Limeriky

Limeriky

Anotace: Limeriky a ententyky - nonsens-poezie o pěti verších se základní rýmovou strukturou a-a-b-b-a. Jsou ale přípustné i jiné rýmové varianty, např.a-a-a-a-a.

"Evropský konvertita"

Povídal mi imám,
když chceš utéct zimám,
dej se k našim v poušti.
Mám teď prst na spoušti,
taky strach...a vši mám.

"Chlastá pořád"

Teta Valja z Voroněže
pije vodku vsedě vleže.
Pro labilnost postoje
nechlastá jen ve stoje.
Věříte mi ? Ale kdeže !
Autor ludicrus, 06.08.2017
Přečteno 552x
Tipy 3
Poslední tipující: Iva Husárková, jondys
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

početl jsem si na tvých stránkách, super...

chápu, že opakovat téměř shodně první a poslední řádek je škoda, když máme češtinu tak rozmanitou... a pro úsporný mini příběh je škoda nevyužít každého místa...

a právě proto mě trochu mrzí, že tím posledním řádkem (většinou) už býváš mimo "příběh", že posouváš děj trochu jinam jen kvůli rýmu, který evidentně vzniká dřív, než myšlenka... že ten příběh je sice vtipný, ale už jaksi jiný, než o čem jsi začal...

"taky strach... a vši mám." nemá nic společného s počáteční myšlenkou "když chceš utéct zimám, dej se k těm, co žijí v teple" - na tohle by se mělo reagovat...

"Věříte mi? Ale kdeže!" opět jen rým pro rým, nerozvíjí ani nepopírá ani nezesměšňuje ani neupřesňuje příběh limericku, nemá s ním souvislost, to jsi mohl raději znovu zopakovat první řádek, byl by to přesnější limerick, a nerozbilo by to atmosféru děje...

tetina s důvěrou vesničanky
cestu si krátila přes Lužánky,
a že už byla tma
vyšla ven těhotná -
v noci se nechodí přes Lužánky


u bílej kapličky za Lanžhotem
spatřila děvčica pérko plotem…
že bylo (třeba říct)
šuhajka z Tvrdonic
šťastně sa ščůřila před, i po tém…

asi jsem to popsal nesrozumitelně... prostě neutíkat od děje a vydržet až do samého konce :-)

tvou knížku si ovšem moc rád koupím :-)

07.08.2017 13:43:20 | hledač

Dvakrát mi zmizel obšírný komentář k Vašemu komentáři, ačkoli jsem byl přihlášen. Nebo Vám došel ? Už se mi nechce to psát zbytečně.
Ludicrus

07.08.2017 19:46:32 | ludicrus

komentář se nezobrazil, pane doktore, tuhle zapeklitou věc dobře znám, je to k naštvání... totiž, když ten komentář (nebo vzkaz) píšete příliš dlouho, může se stát, že při jeho "uložit" překročíte čas svého přihlášení (pokud si nezvolíte "trvale"), a on prostě zmizí... je lepší si jej před odesláním raději zkopírovat, aby šel případně znovu jen vložit, a nemusel se opětovně psát...

na mém profilu máte na mě mejl, pokud vám to líp vyhovuje...

prosím, neberte mou připomínku jako nějakou výtku, zabývám se tím právě proto, že se mi vaše limericky líbí... a tohle mi na nich trošku vadí, to je vše...

07.08.2017 20:13:35 | hledač

Prosím Vás, toho doktora můžete vynechat, tady jsme lidé postřelení veršováním. Ale dnes už opravdu nemám sílu zopakovat napsané.
Ludicrus (Pavel)

07.08.2017 20:26:26 | ludicrus

já už vám i tykal, jak tu bývá zvykem, než jsem si najel na vaše stránky... co jsem jakýsi pokažený, mám k lékařům až božskou úctu :-)

07.08.2017 20:34:18 | hledač

he hahááá věřím Valjé od mě medaile za STatečnost :-))

06.08.2017 10:51:28 | Iva Husárková

Teta Valentina je českého původu a já mám dojem, že jí místní strava zdravotně nesvědčí. Akorát zpívá stále lépe (a hlasitěji)

06.08.2017 13:05:54 | ludicrus

ať žije Valčá :-))co zpívá hlasitě ze stravy masité!!! :-))

07.08.2017 09:53:05 | Iva Husárková

opět jsem se pobavil :) ST

06.08.2017 09:50:16 | jondys

Chci pobavit co nejvíc lidí. Ale bude mě to stát dost peněz. Chcete-li mi pomoct, rozhlašte adresu http://limeriky.cz svým známým. Díky. Když bude finanční ztráta malá nebo to dokonce bude fifty-fifty, mohu pomýšlet na druhý díl. Ten první má 164 básničky, ten druhý by mohl být ještě početnější.
Ludicrus

08.08.2017 13:43:47 | ludicrus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí