Pan učitel

Pan učitel

Anotace: První den mladého učitele s jeho novou třídou...:)

Ráno.Půl hodina před začátkem nového školního roku….
Podsaditý novopečený učitel obrýlený do tlustých brýlí, s košilí vtaženou do širokých kalhot a vázankou, přešlapuje ve svém malém kabinetu.Potí se a divoce gestikuluje s nepoužitou křídou…

„Milí žáci…..
Ne, to ne….
…..Milá třído….
Ne, to už vůbec ne.To nejde tahle.Hned je zobecňovat, kolektivizovat, paušalizovat, sjednocovat, zestádovovávat….
Ne!Tak jinak….třeba….Ne.
Kamarádi!
Ne!Familiérní.Moc…přespříliš
Drazí…
Laciné.Podbízivé….
Žáci a žačky…žačky?....žákyně?
Oslovujeme, voláme :žákyně….
Ne!ne!Ne!....Neeeee!
Proč?Proč já?Proč je tak těžké dnes komunikovat s novodobou mládeží?Ve světě internetů, televize, mobilních telefonů?Proč je těžké dnes chápat někoho, kdo hltá knižní dobrodružství?Toulá se v hlubinách moří Julese Verna?......Dokáže vysvětlit Bernoulliho rovnici.Zná úskalí kysličníku fosforečného….Dovede vysvětlit a užít v praxi Lorentzovu rovnici!Zná Přemyslovce!!!...
Copak z něj činí něco méněcennějšího, když nehoví lehsedům a dřepům?fotbalu a volejbalu?šplhu na laně, šplu na tyči, skoku o tyči??běhu na sto metrů????…
Ne!jen se takovým smějte.Ukazujte si na ně!
Shazujte ho!!
...
Shazujte ho přede všemi!
Shazujte jeho brýle!!!!
Prstem!Prstem si na toho ubožáka ukažte!!!!
Napřimte paže a z plných hrdel se smějte!!!
Bando!
Vy!...
….zmetci!!
Ale já vám ještě ukážu…
Já vás budu titulovat!
Kárat!
Trestat!!!
Smát se a napřimovat paže k posměchu!Teď to budu já, kdo se směje naposled, kdo je pánem!
Parchanti!Vám ještě dám vojnu.Za to všechno a za ty brýle hlavně!!!
Jen se těšte!!!
Třeste!!!!“

Malý podsaditý učitel s tlustými brýlemi právě rozdrtil rozlomenou křídu v rukách.Po rudě rozpálenem čele stéká čůrek potu.Chvějě se zlostí….
Zvoní poprvé
Otírá pot ze silných dioptrií.Z hluboka dýchá.Rukou si masíruje temeno hlavy, hladké jak koleno…
Rozvazuje vázánkua odhazuje ji na stůl.
Zvoní podruhé

Náš hrdina vyráží kupředu.Směrem 4.B.
Autor Breakthru, 24.12.2015
Přečteno 408x
Tipy 6
Poslední tipující: mkinka, Loveless, Lioness, Jort, Amonasr
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:D pripomina mi to ten vtip o myšce, co si chce od krtka půjčit lopatku :D :D

21.08.2018 21:41:19 | Loveless

tak ten neznám a to jich znám dost.Podělíš se o něj?:)

21.08.2018 21:43:18 | Breakthru

http://www.totalmag.cz/humor/47-fory/3747-o-krtekovi-.html Tak je to krtek a ježek...

21.08.2018 21:50:16 | Loveless

dík za fór do mý sbírky:D...

21.08.2018 21:53:33 | Breakthru

Přijde mi, že to tvoje je dost jiný...ale podobnost tam je :) fakt učíš děti?

21.08.2018 21:59:53 | Loveless

Jen to ne:D...Já byl ale podobným mindrákem učenej na střední.Dovolil jsem se do něj vžít...

21.08.2018 22:02:38 | Breakthru

Aha, učit děti je obdivuhodná práce. Naše učitelka měla na katedře položenou pixlu prášku. Měla sestru, dvojče. Když to nedávala, chodila ona. A další házela po nás klíčema, tu sem měla ráda, přísná ale lecos naučila ...do života..slvělá ženská, jako skála !

21.08.2018 22:10:07 | Loveless

Když si vzpomenu na svoje dětství, tak jo.A asi to nebude dnes lepší nebo horší...je to fakt,někteří maj zajmavej postoj k životu.Nám jeden učitel do hlavy vtloukal, že NEVÍM není odpověď...Od maturity se tomu slovu snažím vyhejbat..

21.08.2018 22:13:25 | Breakthru

....pro mě bylo několik z nich životním vzorem. Bez nich bych nebyla, kdo sem teď za to dík. V dospělosti člověk už má bejt "hotovej, dodělanej" ...nemá vzory. Těžko si něco vetkne do sebe. Kor v podstatě od cizího. Možná škoda.

21.08.2018 22:51:42 | Loveless

V dospělosti už by člověk mohl i být sám vzorem...pro druhý...

21.08.2018 23:07:51 | Breakthru

Podsaditý novopečený učitel tlustě obrýlený, v košilí vtažené do širokých kalhot a s vázankou, přešlapuje ve svém malém kabinetu. Potí se a divoce gestikuluje, v ruce nepoužitou křídu…

tohle jsem (si) tu musela trošilinku upravit, ale jinak se mi to líbí - myslím, že takhle nějak se rodí diktátoři a tyrani..

:o)

a nezapomínej na mezeru po znamínkách - kvůli přehlednosti, takhle slepené se to hůř čte

24.12.2015 23:26:03 | hanele m.

Podle toho popisu moc mladě nepůsobí

24.12.2015 11:42:54 | Dis-Con-Nect-Ted

proč by člověk třeba v 25 nemohl mít skoropleš, osm dioptrií, tlustou postavu atd. atd.?:)....už jsem chvíli ze školy, ale takovejch podobnejch nás učilo dost...co si ještě pamatuju

24.12.2015 11:48:43 | Breakthru

Jako asi jo... ale v tom případě je to velice, velice smutné

25.12.2015 11:20:03 | Dis-Con-Nect-Ted

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí