[Ne](s)mysl

[Ne](s)mysl

Anotace: Není mysl, vlastně smysl?

Těžké bývá hledat smysl,
v něčem tak nesmyslném,
jako život je.
Všelijak se může
snažit naše mysl,
přesto ho nenajde.
Autor Honzáles, 30.10.2023
Přečteno 144x
Tipy 10
Poslední tipující: Marten, Frr, o3_gambit, IronDodo, Anfádis, Žluťák, mkinka, IkkarisKa
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

..život má smysl takovej, jakej mu dáš...;-)ale neřekl jsem to já, tak nevím...(vtip)...rozhodně "mysl je smysl" je lepší vyjádření.

31.10.2023 15:30:31 | Marten

Děkuji za milý komentář!

31.10.2023 15:46:10 | Honzáles

Včera večer jeden můj kolega, alkáč... kam se na něj hrabu, sdílel na fb (samozřejmě totalně na kaši) svoje moudro:
Smrt je dar a nikdo si ho neváží.
Chceš na něj poslat kontakt? Myslím, že byste si rozuměli:)

30.10.2023 21:46:21 | Žluťák

Z určitého pohledu má velmi zajímavou myšlenku. I když asi dosti pesimisticky znící. Já jí tak však nevidím. Přijetí nesmyslnosti (případně konečnosti) mi přináší mnohem více radosti, než úzkost z nemožnosti určit, jak to vlastně je. Neboť nikdy nebudeme schopni odhalit pravý smysl. Vše si jen domýšlíme. A čím více člověk (případně víra, filosofie atd.) tvrdí, že na to přišel, tak tím víc si domýšlí. Takže já mám ten smysl vlastně v tom, že neexistuje. A to je to nejkrásnější.

30.10.2023 21:59:48 | Honzáles

Ok, z pohledu řezníka:)
A smysl života je žít a rozvíjet se, ať už jsi člověk, zvíře, rostlina, nebo vir (né víra, ta má jediný smysl - stagnovat)

30.10.2023 22:11:19 | Žluťák

Z biologického hlediska jistě. Ale řekl bych, že na hlubší smysl to bohužel nestačí. Neboť to neřeší, proč ten život vlastně je, proč teď můžeme přemýšlet o tomto tématu. To samozřejmě jde vysvětlit vědecky, ale nikdy ne do úplného konce. Vždycky tam něco chybí...proč. A to si lidé rádi domýšlí. Tak já chápu hledání (vyššího) smyslu. A i ten běžný/praktický může mít každý úplně jiný. Vyšší je nenalezitelný a běžný je jako celek nepojmenovatelný. Tudíž žádný objektivní smysl neexistuje a nikdy existovat nebude. Ale jsem rád, že se shodneme na zaostalosti víry.

30.10.2023 22:25:31 | Honzáles

No to nejspíš jo, ale na tom, že život jakožto bytí, postrádá smysl asi těžko.
Chápu tvoje zamyšlení, ale nechápu jeho smysl. Když budou všichni jenom polemizovat o tom, jestli to má smysl (ať už se to týká čehokoliv) tak to smysl ztratí, protože nezbyde nikdo, kdo by tomu ten smysl dal.

30.10.2023 22:34:18 | Žluťák

Smysl mého zamyšlení je to, že mě to baví. :D A zároveň je zajímavé konfrontovat tyto své úvahy s ostatními a podněcovat diskusi. Když už se bavíme o běžném smyslu, tak mezilidská komunikace může být dobrým smyslem. Každopádně je vždy důležitá. Proto si také myslím, že polemisovat o tom stojí za to a že je to prospěšné. Nebál bych se toho, že by kvůli polemikám život nějak strádal. Spíš naopak. Proto děkuji za odlišný pohled na věc a zajímavé připomínky. Přeji hezký večer a hodně štěstí do budoucna!

30.10.2023 22:41:36 | Honzáles

Fajn, asi je na čase omluvit se za mé rovnání tvých nazorů na úroveň měho notorického kolegy. Promiň:)
Měj se a zase někdy:)

30.10.2023 22:52:16 | Žluťák

Ano.

30.10.2023 21:28:40 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí