Problematika dnešní doby aneb technologie

Problematika dnešní doby aneb technologie

Problematika dnešní doby aneb technologie
Dnešní doba nás obklopuje všemožnými věcmi, jako jsou technologie. Ty jsou dnes snad největším trendem lidstva. Telefonní zařízení má každý z nás, televizory se v každé rodině alespoň v jedné místnosti také objeví a o počítačích a autech nemluvě. Bez elektronických spotřebičů by se nám snad ani nezdálo. Nebo ano? Je toto vše problematika lidstva? Nad tím se budeme muset zamyslet!
ElectroWorld, Planeo Elektro a další obchody s elektronikou. Zde si můžeme koupit, co budeme chtít. Třeba jako oblíbené PC Hry, ke kterým budeme potřebovat počítač a k počítači musíme mít také počítačovou myš, klávesnici a reproduktory, abychom mohli hru slyšet, vidět a hlavně hrát! Vytáhneme peněženku a vyndáme z ní balík tisícovek. Ano, takto je elektronika drahá. Ale když počítač už máme, můžeme si pořídit impozantní, zcela tenkou, jako tužka, 3D televizi. Ta je dnes největším hitem na trhu. Vyndáme peněženku podruhé a vytáhneme z ní balík deseti tisícovek. Proč také ne. Vždyť je to televize, ve které vidíme vše trojrozměrně, jako kdybych byl přímo ve filmu. No není to fajn? Taky si jí koupím, ale až budu bohatý. Anebo si ji koupím na splátky a budu splácet s úroky. Tímto jsem chtěl poukázat na jednu z problematik lidí.
A co ekologie? Auto. To je jako mobil v kapse. Spousta lidí je závislá na tomto módním trendu. Znám osobně lidé, kteří bydlí pár metrů od obchodu, a přesto musí nastartovat svoji káru a do obchodu jed. Moje známá, pravidelně jezdí do města, ve kterém si jezdí, jako by jí město patřilo. Najede si k jednomu obchůdku, k druhému, které jsou od sebe zhruba šest metrů vzdáleny. A takto objede deset obchodů. A přitom bydlí pár kroků od města a na co má potom nohy. To je další z problematik, kdy lidé nemají dostatek pohybu. Ono totiž každé nastartování auta způsobí výdech škodlivých látek, jako je oxid uhelnatý CO a oxid uhličitý CO2, který je příčinou skleníkového efektu. Oxid uhličitý totiž reaguje s kyslíkem O2 a vzniká ozon O3, který je velmi jedovatý. Další hrozba pro lidstvo do budoucna.
Mobily, to jsou další notorické technologie, jež nejsou problematické ekologii, ale morálce lidí, jejich etiky. Mám malého osmiletého bratra, který sice mobil nemá. Jednoho dne však přišel domů ze školy, a slyšel jsem, jak říká mámě, že jeho kamarád má nový mobil a stál šest tisíc. A konečná věta mého bratra zněla, že ho chce taky. A takto se narušují generace a budou se narušovat stále více. Jenom když projdu ve škole, nebo venku, jak se teenagery baví o tom, jaký budou mít mobil, jaká je nejlepší značka a hlavně, aby byl dotykový. Třeba jako mobil Samsung Galaxy S3 nebo iPhone 6. Z toho všeho mám averzi.
Tyto všechny pomůcky k narušení života jsou zkázou celého lidstva v budoucnu. A lidé si za to můžou jenom sami. Já osobně mám také počítač, ale tyto věci musím mít hlavně do školy. A to je další věc, jak nám svět (ekonomika, business) nutí tyto ničitelé mozku, bez kterých se prostě jen tak neobejdeme. Myslíte si, že to bude jen lepší? Že se s tím dá něco dělat? Já si osobně myslím, nikoliv. Jenom to záleží vše na vůli člověka, ale svět tím nezmění!!!
Autor Pavlik, 30.11.2015
Přečteno 1145x
Tipy 1
Poslední tipující: Lighter
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí