Často chceme vypadat jinak než vypadáme

Často chceme vypadat jinak než vypadáme

 

 

„U nás na vsi byli občas kejklíři a provazochodci. Postavili si takové vysoké stožáry, aby mezi nimi mohli natáhnout lana a producírovat se. Já ale neměl nikdy takové atrakce rád. Jenom mě rozbolel žaludek,“ sáhl si na ta místa muž, co vypadal trochu jako Johny Deep v roli piráta, protože měl zrovna tak ušmouchanej obličej.
„Tak jsem šel raději navštívit pojízdný zvěřinec,“ pokračoval ve výkladu.
„Pár otlučenejch maringotek natřených na zeleno a postavených tak, aby tvořily uličku. Klece s vypelichanejma tvorama, co dosluhovali svou cirkusovou slávu,“ řekl Johny D.
„Jaký to asi je, když vymírá takovej živočišnej druh?“ zeptal se s uhrovitou naivitou mládenec, co nahlížel do kontejnerů vedle něj. „Jaký to asi je, když máš čím dál tím míň kamarádů?“ řekl a hrábl do kontejneru tak, aby viděl, co je u jeho dna.

„Pět korun a mohl jsi jít dovnitř,“ pokračoval Johny D. a opřel se o naloženou káru.
„Přiznám se, že si pamatuji především lva. Když jsem procházel kolem jeho klece, tak se totiž posadil. Najednou byl tak obrovskej,“ řekl a otřásl se.
„Dorazil jsem na konec uličky, kde jsem se měl obrátit a jít zpátky. Jenže jsem měl dřevěný nohy.“
„Proč se vlastně lidi nudí?“ vystřelil mladík akademickou otázku z nitra kontejneru, aby se objevil s dvěma knihami, které měli tvrdou vazbu potřísněnou hořčicí a ještě něčím těžko definovatelným.

„Hledal jsem očima na zemi kámen,“ pokračoval Johny D. zapřený o káru pokladů.
„Hodit kamenem. Možná první úkon, co člověk vědomě učinil. Vždy to začíná a končí kamením. Kámen je to nejstabilnější, co tato planeta nabízí,“ vykládal, když si zapaloval cigaretu a jeho mladší druh opět zmizel v útrobách kontejneru.
„Kámen je ta největší skutečnost. Pokud tedy člověk není malej fracek a v cestě mu nestojí lev. Co na tom, že byl v kleci?“
„Hodili by se do místnosti s gilotinou nějaké veselé kachlíčky?“ ozvalo se z kontejneru.
Ta věta na okamžik vyrazila muži s vizáží Johny Deepa vzpomínku z hlavy.
Snad přivolala jinou vzpomínku.
Byl to ale opravdu jen okamžik.

„No nic se mi nestalo a domů jsem se dostal. Taky, co bych mohl chtít za pět korun?“ řekl dvojník Johny Deepa a náklad o nějž byl opřen se s rachotem sesypal z káry.

PS.
Šel jsem do lesa a nepotkal ani jednoho vlka.
Karkulky se tam procházely s kočárky.
Z některých trčely chlupaté čenichy.

 

 

 

 

 

Autor jort1, 22.09.2023
Přečteno 123x
Tipy 25
Poslední tipující: Sonador, Avola, Marten, Kan, Žluťák, šerý, Fialový metal, Bufik, cappuccinogirl, Akrij8, ...
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tvoje P. S. zbožňuju

23.09.2023 19:28:57 | Anfádis

...to mi těší

24.09.2023 09:26:21 | jort1

je to s těmi kameny vošajstlich... první hozený hnedle zabil vlastního bratra...

23.09.2023 11:07:23 | Sonador

...kámen za to nemůže

24.09.2023 09:26:06 | jort1

Jé to je příjemný text...paráda

22.09.2023 21:35:51 | Avola

kuju

23.09.2023 10:01:24 | jort1

"No nic se mi nestalo a domů jsem se dostal. Taky, co bych mohl chtít za pět korun?":) paradní nenásilné zakončení!
Takových prapodivných hlášek s pochybným smyslem je k večeru v hospodě slyšet tolik, že ti to kolikrat ani nepřijde divný, nebo dokonce k zamyšlení:) Je to smutný...
Super text.

22.09.2023 16:17:33 | Žluťák

...no jo v hospodě je ta polévka z níž vzniká život :-)

23.09.2023 10:01:15 | jort1

Čtu si a v odezvě vzkazů je pode mnou podivně pusto. Asi to bude tím, že příběh je trochu komorním. Takové se musí v čtenářovi nechat rozležet, aby si myšlenkově vydloubal z příběhu krásné nuance. A ty tam jsou*
Hodně mi připoměl z Hrabalovo "Automat svět." Takové ty pábitelské postavičky - nebo spíše figuky, které posunoval po šachovnici života sám autor. To mám opravdu rád*
Zaujalo mi především to že "nejstabilnější věci i největší skutečnosti" je kamení. Napadlo mi, jak bohyně Příroda, ten náš globus tím masivním kamenným horstvem vyvážuje a váhu rozkládá po celé jeho ploše tak, aby někde nepřevážilo a Země nezměnila rotaci. Když v nějakém světadílu hmoty (i díky těžbě surovin) ubyde, tak chrlením sopek vyvažuje jeho stabilitu tam, kde je zapotřebí. Takové nadsázce se usmívám! Budu muset takto vysoce odborné téma nastolit mezi přáteli, na našem občasném vědeckém sympóziu naší kavárny. To zase bude názorová mela!
Fakt hodně si mně pobavil PS o Karkulkách. Je srandovně boží*

22.09.2023 14:08:20 | šerý

...tak to ti závidím takové sympóziu :-)

23.09.2023 10:00:29 | jort1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí