Každý den Těšinka

Každý den Těšinka

Anotace: .....Světlík lékařský jest oční potěšení,lid.Těšinka....tedy Těšinka - k vidění pěšinka.....jen tak prostě....asi jak jsem včera z vlaku zahlédla místa v dáli,kde jsme jej kdysi sbíraly...

 

 

Posviť si Světlíku

posviť mi za oči

projasni do buněk zdroj

ať v sítnicích palčivost neskučí

vidění očisti,zhoj.

 

Až se prokouknu

světlíkem do světla

procitne zjizvený svět

zamete únavu Těšinka vykvetlá

zazáří slůvka

               ze světloplachých vět.

 

Tak posvěť mě Světlíku.

Autor jitoush, 22.06.2022
Přečteno 183x
Tipy 22
Poslední tipující: mkinka, jort1, Akrij8, jenommarie, Danger, J's .., Amonasr, Fialový metal, Iva Husárková, Vivien, ...
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsem potěšen v Tvých tišinách, prošel jsem se pěšinkou do světla, milá Jitřní

23.06.2022 23:36:52 | Akrij8

Ta TVOJE Těšinka, pohladí po duši
zahojí s jistotou, rány i bolesti..
zhojí nás, utěší
jak slova v TVÉ básni.*:)
Moc se mi líbí Jitouško a taky se podívám..zda jej uvidím.

23.06.2022 23:20:40 | jenommarie

Světlík prosvětlí zřítelnici.
Hezky ti proudí slova, doslova rozsvětluješ okolí.

23.06.2022 22:20:02 | Danger

...Jsem ráda,že až k Tobě slůvka má doproudila.....věz,sbírá se to do Apatyky....Ji./úsměv/

23.06.2022 23:02:30 | jitoush

Zavonělo mi to vlastním dětstvím, kdy jsme s rodiči jezdili trhat světlík na Rejvíz, kde tenkrát hojně rostl u lesních cest - otec si ho sušil právě na oční koupele. Nebýt Tebe, už bych na to málem i zapomněl - a stejně jako šerý jsem okouzlen tím lidovým názvem těšinka, ten jsem taky neznal a je to přitom snad jeden z nejpoetičtějších názvů pro bylinky vůbec :-)

23.06.2022 17:37:59 | Amonasr

...Jsem ráda,že jsem vzpomínku Tvou zasutou vyvolala..../úsměv/...u mě je za básničkou přítomna také určitá vzpomínka,po cestě vlakem mi Světlík jaksi mimoděk naskočil.../úsměv/ano,ty české názvy našich rostlin jsou někdy samy o sobě poetické,tak přímo ponoukají k básnění a netýká se to jen rostlin,ale i třeba motýlů /Vřetenuška,Perleťovec....Pernatuška.../,ptáků /Konopka,Moudivláček,,,Cvrčilka...Pěvuška...Linduška../....to jsou ty české odborné,kromě latinských,aby se dorozuměli znalí napříč zeměmi,no a pak ty lidové ještě,jako ta Těšinka a jiné......no říkám si jen,kde se to všechne bere....a to pak žasnu nad naším jazykem....Ji.

23.06.2022 23:15:48 | jitoush

Umíš krásně žasnout :-)

26.06.2022 10:53:05 | Amonasr

....úsměv...

26.06.2022 13:08:12 | jitoush

Nádhera Jituško.

23.06.2022 11:08:58 | Fialový metal

...Nakoukl jsi a to je mi ti dobře....ji./úsměv/

23.06.2022 23:16:39 | jitoush

Jituška - bylinkářka poezie. To jsi celá Ty, Léčivko neduhů, poetických dluhů. Hm, snad se nepletu - risknu to hnedky s první. Světlík znám, ale jeho krasný "nick" Těšinka, nikoli. Ale znám jí pod slovenským názvem Očianka. Kdysi bylo nebylo, za vysokými horami, údolí a lesy... Bingo, to první. Očianka na mě šibalsky mrkla pod skalami na Slovensku. Tak trochu mi tenkrát připadala květem, jako Střevičík pantoflíček, jen nebyla tak barvou variabilní. Snad se tedy neztrapňuji a nepletu. Už je to opravdu dávno a bylo, nebylo, za...
Těšinka znovu, je to pěkný název. Jistě vhodná do sypku poštářů, po rozlukách, po darebných zprávách. Tedy Jituško, tebou bych si nechal podat v jakékoli formě. Už tvá stále krásná poezie je léčivá. Jen Rumělku u tebe neberu :-) Děkuji, za hezký okamžik. Tvá Těšinka zabrala!

22.06.2022 20:36:25 | šerý

...A Tvá Očianka též....úsměv....Ji.

22.06.2022 22:22:16 | jitoush

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí