Ta nutná

Ta nutná

Anotace: Trošku filozofický pohled na nutnost práce. Prosím ohodnoťte.

Ta nutná

Práce. Při vyslovení tohoto slova se nabízí celá řada významů. Do práce se chodí vydělávat peníze. Naše životy jsou doslova prodchnuty prací, protože cokoliv činíme, lze nazývat svým způsobem práce. Práce, již navštěvujeme, se přesněji řečeno nazývá zaměstnáním, zatímco práce vykonaná na naší zahrádce volnočasovou aktivitou. Zmiňované jméno nabývá také odlišný význam, když musíme cosi vykonat. Pak se jedná o povinnost. A ani fyzika, jakožto věda nezatracuje práci, neboť ji definuje jako přemístění čehokoliv po dráze. Pokusil jsem se alespoň o menší exkurzi významu slova práce. Zaměřme se ovšem na tu práci nahraditelnou též slovem zaměstnání.

Každý z nás navštěvuje určité zaměstnání. Již jsem vysvětlil v úvodu, o co se vlastně jedná ve smyslu slova. Zamysleli jste se už někdy nad úplnou absencí zaměstnání ve společnosti? Tím míním, že lidé by zkrátka nezískávali peníze prací. Pojem zaměstnání by jednoduše neexistoval a žádná instituce podobná dnešnímu úřadu práce rovněž neměla své místo ve společnosti.

Zvláštní myšlenka na představení, obzvlášť když dnes člověk nepracující je majoritou, tedy lidem pracujícím vnímaný roztodivně. Spíše negativním směrem jako nemakačenko. Opusťme však veškerá klišé spojená s nezaměstnaností odvíjející se od absence práce ve smyslu zaměstnání.  Představím Vám svou ideu, jak asi takový svět vypadá. Lidstvo normálně žije, jenže už říci ani slovo o fungující společnosti, poněvadž ta se bez zaměstnání stala zcela afunkční. Náš předmět zájmu na sebe za ta léta, co ve společnosti zastává svoje místo, navázal řadu dalšího. Když chybí jedno, tak logicky musí chybět i druhé. Takže lidé už ani nechodí k lékaři, neboť ani ten nemusí pracovat pro získání financí, protože nenachází důvod proč tak činit. Neexistuje ani žádné pojištění financované z peněz druhých. Ruku v ruce vidím i zánik funkce peněz. Za ně si totiž pořizujeme statky a služby. Nikdo je nevydělává. Pokud už společnost degradovala takovým způsobem, přirozeně v ní vzniknou patologické jevy. Ve vyfabulovaném světě je jaksi všechno všech, ale není to podloženo žádnou ideologií jako např. socialismem. Obyvatelé zeměkoule už nejsou kroceni penězi, díky čemuž dochází k nárůstu kriminality a člověk se inspiruje z říše zvířat, že silnější vyhrává. Uvedu příklad. V dnešní podobě světa jeden vlastní třeba auto. Zatímco druhý si nemůže pořídit stejný vůz z důvodu nízkých financí. V našem současném světě, pokud osoba s nízkým příjmem je ovládána závistí, v mém světě nebude ničím regulována, a tak si sousedovo auto přivlastní. Chce-li se okradený soused domáhat práva před soudy, neuspěje. Důvod je nasnadě, protože i v zákoně samotné je ustanoveno, že zaměstnání neexistuje. Přirozeně lidé jsou právně nepostižitelní z důvodu chybějícího příjmu, který souvisí s neexistencí zaměstnání.

Buďme rádi, že naše společnost, i když je nesmírně v duchu rozvíjejícího se kapitalismu, mnohokráte nespravedlivá, disponuje alespoň trochu právním systémem a soudy sice mnohdy pochybnými, ale pořád soudy. Vše je lepší než výše vyfabulovaný anarchistický paskvil.

 

 

Autor Venym, 04.03.2019
Přečteno 464x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Takže lepší drátem do oka než nožem do zad? :-)) Dříve byla práce skutečná, dnes je nepřeberně zaměstnání přímo neskutečných. Hodnota peněz je tím přímo virtuální, česky řečeno přímo vymyšlená jako i cena/odměna za práci.

05.03.2019 11:26:50 | Lighter

Resumé je u mne jasné, slátanina erste klasse. Rozebírat mylné výroky v textu by bylo delší Vašeho rozvíjejícího se kapitalizmu. Snad poslední věta v jiném významu by se dala použít "vyfabulovaný anarchistický paskvil".
Nehrajte si na filozofa, to musíte mít dost naštudováno a netahat dojmy z rukávu.
Nic ve zlém, jsem sice včelař čímž sděluji, že nerad mažu med okolo huby.

04.03.2019 22:01:47 | Lesan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí