v kameni...

v kameni...

My...ze zahrady Zoo
jeden za všechny
a všichni za jednoho


že medvědi nevědí?


krmná dávka
jeden den


samota lvích mříží
co v křížích lží leží
křičíš znamením


oči měst nevidí sníh co sněží v horku cest
když tichem nábřeží trháš na kusy
vše co něhou mělo kvést


krmná dávka
jeden den


prázdné roky


v kameni
zas budeš cestou co něhou měla kvést...

 

  

https://www.youtube.com/watch?v=QysLhbhgyy8

Autor Philogyny1, 02.08.2016
Přečteno 620x
Tipy 27
Poslední tipující: roztoč_v_mé_hlavě, Móny, Frr, Kaprikorn, Nikita44, Kubíno, Amonasr, bogen, Jort, Fany, ...
ikonkaKomentáře (33)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...na kříži křižovatek křižováni..kudy vede ta cesta kvetoucí ?....:-D* ST*

02.08.2016 19:53:23 | Frr

Křižovatky, tápání a zmatky...
Děkuji za zastavení a komentář, potěšilo. :)

03.08.2016 04:28:00 | Philogyny1

krmná dávka jeden den
had který požírá svůj ocas
injekční stříkačka a lžíce, na které se taví vlastní život
trefa vedle, Philogyny?

02.08.2016 19:48:24 | Kaprikorn

Děkuji, tak nějak to bude, co si navaříme, to si pak sníme... :)

03.08.2016 04:12:58 | Philogyny1

Jedna ze zásadních knih mého dětství, společně s Mementem, Feťákem a Requiem za sen.

Zkušenost je nepřenositelná, někdy bohudík, někdy bohužel. Ale dojmy a pocity jsou rozdílné u každého. Myslím, že není třeba, aby to bylo s knihou tak spojovaný a vyvozovalo se z toho na něco. Ani nepotřebuju vědět, že to s ní má nějakou spojitost, básnička se mi líbí sama o sobě a působí na mě, přenáší nějaké emoce, což většinou u zdejších věcí především hodnotím.

Takže za mě ano :)

02.08.2016 11:22:18 | iluzionistka

Děkuji za nakouknutí, potěšilo.
Všechny ty knihy jsem také četla... :)

02.08.2016 11:55:46 | Philogyny1

knihu jsem samozřejmě četl, jinak bych se nezastavil na slovíčko. . takže to shrnu. v textu poznávám náznaky stísněnosti, vlastně v tom vidím jen pokus o vylíčení dojmu z knihy. to chápu. nicméně zpracování mi připadá takové až příliš na efekt, nechci říct, že vyumělkované - no jako bys toužila sdělit ten obrovský zásah do srdce, který ti kniha uštědřila, nebo tak. když jsem to četl já, akorát jsem byl zhnusený z toho, jak někdo dokázal prakticky bez emocí tak dobře popsat věci, které se mě v určité mé životní etapě taky dotýkaly. já vlastně ve svých textech už skoro z ničeho jiného netěžím. tak dobrý pěkný hezký upřímně normální den přeju. :)

02.08.2016 09:40:25 | Poločas Rozpadu

Děkuji za odezvu, jdu číst...

02.08.2016 09:53:27 | Philogyny1

Smutná báseň, smutný den :-(, příště Philogyny veseleji jen :-), já vím, ono to vždycky nejde :-).

02.08.2016 09:02:46 | Fany

Děkuji, Fany, doporučuji přečíst knihu, pokud jsi nečetla...
Zítra vyhodím něco veselejšího, mám krásnou fotku našeho rybníka... :)

02.08.2016 09:31:33 | Philogyny1

ST ...Philogyny
mluvíš neskutečně úžasně...vkládám s dovolením do oblíbených

02.08.2016 07:26:27 | Malá mořská víla

Děkuji, přiznám se, že mne to překvapilo, také jsem dlouho váhala, jestli ji mám dát ven, je to rozporuplné téma... :)

02.08.2016 07:47:03 | Philogyny1

zasáhlo mě to téma přímo do srdce, ale vzápětí mi byla poskytnuta odpověď:
"Závislost totiž není selhání,slabost nebo nemoc, ale ZTRÁTA SPOJENÍ."
a to můžeme znovu propojit...

02.08.2016 10:13:41 | Malá mořská víla

Ano, je to tak, přesně jak to píšeš a dokud drží ta pupeční šňůra, tak je dobře...

02.08.2016 10:42:20 | Philogyny1

Ano...nesmí být jen omotaná kolem krku ... Ty víš jak to myslím ...neodsoudit, ale být pro ně ...být vedle nich jako kamarád na rybách...tam se nemluví ...tam JSOU spolu...to stačí...snad se nemýlím...hledám

02.08.2016 12:45:48 | Malá mořská víla

Já asi vím, jak to myslíš, mlčení v souznění...

02.08.2016 12:59:45 | Philogyny1

:-)

02.08.2016 13:00:59 | Malá mořská víla

Mám s tímhle textem docela problém. Dalo by se říct, že ten problém je dost zásadní, neboť mu nevěřím a pokaždé když mne tenhle účelový pocit přepadne, tak se sám sebe ptám: Proč to proboha děláte? Proč se pouštíte do témat, ke kterým je třeba přistupovat opatrně, s pokorou a ohromnou dávkou sebekritičnosti. Byl bych nerad, aby to vypadalo jako nějaká má snaha o tabuizaci. To není můj styl... Když to někdo vezme a ukáže to syrový, opravdově nahý bez jakýchkoliv servítek a narvaný emocema, tak je to ok, ale musí to spolehlivě fungovat. Prostě musí! Omlouvám se za mou přímočarost, ale zkrátka to tak cítím.

02.08.2016 07:24:33 | Luky-33

Je to reakce na knihu a potažmo na její zfilmovanou verzi, hodně mne to zasáhlo.
Já bych ji dala jako povinnou četbu, vidím to asi jinak.
Přistupovat s pokorou, ale chtít vidět a pomáhat..., tak to vidím já.

02.08.2016 07:35:55 | Philogyny1

Knihu znám, taky mne velice vzala, jenže tento text vůbec a troufám si říct, že kdyby u něj nebyl ten video-spoiler, tak by to téměř nikoho nezavedlo tam, kam jsi zamýšlela… Ostatní to zjevně cítí jinak, ale já to mám zkrátka takhle.

PS. Film jsem neviděl, tedy mimo tyto výtažky:
https://www.youtube.com/watch?v=mG6sXLQwlJU.
Ty mi ladí, ty se mnou hýbou a „vezou“ mne stejně jako Christianina zpověď…

02.08.2016 11:36:03 | Luky-33

Potvrzuji. Já to četla bez youtube odkazu a nespojilo se mi to. Báseň na mě moc dojem neudělala. Teď, když už vím, na co tedy autorka básní reagovala, marně hledám styčné plochy. Nechápu tam hlavně tu něhu.

Už kdysi jsem tu psala, že tyhle youtube odkazy a obrázky jsou vesměs mor. Mluvit má především text sám o sobě. Čest výjimkám, kde se to povede.

02.08.2016 12:45:57 | tall&curly

Mě to z textu napadlo, ale nikoli z obrazů, nasměroval mě tam hned první řádek.

Občas tenhle pocit, že autor popadne jasnou „tutovku“ a snaží se něco „vytěžit“ z jednoznačnosti tématu, mám. Většinou jsem zticha, protože si myslím, že by můj komentář vyvolal jen zbytečné vášně. Tušil jsem však, že Philogyny můj kritický pohled „unese“.

Jsou autoři, co odkaz to přehmat a jsou autoři, u kterých mi to minimálně nijak nevadí (Maliska, Iluzionistka, Designmrtvoly a pár dalších). Někdy to spolu i dost koresponduje, jinak řečeno, jejich text je vždy životaschopný sám o sobě a hudbu beru jako takový citlivě zvolený podkres, nebo jakési rozšíření. Nedávno mě napadlo, že třeba právě v odkazu uvedenou píseň poslouchali, když to psali, že k textu patří, protože mu pomáhala přijít na svět…

02.08.2016 16:58:48 | Luky-33

Kdysi jsi mi napsal, že každý autor by měl hrdě stát za svým dílem, tak nějak to bylo...
A já se snažím, stojím. :)
Děkuji.

02.08.2016 18:41:36 | Philogyny1

Děkuji za komentář, báseň neměla udělat dojem, možná spíše na něco upozornit.
Napsala jsem jen, jak to všechno vidím svým pohledem. A ta něha...byla to dívka a měla mít úplně jinou cestu, já se budu opakovat, ale tak to prostě vidím.

02.08.2016 13:05:53 | Philogyny1

Kdyby to byl kluk, tak něha není na místě? A jakou cestu měla mít? Já to četla už dávno, ale myslím, že v tom smyslu v textu nic nebylo, nebo ano?

02.08.2016 13:09:15 | tall&curly

Já tu něhu dovedu vidět v každém, klidně by to mohl být i kluk a píši o cestě, kterou pro ně vidím já...těžko se o tom polemizuje, každý máme svůj náhled na věc a tak je to v pořádku, jinak bychom tu psali všichni stejně.

02.08.2016 13:47:56 | Philogyny1

Ano, já to vzala jako metaforu, po svém...
Děkuji. :)

02.08.2016 11:55:07 | Philogyny1

tak bídně krmeni a stále tak hladoví, co lepšího pro poezii, co horšího pro život ... zakousla se, těsně pod hřívu

02.08.2016 07:10:05 | Ragnell

Děkuji za nakouknutí, pro někoho málo, pro někoho moc, záleží na úhlu pohledu... :)

02.08.2016 07:42:59 | Philogyny1

:) já to brala, jako metaforu, ne jako skutečný příběh ... někdy si představuji a porovnávám nepředstavitelné a neporovnatelné. Na světě je spousta nepohodlného umírání, tak si dělím, krmná dávka na jeden den a jednu hlavu ... píšeš, sklízím slova:)

02.08.2016 10:30:27 | Ragnell

Rag, je to metafora, zajatá zvířata v kleci, odtržená od reality, krmná dávka a den...já mám ze zoologických zahrad smíšené pocity, odjakživa...

02.08.2016 10:46:06 | Philogyny1

Jsem ze zahrady? Znám výšky a taky pády, řev medvědů i medvědářů, to pro lví zuby mříže pářu...jsem ze zahrady ooZ...plechová Dorotka, místy bez kůže...bez návnady z masa, tabule rasa s ubrouskem hezky pod bradičky, jsem ze zahrady nožů, co ulámaný mají špičky...

02.08.2016 06:38:24 | básněnka

Děkuji, Básněnko, s chutí bych dala jako annotaci... :)

02.08.2016 07:41:26 | Philogyny1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí