Smyčka času

Smyčka času

Anotace: Pro přítele »šerý«, ale číst může kdokoli, případně všichni...

***

Čas dotěrný je jako věřitelé

a nezůstane ani chvíli stát :

když ráno vstávám    potkám u postele

sám sebe, když chystám se jít spát....

Autor aravara, 03.05.2019
Přečteno 470x
Tipy 23
Poslední tipující: Pamína, zelená víla, Frr, Avola, vlnka, Marten, šerý, Yry, Šípková Růženka, Lighter, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

stává se nám často...je třeba se na sebe pokradmu usmát a tu chvilku před "benátským zrcadlem času" s nadhledem ustát ST* :-D*

04.05.2019 21:09:28 | Frr

...ale jistěže... to není ve sporu s obsahem, je to jeden z možných výstupů (:-D Ti ĎĎĎ

05.05.2019 09:44:41 | aravara

Kdyby člověk nevymyslel marnotratný čas, mohla by nás odměřovat odpovědnost. Dost možná je každému čas podle konzistence. Když jej "zahustíme" prožitky, tak "(u) teče" pomaleji. Je to složitý. Ale věřím, že si zde Literu svůj čas "zahušťuji" dobře.

03.05.2019 15:14:25 | šerý

Ano, je to skoro definitorické, dokonce se na to dá uplatnit i teorie relativity vztažená k času. Podle ní čas subjektu plyne pomaleji se vzrůstajícím součtem rychlostí subjektu vůči Zemi, Země vůči Slunci, Slunce vůči Galaxii a Galaxie vůči Vesmíru a (pokud existují ještě další nadskupiny Vesmírů a něčeho nad nimi, co ještě ani nemá své jméno). Když se člověk vydá na cestu i jen k nejbližší hvězdě (3,8 světelných let) iontovou raketou schopnou dosáhnout těsně podsvětelných rychlostí a vrátí se (pokud se vrátí) na Zemi najde tu buď své vrstevníky o mnoho let starší, nebo možná už jen další generace... Sakulentský čas...

04.05.2019 09:06:59 | aravara

Děkuji, Aravaro. Pragmatičtěji to ani lépe nejde vystihnout. Kdy čas čím dál více dluží, meškanému muži. Snad jen v Olomouckých tvarůžcích a archivním vínu si jej stačíme náležitě vychutnat...

03.05.2019 13:56:20 | šerý

Neděkuj - je to jen přiznání, že čas vnímáme v každém stadiu života různě. Další srovnání - čtvrt hodiny čekám na zpožděnou dívku a vypadá jako půlka dne, dvě hodiny rande - a vypadá jako čtvrt minuty... a s věkem se jen mění předměty čekání...

03.05.2019 14:59:30 | aravara

Ten závěr mi něčím připoměl Krchovského ;)
krátký ,výstižný a zapamatovatelná :)))

03.05.2019 10:58:36 | xoxoxo

Je to od tebe laskavé, ale myslím, že Krchovský by ze mne dostal zarděnky... nicméně díky...

03.05.2019 15:01:09 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí