setkání po dešti

setkání po dešti

Anotace: cvičení k deníkovemu záznamu a úvahy nad reportáží.

Ustavičná tenze skrze hledí mikro-obrazovky kamsi do digitálního fluida vesmíru. Naivní domnĕnky, že by snad ty titĕrné a nevýznamné cáry vĕdomí mohly být otištĕny do fragmentů románu plného skic narkopoezie v burroughsovském slova smyslu. Vidím se jako postavu ve vzpomínce, která vstává lehce po poledni, již v moment prvního rozdechu ze spánku citelné napĕtí odkudsi.

kávových makových trubiček a čokolády, zmĕť myšlenek jež nejsou mnou, jen přicházejí a odcházejí, v křeči se je snažím na okamžik zastavit, přímĕt mysl ke vzpomínce, jak oblaka plují nad smetanovými sady, jdeš znovu do sportovní haly na film, rekapituluješ malé okamžiky života v literární mixtape.

Film Horečka mne přilákal svou příslušností k brazilské současné kinematografii a tématem domestikovaných pracujících domorodců. Byl to příbĕh o zvláštním vzplanutí nemoci nebo o vykořistĕní? Jak jej interpretovat? Mluvilo se v něm původním jazykem a dilektem. Takové jazyky vždy vyniknou. Noční obrazy džungle a párou nad ní a v monologu příbĕh opice. Na umĕlecké kinematografii mám rád její autorskou svobodu a nezávislost. Nejvíce si cením vizuálnĕ lyrických snímků s podmanivými obrazy a poetickými monology, vnitřními rozpory a silnou obrazotvorností. To co vdechne inspiraci a unese do jiného života duše. Ovšem při horečce jsem zažíval až modlitebné pocity aby to už skončilo.

V sadech potom potkal Adama, navázaly hovor na několik témat. Pochlubil jsem se reporty pro full moon a že mně čeká reflexe z besedy. A řeším ten rozpor mezi externí dĕjovou linkou co opisuje nejen hudební realitu, ale i tu prožitkovou, pocitovou. Tu když se podíváš do očí dívky, která prožívá extázi při poslechu svého oblíbeného umělce. Vzpomnĕl Karla Poláčka a pak taky asociaci na fotoreporty, kdy ty dobré mají i dotek publika, i výseč hraní kapely. Prostě vyvážit tu extrémní subjektivistickou linku psaní poezie, linkou objektivní poutavé kamery, trochu odosobnĕné co skipne své narkoleptické ego. Rozmĕlní dojmy v jednoduché a trvající formule. Objeví vlákno a vyplní kritické mezery. Sebereflexivní povahou a vnímáním a zkratkou.

Poté jsme šli za hranice úvah, na slamovou půdu, chtěl mi dát svoji knihu, tak jsme pro ni zašli do jeho auta, titul sklep v modrém paperbacku, lehká a ohebná. Podĕkoval jsem. Posdílel kde všude byl na festivalech. Houští. Horem dolem. Boskovice. co chceš dĕlat když je léto? Rozloučili jsme se. Setkání s M. na přednášce paliotovní léčby. Balení, návštĕva prababičky, hřbitovu, táty. 


Sdílení, přesun koček do Brna, náš přesun do auta při západu. S malbami na obloze a rychlými auty. Zabydlováním se a myšlenkami na zachycení. V ghettu slyším hlasy jak se ozývají echa prostoru vnitrobloku. 

Autor Happyyz, 31.07.2023
Přečteno 114x
Tipy 1
Poslední tipující: šerý
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Cením jako (dva) ucelené pohledy zaníceného fajnšmejkra, který neotřelým způsobem provádí čtenáře kulturními prožitky. Zdejší souhrná tvorba autora na Literu, si vyžáduje náležité soustředěnosti.
Rád jsem si přečetl.

31.07.2023 12:40:05 | šerý

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí