Obtočena okamžiky lidstva

Obtočena okamžiky lidstva

 

 

Znal jsem ji jako Paličovu dceru.
Takovou tu zamračenou bojovnici, která chce odhlásit televizi, ale pořád ji v tom něco brání.
Slepovala rozbité vázy na zakázku.
Žila v domě plném manželství, a tak měla práce pořád dost.
Žila v malé garsonce zasypané lidskými příběhy.
Žila mezi troskami váz a džbánů, co vypadaly jak zříceniny starých hradů.
Sama na manželský svazek nevěřila, i když jí nadbíhal moc slušný mládenec.
Syn majitelky pekárny, která ji všude pomlouvala.

I ona měla svou neřest.
Ráda navštěvovala cirkus, kdykoliv nějaký v okolí rozbil stan.
Sama nevěděla proč ji to šapitó, plné pilin a zápachu po divoké zvěři, tak láká.
Sedala k němu co nejblíže, tak aby si toho světa mohla nabrat do dlaní a ukrýt je v hedvábném šátku.

Nejvíc se ji líbili ti lidé, kteří uměli vyhazovat do vzduchu předměty a zase je chytat.
Klauny a drezéry měla jen za nutné zlo.
Ale ti muži, co žonglovali s tolika předměty, aniž by jeden z nich upustili.
A když to jeden z nich dělal s vázami, tak pocítila velmi zvláštní zamrazení v podbřišku.
Bylo ji jasné, že kdyby na ni ukázal prstem, tak by za ním odešla v transu kamkoliv by chtěl.
Nikdy se to však nestalo.

PS-
Doma si dala hedvábný šátek pod polštář než šla spát.
A když pak slepovala další vázu, tak se ji navracel onen zvláštní pocit v podbřišku.
Až měla sama chuť vzít vázu a vyhodit ji do vzduchu.

 

 

 

 

 

 

Autor jort1, 03.02.2024
Přečteno 76x
Tipy 25
Poslední tipující: Fialový metal, Iva Husárková, Jan Kacíř, Ophelia81, básněnka, RadekČ, Stanislav32, Marten, IronDodo, Kan, ...
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ještě že jsou manželství a vázy, co ale ty noční, počítaj se?

03.02.2024 19:31:14 | básněnka

bez noční vázy ani ránu

04.02.2024 17:34:02 | jort1

Taky znám Paličovu dceru. koukám že o ní spoustu věcí nevim, asi proto, že mám raději ty klauny a smích:-)*
Krásný den, Jorte:-)*

03.02.2024 13:34:45 | cappuccinogirl

klauni brrr

04.02.2024 17:33:32 | jort1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí