Člověk je hračka, co po sobě zanechává příliš mnoho odpadu

Člověk je hračka, co po sobě zanechává příliš mnoho odpadu

 

 

 

„Rozum nebo setrvačnost? K čemu se přiklonit?“ zadunělo z poloprázdného kontejneru.
„Já bych řek´.“
A hlas vyklouzl společně s tělem z kontejneru na pevnou zem.
S knížkou o saturnáliích a konzervou fazolí s Trenčanským párkem.
„Jo..,“ řekl.
A nic víc.

„Mě zase dřevění nohy a slyšíš, že bych si stěžoval?“ řekl chlap, co vypadal jak Talibánec.
„Taky mám svoje touhy. To je jasný. Třeba zapomenout vlastní příjmení. Tu nálepku. Ten odkaz rodičů.“
„Vždyť už si ho dávno nepamatuješ,“ řekl mladík s konzervou.
„Jenže cejtím, že tam pořád někde je. Drásá mi v mozku jak žhavej drát. A kdyby tak chtělo shořet. Jenže to si se mnou jenom tak hraje On.“
„On na tebe kašle. On kašle na všechny. On o nás nejspíš ani neví.“
„Lidi by neměli mít jména,“ řekl Talibánec. „Jména jenom zbytečně zahušťujou prostor kolem nás. I v nás. Já mám problémy i s tím, abych pochopil, že jsem.“

„Lidi většinou nevědí, že jsou. A ani to vědět nechtějí,“ řekl mladík, když se díval na datum spotřeby na konzervě.
„My...!“ a rozpřáhl ruce do široka až málem praštil Talibánce konzervou do tváře.
„...co se motáme světem kolem konťasů, víme o skutečnosti mnohem víc než ti, co denně dřepí u televize. My jsme skutečná skutečnost.“
„To bych si přál,“ zasnil se Talibánec. „Aby mě někdo vymazal mozek.“
„Tak to sis vybral špatnou sociální skupinu.“
„Já se nepamatuju, že bych si to vybral,“ řekl chlap se šátkem na hlavě a podrbal se ve vousech.

PS.
Nedávno jsem slyšel zvláštní větu:
Jak můžete v 21. století věřit na duchy?
Co s tím má společného století?

 

 

 

 

 

Autor jort1, 28.11.2023
Přečteno 107x
Tipy 27
Poslední tipující: Frr, Kubíno, básněnka, šerý, nehledaná, Sonador, Kan, RadekČ, narra peregrini, Žluťák, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

každý pablb dokáže chválit jen to svoje století..tos nevěděl? ST*

09.12.2023 11:41:08 | Frr

já zapomněl

10.12.2023 11:45:19 | jort1

Věřím, tedy jsem? :-) Myslím že v tomto století je možné být i věřícím ateistou, co do jména, tam mám jistou..někde jsem četla, že ve jménu je síla...zvláště v knihách, kde vystupuji fae, si na jména dávají velký pozor :-)

29.11.2023 01:14:00 | básněnka

vše je možné

29.11.2023 13:09:46 | jort1

neHaiku 21. století

Po smrti mozku
sotva vymyslíš co dál,
zjistili vědci...;)

28.11.2023 17:15:43 | Žluťák

...já si vyrazím na vycházku

29.11.2023 13:09:04 | jort1

Líbí se mi tvůj kontejnerovej svět, ale ještě nikdy jsem snad nečetla větší fikci, příteli... protože já jsem kolem těchhle lidí prošla už mockrát, ale nikdy jsem nezaslechla podobnej rozhovor... vždycky to byly hovory plný nadávek vedený jen o krabicovým a žvárech... jeden z nich třeba pak obcházel koše a hledal nedopalky... já mu chtěla dát bagetu...ale měla jsem v tý chvíli až strach, příteli, takže ji nedostal!!! A když si tihle lidi najdou sami cestu ke mně, natáhnou ruku pro prachy... naučený věty, fráze, faleš... tři dny jsem nejed, tak na nějakej ten rohlík, madam... jenže ten jejich rohlík za mou stovku má pak nějak divnou podobu... připomíná ruma!!!

28.11.2023 14:45:56 | cappuccinogirl

... koukám, že je máš pěkně v jednom pytli ... ono to tak úplně nebude

28.11.2023 16:53:20 | narra peregrini

Bohužel jsem se teda setkala jsen s takovými... ale to jsou myslím ty nejvíc "ztracený"
Je dobře, že těmhle lidem pomáhá spousta organizací, kam mohou zajít, že jsou ty ubytovny a potravinová pomoc...
i u nás ve městě mám jednoho pána, kterejmu vždycky pomůžu, když ho potkám...a on už ví, že se mi nemusí bát říct, co potřebuje... ale to je fakt jediná vyjímka, jinak... fakt vede krabičák, všude, kam kouknu. Tolikrát už jsem nalítla.

29.11.2023 13:21:13 | cappuccinogirl

Cappu, u spousty třeba ani nemusíš vědět, že ses s nimi setkala. Stačí, aby si vyzvedli oblečení v sociálním šatníku... Může se to stát každému. Divila by ses, jak snadno... Je to o povaze, jako všude. Někdo bude oprsklej a zkoušet, co to dá. Někdo půjde jinou cestou... Samozřejmě Tě do očí praští ten špinavější a oprsklejší... Ale to přeci nemusí ještě ani zdaleka znamenat, že je to rovnítko pro všechny bez přístřeší...

29.11.2023 15:41:28 | narra peregrini

Nedávám rovnítko, docela mne mrzí, jestli to takhle vyznělo... kdybych dávala rovnítko, možná bych nebyla schopna pomoct nikomu... ale já se snažím, protože dnešní doba je fakt zlá...a na ulici se můžeš ocitnout, aniž bys to čekal, chtěl, vlastně kdykoliv... a takovej osud se bez pomoci druhých zvládnout nedá.

29.11.2023 16:17:44 | cappuccinogirl

ok, to jsem ráda :);) tak hezký večer přeji ;)

29.11.2023 16:32:47 | narra peregrini

...lidi jsou lidi, ať už jsou v jakékoliv skupině... :)

29.11.2023 13:27:16 | jort1

Pravda. A proto Jorte, já většinou tu kapsu vyprázdním...jídlo dám, když je to možný, i se s nima na chvilku zastavím, když to jde... i přes ty všechny špatný zkušenosti.

29.11.2023 13:31:59 | cappuccinogirl

taky myslim... díky narro*

28.11.2023 17:51:54 | Sonador

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí