Bezdomovec

Bezdomovec

Anotace: I když můj zážitek byl spíše smutný, nakonec jsem se mu zasmála, i když mírná pachuť zůstala.

Vzala jsem tašku na kolečkách, navlékla mojí Ladynce obojek a vydala se na dolní část krčského sídlište do Alberta.
Bylo hnusně, foukal studený vítr a tak jsem docela spěchala.
U obchoďáku stojí, na kraji travnaté plochy, velký stolek se čtyřmi lavicemi.
Koukám, na jedné z nich, zachumlán do velkého obnošeného kabátu, s kulichem vraženým, až na nos, se zimou viditelně třese nějaký muž.
Smutně jsem se zamračila. Ta naše anitilidská vláda! Bože, kdy tohle skončí? Kdy lidé budou moci žít jako lidé?
Dám mu chudákovi alespoň stovku, ať si dojde do hospody na grog, rozhodla jsem se okamžitě.
Stovka je pro mě sice dost velký peníz, vyžiji s ní dva dny, ale tenhle chudák má přednost!
Tak šupem nakoupit, a když tu ještě ten chudák bude, tu stovku mu dám, rohzhodla jsem se.
Bleskově jsem nakoupila, vyšla ze dveří obchodu a zamířila zrak ke stolku.
Muž tam stále smutně seděl.
"Dobrý den pane," oslovila jsem ho.
Podíval se na mě zkoumavě a zahuhlal něco, jako pozdrav.
"Vy jste bezdomovec?" ptám se ho.
"Cooooooooooo?!" ptal se udiveně.
"No ptám se Vás jestli jste bezdomovec. Ráda bych Vám dala stovku, abyste tu nemusel v té zimě sedět a šel si dát do hospody třeba grog," povídám mu zvýšeným hlasem, neboť jsem nabyla dojmu, že mě předtím neslyšel.
"Já? Proč bych měl být bezdomovec?!" odsekl mi už naštvaně.
"Já jsem nasraný na mou mámu a trucuju tady! Nechápu, jak jste přišla na to, že jsem bezdomovec!" hodil po mě naštvaný obličej.
"To mi tedy ještě nikdo nikdy neřekl!"
Začala jsem omluvně mumlat něco jako, že jsem si myslela, když tu v té zimě sedí zachumlaný a smutný, že........a pomalu se dekovala pryč.
V tu chvíli jsem se cítila děsně trapně.
Ale mohlo to dopadnou hůř, že ano? Mohla jsem od něj třeba chytit nějakou ťafku za tu jeho ošklivou mámu, kvůli které tam ten osel mrznul.
Na druhou stranu jsem byla moc ráda, že ten člověk má kde bydlet a co jíst.
Nicméně mám dilema. Co udělat příště, až zase někde uvidím schouleného, otrhaného člověka, klepajícího se zimou?
Já totiž vždy dávám nějakou tu korunu podobným lidem, které potkávám. Nikdy jsem se nespletla, ale vše je jednu poprvé, že?
Pravděpodobně udělám to samé, co s tím trucantem. Jen už budu počítat s tím, že se mohu opět seknout :)
Autor vandule, 24.04.2012
Přečteno 468x
Tipy 3
Poslední tipující: te.re., Wor
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hmmm docela mě to překvapilo... Už jen třeba to, že stovka je dost.
1) snad nikdy jsem bezdomovcům nic nenabízel sám od sebe- napadá mě jednou pizza- a překvapilo mě, že mi řekl, že se mu po tom zvedá žaludek a že jí nechce. (a teda nevím, jestli to byl bezdomovec)
2) přijde mi, že si řeknou sami. Myslím si, jak nejsem štědrý, když jim dám deset korun. A je asi moje chiméra, že mám pocit, že říkají jen mě.
3) přijde mi, že se vlastně tak nějak dopouštíme rozdělení na: (obyčejné) lidi a bezdomovce. A těm druhým je třeba pomáhat jako zatoulaným zvířatům a ti první se přeci postarají sami.
4) a taky jsem si nevšim, že by vypadali rozmrzele. Spíš je vidím při práci přebírání popelnic. (asi zase moje jiné brýle na skutečnost)

abych byl přímější- i když to, co jste udělala je dobrý skutek, na mě působí nějak uměle, falešně. (je to asi můj problém)

22.07.2012 09:57:33 | ewon

Přesně tak Ewone-je to Váš problém. Zřejmě soudíte podle sebe, ale já jsem jiná, než Vy. Já faleš neznám a u druhých jí silně neuznávám. :)))

22.07.2012 10:58:11 | vandule

tak to je dobře. :) To bych vám nepřál bejt jako já. A klidně mi tykejte. :)

a k falši: já mám problém jí rozpoznat a zvyknout si na ní. A bohužel si často říkám s Housem: všichni lžou.

22.07.2012 12:57:29 | ewon

Tak jo tykat si můžeme a na House se moc nedívám. Je to egoistickej kruťák a nemá bejt namyšlenej na co :)))

22.07.2012 13:48:13 | vandule

ach jo,v pohádkách se o poslední skývu rozděloval chudý pocestný,teď je to naopak a ještě si člověk nemůže být jistý,jestli místo tou skývou nedostane kamenem,protože pocestný není chudý,ale trucující...jenže kdo to má poznat :-)

22.07.2012 09:22:02 | te.re.

No máš pravdu, rozohnil se na mě pěkně! Jak mě vůbec mohlo napadnout, že je bezdomovec, když je jen nasranej a trucuje :)))

22.07.2012 09:25:22 | vandule

možná proto,že většina bezdomáčů se netváří nijak vesele a nadšeně,pokud zrovna nepožili...spíš naštvaně,rozmrzele,což není divu

22.07.2012 09:40:03 | te.re.

Ani my bychom se, bez "požití", netvářili nijak vesele. Nic, než beznaděj :(

22.07.2012 09:42:07 | vandule

Možná je lepší přispět na konto nějaké organizace, která se zabývá péčí o lidi bez domova. Je pak alespoň větší šance, že to ti lidé opravdu jen nepropijí (i když v zimě jim alkohol zčásti může pomoci před zimou, jestli tedy nepřeberou..). Já občas (resp. někdy, ne tak často) přispěju, je ale pravda, že spíš třeba na hladovějící v Africe. Bezdomovci jsem dlouho nic nedal. Jen výjimečně, když vidím nějakou ženu bez domova, tak mi to nedá..

21.07.2012 11:13:56 | Wor

Již dávno nic na konta neposílám. Těm, komu jsou peníze určeny, se totiž z nich moc nedostane. :( To samé se děje i s potravinami a potřebnými věcmi. Po "cestě" téměř vše zmizí a na místa určení dorazí jen smutné zbytky. :(

21.07.2012 11:16:52 | vandule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí