Myšlenka dne (18)

Myšlenka dne (18)

Anotace: Holešovický DOX - z bývalé továrny vyrostl nádherný stánek umění a moderních dějin ČR.

 

Poslední dva roky mám pocit, že změna společenského klimatu se vaří právě v holešovickém DOXu. Hodně zajímavý je i životopis zakladatele a ředitele DOXu Leoše Války. Máte-li možnost a chuť, koukněte se na 13. komnatu Leoše Války - ZDE.

 

 

Vznik Centra současného umění DOX iniciovali Leoš Válka a Robert Aafjes. Cílem této iniciativy je služba široké veřejnosti a snaha vytvořit živé kulturní centrum, které by se stalo platformou pro prezentaci současného českého a mezinárodního umění. Akcionáři centra DOX jsou Leoš Válka, Václav Dejčmar, Karel Janeček a Libor Winkler.

 

Leoš Válka dešel z tehdejšího Československa v roce 1981 do Austrálie, kde žil až do roku 1996. Ve stejném roce se natrvalo vrátil zpět do Prahy. Podniká v oblasti stavebnictví a interiérového designu. Jeho celoživotním zájmem je architektura a současné umění. V současné době působí jako ředitel centra DOX. V roce 2011 byla Leoši Válkovi udělena Cena Ministerstva kultury za mimořádný přínos v oblasti výtvarného umění.

 

_______________

P.S. ...samožřejmě se tu rovněž kují pikle - např. ZDE

 

Autor Aťan, 18.05.2013
Přečteno 1142x
Tipy 3
Poslední tipující: Amonasr, Miriska, Robin Marnolli
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Osmělím se a napíšu první komentář.

Jistě máte v blízkosti svého bydliště nějakého syčáka, který má pocit, že stromy rostou až do nebe. U nás v HK s jedním grázlem jedna kauza právě probíhá - regionální šéf Ředitelství silnic a dálnic v Královéhradeckém kraji Markek Novotný. Pobírá plat 40 tisíc měsíčně, ale nabytí majetku za desítky miliónů nějak ne a ne doložit. Pokud jde o Ředitelství silnic a dálnic obecně, Stanislav Beránek z Transparency International před časem upozornil, že tento subjekt údajně patří mezi deset firem nejvíce podezřelých z korupce. ŘSD mohlo podle Beránka českému státu způsobit škodu téměř 300 miliard korun.

I toto se v HK (potažmo v DOXu) řeší a domlouvá strategie postupu proti mafii prorostlé do státní správy.

18.05.2013 11:30:45 | Aťan

na každého jednou dojde,a když to bude včas, bude to lepší...

18.05.2013 14:51:04 | Robin Marnolli

tak tak :-)

18.05.2013 16:17:52 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí