Příjemná procházka na čerstvém vzduchu

Příjemná procházka na čerstvém vzduchu

Anotace: Tipování nechme stranou, jen jsem vás chtěl odlepit od PC a vytáhnout ven - do Španělska na "Cestu králů" (El Caminito del Rey)

 

V jižním Španělsku mají magnet na turisty - nazývá se El Caminito del Rey, neboli Cesta králů.

 

Je stará 110 let, ale nejvíc se používala ve 20. letech 20. století. Při pohledu na ni se zdá neuvěřitelné, že původně sloužila dělníkům, kteří po ní přepravovali nářadí a materiál na stavbu vodní elektrárny v Chorro a Gaitanejo. Jméno získala roku 1921, když po ní prošel král Alfonso XIII, mířící ke slavnostnímu pokřtění přehrady Conde del Guadalhorce. 

 

Stezka je jen jeden metr široká a vine se 100 metrů nad řekou. Je postavená z betonových bloků ležících na železných kolejnicích. V současné době je bohužel v zoufalém stavu – celé části skály i betonu se už propadly, takže průchod je možný pouze po kolejnicové kostře. Podél stezky se sice vine ocelové lano, kterého se dá přidržet, ale stejně se zde občas přihodí úraz. Poté, co došlo roku 2000 ke dvěma smrtelným, nechala vláda stezku oficiálně uzavřít. To však nezabránilo lidem, aby se nepokoušeli po ní chodit nelegálně.

 

V červnu letošního roku se andaluská vláda rozhodla, že stezku opraví a vylepší. Investuje do toho 9 milionů eur a celá oprava by měla být hotová během tří let. Bude přitom v maximálním množství použit starý materiál, ale i ten nový by měl být od starého k nerozeznání.

Zdroj: National Geographic

 

VIDEO - ZDE

 

 

 

___________________

Čínský masiv Huašan v provincii Šang-si také vřele doporučuji - ZDE :-)

 

 

Autor Aťan, 30.10.2012
Přečteno 1015x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

děkuji

30.10.2012 19:58:58 | Joe Vai

tentokrát radím zastřízliva :)

30.10.2012 20:03:03 | Aťan

Nádherná procházka :)

30.10.2012 19:53:35 | Sarah

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí