První jízda s HHO, vodíkovým generátorem

První jízda s HHO, vodíkovým generátorem

Anotace: (dnes najeto s HHO 90km)

Opět vás všechny po dlouhé době zdravím.
Přemýšlím už 2 měsíce, o čem napíši další článek, a rozhodl jsem se, že nějaký čas budu psát o HHO. Možná se ptáte, co vlastně je HHO? HHO je vodíkový generátor, který má mnoho pozitiv, a proto si o něm právě dnes povíme.

Proč jsem se pro HHO rozhodnul?
Důvod byl jednoduchý. Neustále jsem stál na benzínce, no, a protože benzín stojí peníze, tak jsem hledal alternativu. Buď abych ze současného benzínu v nádrži dojel dál, nebo jsem se zamýšlel i nad celkovou změnou paliva.

Po mnoha a mnoha týdnech přemýšlení jsem se nakonec rozhodl kontaktovat pár společností v ČR, ale i na Slovensku, které vyrábí HHO – vodíkový generátor, abych dostal informace přímo od výrobců, tedy z první ruky.

A co se stalo dál? Čekal jsem, kdo mi odpoví.
Z pěti společností se ozvali během pár dní pouze 2 (proč taky 90% všech začínajících firem během prvních 5 let zkrachuje, že?) a následující týden se ozvala třetí.

Pak jsem si porovnal kvalitu / cena + cena za montáž a měl jsem jasno.
Rozhodoval jsem se mezi těmito společnostmi, které mi na Fiat Punto 60sx nabídli tyto ceny!

První společnost mi nabídla generátor za 5 tisíc + montáž za 1 500,- Kč. (vzdálená 100km)
Druhá mi nabídla generátor za 150 euro + montáž za 130 euro (vzdálená 70km)
A třetí mi nabídla generátor za 3 500 + montáž 1 500,- Kč (vzdálená 380km)

Tak co myslíte, pro kterou variantu jsem se rozhodl? Přemýšlejte, odpověď se dozvíte na konci článku.

Na HHO jsem přešel v okamžiku, kdy je stáří auta 15 let a má najeto 132 328km.
První jízdu s HHO vodíkovým generátorem jsem absolvoval dne 20. 10. 2014.

Jak to vlastně funguje?
Elektřinou z vozidla je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík (H2+O), tato směs je následně přiváděna do sacího potrubí motoru, za vzduchový filtr.

Generátor se vyrábí z destilované vody, (né, že by to nešlo i z normální vody, ale ono by vám ten motor dlouho nevydržel, docházelo by totiž k usazeninám a z vyvíječe - možná i z nádobky na vodu by vznikl „shit-lake“)
Během chodu motoru se vytvoří elektrolýzou kyslíko-vodíkový plyn, který je následně spalovacím motorem nasáván pro zlepšení efektivity hoření.

Brownův plyn (HHO) vznikající při elektrolýze vody ve vyvíječi je tvořený dvěma atomy vodíku a jedním atomem kyslíku (chemická rovnice elektrolýzy vody 2H2O --> 2H2 + O2 ). Optimální poměr H2 a O2 ve vyvíjené směsi HHO je 66% vodíku a 34% kyslíku. Jeden litr vody obsahuje 1860 litrů HHO plynu.

No, myslím, že už bylo dost těch nesmyslných vzorců, chemie mi nikdy moc nešla. (Jediné na co si z chemie vzpomínám je: Neon, argon, krypton, xenon, radon, pak co je HPO3, a FE3O4… zbytek jsem zapomněl.) Takže pojďme k věci.

Přisátý plyn v motoru, i ve velmi malém množství, výrazně zvyšuje účinnost spalování fosilních paliv a tím pomáhá snižovat spotřebu a emise automobilů. (Což je hlavní důvod, proč si dnes HHO spousta lidí pořizuje)

Jaké jsou tedy další výhody používání HHO zařízení?
- Snížení spotřeby až o 30% (U starších dieselových aut je možná úspora i vyšší…)
- Zvýší se výkon motoru a díky efektivnějšímu spalování je motor klidnější a je mnohem kultivovanější (už jsem pocítil na vlastní kůži)
- Rapidně snížíme vypouštěné CO2, Významně se sníží EMISE vozu (je potřeba nějaký čas počkat)
- Z motoru se odstraní karbon a všechny usazeniny, nové již nevzniknou a prodlouží se životnost motoru. Sníží se také jeho hlučnost a vibrace motoru
- auto s HHO se stane částečně hybridní, vzhledem k použití destilované vody (s KOH), jako paliva. - auto bude prostě jiné, než ostatní.
- jednoduchost a spolehlivost zaručují dlouhou životnost zařízení.

- malé rozměry 130X180X60mm 1,7kg zaručují snadnou instalaci a použité materiály HHO článku jeho dlouhou životnost.
- velmi malá počáteční investice (několik tisíc korun) a rychlá návratnost. Funguje na všech spalovacích motorech. BENZIN, DIESEL, LPG, E85 a lze snadno přemontovat i na jiný vůz.

- kompletní očista motorů, jejich znatelně zklidněný chod, prodloužený interval výměny motorových olejů, olejových filtrů, očista turbodmychadel, emisí, konec s usazováním pevných karbonových částic… Vozidlo výrazně ztrácí kouřivost.

S HHO šetříme palivo a drasticky snižujeme emise našeho vozu a tím nejsme lhostejní k životnímu prostředí. Když kolem vás totiž prodeje auto s dieselem, tak to je takový smrad, to je hrozné.

Bohužel, konstrukce motorů je od prvopočátku až po dnešek stále stejná (to víte ropné lobby, a tak pracují pouze na 40 - 50%, dnes již dokonce na 70% a vše ostatní putuje do komína ve formě sazí a emisí.

Proto elektrolýza dokonale funguje. S HHO nevyhazujeme 40% draze nakoupeného paliva do již tak zamořeného ovzduší - někde i radiací, které pak sami dýcháme.

Další výhodou je to, že se jedná o český výrobek, který vyrobily kvalitní české ručičky. Nic od ťamanů ani od číňanů.

To je pro dnešek vše, pokračování příště a ještě vám dlužím odpověď otázku z první části.

PS. Rozhodl jsem se pro první společnost, tj. pro první alternativu...
Autor saxjirka, 21.10.2014
Přečteno 1306x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé...

22.10.2014 07:57:08 | Robin Marnolli

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí