto oslovení. Někdy mám z tohoto oslovení osypky nebo husí kůži. Asi často záleží na tom, kdo ho používá a s jakou intonací a tónem. Ale to by bylo na další dílko.

10.02.2015 05:51:45 | srozumeni

Děkuji za ten komentář. Potěšil mne.
I já jsem se již stal cílem takového oslovení a mohu říci, že mi nebylo po chuti. Nevím. Je to divné oslovení ... a já si myslím, že zlato je v mnohém přeceňováno. :)

10.02.2015 10:00:15 | ElaJah

.. je to prosté, zlato, je už staletí považováno za něco skvělého, úžasného, něco, co má spousta lidí rádo, někdy až tak, že jsou schopni se kvůli tomu zabít.. a zní to líp, než třeba - ty jsi můj úžasnej řízek s bramborovým salátem :))

vlastně jsi na to přišel skoro sám, jde o tu hodnotu, kterou lidé ve zlatě vidí, no já raději stříbro anebo ten řízek :))

09.02.2015 23:10:39 | Amelie M.

Hmmm. :3 už jsem řekl své slečně všelijak. Vymyslel jsem a použil desítky oslovení a příměrů, ale "ty můj šťavnatý řízku v trojobalu s perfektním bramborovým salátem" jsem jí ještě neřekl. Myslím, že to ocení ... :D

10.02.2015 10:04:22 | ElaJah

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí