Hrdinské činy definují lidskost?

Hrdinské činy definují lidskost?

 

 

„Vono když za to ti dudáci vzali, tak to byl opravdu frmol. Co by na to asi husité? Vystačili by si s tím Kto sú boží bojovníci? Asi by záleželo na tom v kom by bylo víc nasranosti. Oni sice pořád povykovali: Bratři za pravdu! Tedy aspoň režisér Vávra je takhle vypodobnil. Jenže já si myslím, že to byli hlavně nasraní lidé. Proti všem!“
Vykládal šestého července chlap, v širokém klobouku jak Krakonoš, na Staroměstském náměstí partě Japonců, kteří si ho fotili a natáčeli, aby se měli doma na co dívat.
„My poslední spravedlivý. Jak jen se nám zdá být všechno snadný. Otiskneme svoje pracky do mokrého betonu a myslíme si, že jsme tu navždy,“ zdvihl ruku směrem k asketickému pomníku Mistra Husa, a jeho posluchači stočili kamery taktéž tím směrem.
Byli přesvědčeni, že jde o výklad historie.
彼は何を言いますか?zeptal se jeden z Japonců.
„Von vám to doma Tomio přeloží,“ řekl kolem procházející japanolog.
Přičemž takřka neznatelným gestem ruky pozdravil muže v klobouku.

"Výjimečnost svět netoleruje. Buď ji bezmezně miluje a nebo stejně tak bezmezně nenávidí, ale v žádném případě ji netoleruje," pokračoval v přednášce a na chvíli sklonil hlavu tak, že se schoval za střechu svého klobouku.
"Svět netoleruje ani toleranci," zařval s prudkým narovnáním až byl jeho klobouk opět nade všemi a asijští turisté se leknutím zakolébali, aby vzápětí začali tleskat.
„Kabuki,“ řekl jeden z nich a tleskali o to víc.
Tleskání přešlo do spojených dlaní, jak při modlitbě.
V nekonečné uklánění.
Jeden z přítomných požádal muže o zapůjčení klobouku, do něhož mu začali, stále uklánějící se, dávat peníze.

„Už jsem mimo provoz. Je zbytečné do mě házet mince,“ řekl muž po té, co nějaký čas sledoval jejich počínání.
Nasadil si klobouk zpět na hlavu, aniž by se do něj podíval.
Aniž by poděkoval.

PS.
A jak odcházel, tak se mu zpod něj sypaly na dlažbu peníze.

 

 

 

 

 

 

Autor jort1, 19.03.2024
Přečteno 63x
Tipy 26
Poslední tipující: Jan Kacíř, RadekČ, enigman, Lighter, nehledaná, Ophelia81, Anfádis, IronDodo, cappuccinogirl, Kan, ...
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

s tří brněly...

20.03.2024 21:00:14 | enigman

Asi si otevřu půjčovnu klobouků, když to tak sype:-)**

19.03.2024 19:02:14 | cappuccinogirl

tomu říkám podnikatelský záměr

20.03.2024 11:48:25 | jort1

No ještě to by tak scházelo, být lidský bez hrdinských! činů :-) Se pak není čemu divit, když se prachy sypou na dlažbu.

PS Skvělá japonština :-)

19.03.2024 18:40:05 | Vivien

a sbírají je zbohatlíci

20.03.2024 11:48:04 | jort1

potřebuje lidskost definovat? :)

19.03.2024 18:21:32 | narra peregrini

no rozhodně jsou tu snahy

20.03.2024 11:47:33 | jort1

Taková dlouha japonská fráze... to než bych vyslovil, tak by to přestalo být aktuální:-)

19.03.2024 18:19:55 | Žluťák

ta naše aktuálnost :)

20.03.2024 11:47:11 | jort1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí