Co se děje v trávě

Co se děje v trávě

Anotace: Kdo ví? Zvlášť, když se nikdo nedívá.

     Lehl jsem si unaveně do večerně naladěné trávy. Když jsem zbystřil svůj sluch i zrak, spatřil jsem podivný mumraj hemžícího se hmyzu mezi stébly a to mne zaujalo natolik, že jsem pak po drahnou chvíli nevstal.

    Scházeli se totiž podivní hosté. Paní tesaříková s panem tesaříkem, housenka od shnilého pařezu, žížala z kompostu starýho Loudy, střevlíci z remízku. Přilétli komáři ze všech směrů doprovázeni můrami a zlatohlávek s mandelinkou už během cesty cukrovali, šustili mravenci černí, rezaví i ti kombinovaní-lesní. No prostě, bylo jich tam hafo. Začínal totiž obří mejdan na obecní louce, pořádaný každoročně k jakési příležitosti, ale nikdo už za ta léta nevěděl k jaké. Hlavně, že byla. Svatojánci už měli na sto procent nabité lucerničky a s posledním paprskem slunce se začalo rozlévat. Slavnost začala a bujaré veselí začínalo narůstat na obrátkách. Naráželo se hroznové víno z dobře zkvašených bobulí, které spadly z hroznu před týdnem na blízké vinici. Občas někdo přinesl něco pitného ze svých zásob a dojily se macaté mšice, ke všeobecnému veselí. Pro ty otrlé se rozlévá rosa z květu Rulíku zlomocného.

     A pak se to zvrhlo.

    Kvapník jezdil na žížale a s výskavým „jupijahééj“ bryndal víno z korbele. Střevlík se svižníkem chytili chlupatou housenku a dělali jí na štětinách dredy. Beruška tiše zvracela za jitrocelovým listem opřená o kousek křemene. Ježiš, neměla tu podivnou šťávu, kterou přinesl hrobařík vůbec pít. Rus ze školní jídelny polehával opodál a vyznával jí lásku opilecky zvrhlými verši. Ví Bůh, z čeho zvracela víc. Naprosto zdecimovaný chrobák močil u rdesna, aniž by si všiml ováda slastně odfukujícího pod ním. Kovaříci s klacky honili v alkoholu „polorozpuštěnou“ ponravu a chechtali se u toho, jak luční koníci. Ti ostatně, ve své opilecké pýše, soutěžili ve skoku vysokém přes nevysokou skalku, do které statečně pravidelně naráželi čely, až se jim dělaly poletující hvězdičky kolem hlav a tykadla prohýbala do neskutečných tvarů. Cvrček, ze svahu pod zříceninou, ve fraku a s nablýskanými tykadly nějakým gelem, hrál bezduše dál prapodivnou odrhovačku, kterou nepoznával už ani on sám. Křižák se na svém vláknu nekontrolovaně otáčel, řinčivě se řechtal a křičel: Houstone, máme problém a bekyně s otakárkem dělali u potoka nepřístojnostě a smrtihlav jim do toho kecal. No co vám budu dál vyprávět.

     Kolem půlnoci opilé světlušky už zapomínaly svítit a jen sporadicky poblikávaly. Postupně rej ustával a hmyzáci se rozlézali do všemožných škvír a puklin, aby se snažili přežít noc a následnou ranní kocovinu, pokud možno mimo spalující ranní paprsky „přívětivého“ slunce. No a mně už taky kořalka došla.

     A v tom mě napadlo staré pořekadlo -  CHOVEJ SE JAK ČLOVĚK A PIJ JAKO DOBYTEK.

 

„Ale já piju jako dobytek“ škytnul Lojza od nedalekého modřínu.

„Ne, ty nepiješ jak dobytek! Dobytek totiž ví, kdy má dost!“ 

Autor Koblížek, 13.07.2017
Přečteno 540x
Tipy 11
Poslední tipující: Iva Husárková, jitoush, Fany, Philogyny1, Amonasr, danaska
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-( tak už i ten hmyz nemá zábrany :-)! Pěkný to máš, nápaditý Koblížku :-)! ST

14.07.2017 18:29:59 | Fany

No zkus si jednou lehnout do pažitu, upřít zrak mezi stébla a budeš se možná divit! :-))

14.07.2017 22:29:07 | Koblížek

:-) no, jen aby mě nesežraly za to, že šmíruju :-)!

16.07.2017 10:30:37 | Fany

A od Rhagium bifasciatum je to obzvlášť potěšující... :-))

16.07.2017 11:58:46 | Koblížek

:-(

17.07.2017 07:02:50 | Fany

Ano, někteří jsou kousaví. Třeba kousavci.Například Rhagium sycophanta a jemu podobná individua... :o))

16.07.2017 11:44:54 | Koblížek

:-(, Koblížku, teď jsi mě opravdu vyděsil! a i když jsem vcelku odvážná žena, tak teď si do tý trávy už nelehnu a nelehnu :-)!

17.07.2017 07:00:30 | Fany

:-))) Neboj. Ti kousají je do dřeva ...... Nejsi dřevo, že ne? :o))

17.07.2017 11:18:57 | Koblížek

:-) počkej, musím si ťuknout . . . asi ne :-), takže v pohodě :-)!

22.07.2017 19:51:03 | Fany

No já si to myslel. Ale, to víš, jistota je jistota. :-)

22.07.2017 20:01:16 | Koblížek

:-) zcela Ti rozumím, taky mám ráda jistotu :-)!

22.07.2017 20:02:32 | Fany

Právě. Já už jsem tak oťukanej, a pořád si chvílemi tak nějak nejsem jistej. :-))

22.07.2017 20:03:59 | Koblížek

:-) no, když si nebudeš zase někdy jistej, zeptej se paní Koblížkové, ta určitě bude vědět, koho že si to vzala :-)!

22.07.2017 20:05:51 | Fany

:o)) To je dobrý. Ta nademnou lomí rukama každej den.

22.07.2017 20:11:59 | Koblížek

ach tak :-)))

22.07.2017 20:15:11 | Fany

já se vidím jako ta beruška... :)

14.07.2017 15:02:45 | Philogyny1

:o)) Já bych se asi postupně našel ve všech... :-)))

14.07.2017 15:47:28 | Koblížek

Krásná pohádka na dobrou noc. Vnučce jí číst nebudu, ale můj pubertální vnuk ji určitě ocení. Já jsem se pobavila supertipově.

13.07.2017 22:53:49 | danaska

Správné rozhodnutí. Vnučka by se pak na broučky mohla dívat spatra. :-)) Je to jen taková blbost, ale jsem rád, že ti stála za pár hezkých slov.

13.07.2017 23:03:29 | Koblížek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí