Ranní hádanka

Ranní hádanka

Anotace: Mám povolení dát sem zajímavou hříčku. Jméno autora je Antonín Zapletal:)

Probuzení je těžké. Budík? Ne, barometr! Blbej tlak. To zas bude den. Posadím se a nahmátnu hrnek s kafem.
Do ložnice vchází dcerka. Co si to nese v té ručičce? Lis na česnek! Že jí to máma dovolí, to se divím.
Holčička přicupitá až k posteli a prstem se dotkne hrnku s kafem. Pak s obřadností samuraje zvedne lis na česnek do výše očí, rozevře jeho ramena do roviny a vyhákne je. Obě části pak nechá spadnout na zem.
Co to znamená? Myšlenky jsou jako dílky skládačky. "Mám ti to spravit?", sebral jsem části lisu, zacvakl je do sebe a podal jí lis zpátky. Vztekle zavřískla a zadupala.
Znovu zvedne lis na česnek do výše očí, vyhákne ramena a nechá je spadnout na zem. Rozbitý lis tam leží, jde o něco jiného. Jak to poskládat?
Máma, kafe, blbej tlak, leží rozbitý na zemi, česnek... chytrá holka!
Dcerka skáče radostí, že jsem pochopil. Máma vypila kafe, udělalo se jí špatně a leží jako rozbitá panenka, potřebuje česnek!
"Nečuč a utíkej," houknu. Utíká, ale ve skutečnosti to platilo mně. Utíkám taky.
Autor vandule, 14.03.2012
Přečteno 548x
Tipy 1
Poslední tipující: Linzerka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zajímavý to je - nepřipadá mi to jako hádanka ale zapsaný sen
ale určitě ne poezie - nechceš si ho přeřadit do prozaických miniatur, případně do ostatních?
tam by se to hodilo a možná by si to našlo i nějaké čtenáře :o)

20.03.2012 08:53:51 | hanele m.

To není moje práce, nemohu s tím dělat nic, dokud Tvé přání nepřetlumočím autorovi. A děkuji za něj. Pokouším se ho zatím marně přemluvit, aby se sem zaregistroval.

24.03.2012 23:04:10 | vandule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí