HHO, druhá a třetí jízda s vodíkovým vyvíječem

HHO, druhá a třetí jízda s vodíkovým vyvíječem

Anotace: během dvou jízd najeto: 80km, celkem s HHO najeto 170km.

Dnes, ale také předevčírem jsem si vyjel opět na projížďku.

Během těchto dvou jíst jsem najel cca 75-80km.
Před tím, než jsem vyjel, zkontroloval jsem hladinu destilované vody a velikost protékajícího proudu na ampérmetru po té, co jsem nastartoval.

Ručička ukazovala mezi 4-5A. Hladinu destilované vody jsem doplnil do 2/3. Pozn. (zjistil jsem, že by se neměla používat destilovaná voda, ale voda demineralizovaná, takže momentálně zjišťuji, jestli je v tom opravdu takový velký rozdíl.) Podle jednoho webu je totiž demineralizovaná voda ještě mnohem čistější, než voda destilovaná. (V jednom e-shopu však měli napsané, že prodávají vodu demineralizovanou a na obrázku bylo napsané na láhvi destilovaná voda - takže opět klamání zákazníka a výdělečný byznys.)

Před druhou jízdou jsem zkontroloval ampérmetr, který ukazoval mezi 6-7A, stáhl jsem ho (kolečkem) na 4 A, a vyjel. Jakmile jsem dojel zpět, opět jsem se před vypnutím motoru podíval na ampérmetr a zjišťuji, že má 5A, takže se během jízdy proud lehce zvyšuje… (Voda dosahovala cca poloviny nádržky)

Samozřejmě se dá koupit i digitální Ampérmetr, ale myslím, že pro běžné podmínky dostačuje ručičkový. Jinak samozřejmě ampérmetr je nesmírně důležitý, mnohem důležitější, než ostatní věcičky, protože díky němu si můžete kontrolovat proud a tudíž i spotřebu. (Jsem zvědavý, jestli mu v mrazech zmrzne ručička.) Navíc se nachází v prostoru u motoru, kde se práší, takže jsem zvědavý, jak mi dlouho vydrží.

HHO není pro lidi, kteří se neumějí postarat o domácí zvíře. Pokud se o HHO člověk nestará, tak neušetří. Ideální je před každou jízdou otevřít kapotu, zkontrolovat ampérmetr, zkontrolovat nádržku s tekutinou (každých 5000km doplnit KOH a každých 10 000km vyčistit celou nádržku a nalít základní množství demineralizované vody + KOH), samotný provoz zařízení (při zapnutém motoru – na neutrálu) a v zimě doplnit nejlépe isopropylalkohol.

Jak vlastně takový vodíkový vyvíječ funguje?
Elektrolyzér produkující HHO plyn je opatřen dvěma otvory a pomocí plastových hadic spojen se zásobní nádobkou. Do dolního otvoru vede přívod elektrolytu, z horního otvoru je již odváděn HHO plyn do zásobní nádobky.

Zásobní nádobka musí být umístěna nad elektrolyzérem.
Plyn HHO vzniklý při elektrolýze je veden trubičkou na dno nádobky a zde probublává přes elektrolyt. Tím je zajištěna cirkulace elektrolytu mezi nádobkou a elektrolyzérem.

Z dalšího, horního vývodu na nádobce je již HHO plyn odváděn do vzduchového sání spalovacího motoru, kde pokračuje spolu s nasávaným vzduchem do spalovacího prostoru.


Jakou úsporu může auto s namontovaným HHO vyvíječem vlastně dosáhnout?
Většina uživatelů při srovnatelném stylu jízdy dosahuje 5-30% úspory paliva. Člověk, který mi to montoval, mi řekl, že na jeho autě má změřenou 10% úsporu. Měření se doporučuje až po ujetí 400km.

(U emisí je to tak, že čím déle auto máte, tím máte menší emise.)

Jsou však dosahovány i větší úspory. To je závislé na typu vozidla a způsobu jízdy. Samozřejmě, že na boso máte nižší spotřebu, než když řídíte v pohorkách. Kdo je ale schopen řídit v zimě na boso, že? (Myšleno ve starším autě, které nemá topení pro dolní končetiny.)

Tak to je pro dnešní den vše, s dalšími zkušenosti se opět za pár dní podělím.
Autor saxjirka, 23.10.2014
Přečteno 847x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí