Roswell 1947

Roswell 1947

Anotace: Chci uvěřit

Většině z nás se při zmíňce Roswell kromě seriálu vybaví i insident z roku 1947. I největší skeptici v ohledu na fenomén UFO alespoň letem světem zaslechli o této kauze, která je do dneška velmi nejasná a jak to bylo doopravdy se běžný smrtelník asi ani nikdy nedozví. Ale zpátky na začátek, musíme si alespoň připomenout jednotlivé body a události ze 2.července 1947.

Bylo 2.července a psal se rok 1947. Byl teplý letní podvečer a řada obyvatel Roswellu v Novém Mexiku spozorovala na obloze něco, co si neuměla logicky vysvětlit. To něco, co mířilo na severozápad, bylo okamžitě označeno za UFO, čím si hodně lidí této doby vysvětlovalo i běžné věci, jako na příklad meteorologické stanice, odrazy ze satelitů nebo i roj světlušek.
Další den ráno se našlo 127 km od místa pozorování na ranči Williama Brazela cosi, co vypadalo jako nějaké trosky. Rančer pochopitelně upozornil šerifa Wilcoxe a ten se následně spojil s majorem Jessem A. Marcelem z letecké základny pozemních sil v Roswellu.
William Brazel byl oficiálně několik dní vězněn a bylo mu údajně řečeno, že pro bezpečnost státu nemá o této věci s nikým mluvi. - O tom, jestli nejde jen výmysl senzacechtivých novinářů a badatelů, se můžeme dneska už jen dohadovat, stejně jako u následujících informací.
Major Marcel společně s vojáky 509. bombardovací skupiny zajistil trosky. Sám prý tvrdil, že se našly trosky deskovitého letadla i s pasažéry - samozřejmě ne z planety Země. Trosky byly dopraveny na vojenskou základnu v Roswellu a na příkaz plukovníka Blancharda převezeny na leteckou základnu Wright-Patterson. Majoru Marcelovi vojenští nadřízení další zkoumání trosek neumožnili. - Opět dodávám, že o pravosti těchto informací můžem jen polemizovat.

Už samotný fakt, že byl Brazel vězněn - čím si můžeme být jistí, alespoň to tak plyne z oficiálních záznamů - je trochu podezřelý. O následných údajných pohrůškách a žádostech ani nemluvím. Jenže záhada pokračuje.

Osmého července roku 1947 Rosewellská letecká základna vydává prohlášení, že ve spolupráci s jedním místním rančem a šerifovým úřadem v Chaves County získala jistý disk. O pár hodin později, ještě ten samý den vyšlo opravné prohlášení, že nejde o létající talíř, ale pouze o meteorologický balón.

To logicky vyvolává řadu spekulací, zvlášť pokud se takový 'omyl' stane v souvislosti s UFO. Začalo kolovat několik hypotéz a teorií. Některé jsou pravděpodobné, jiné zase méně.

Svědek G. L. Barnett tvrdil, že viděl jinou havárii u městečka Socorro v Novém Mexiku, kde byl nalezen úplný létající disk s mrtvými cizími těly. K tomu byla vyslovena domněnka, že letící objekt vybuchl nad farmou u Roswellu, kde z něj odpadly části, ale letěl dál až do Socorra, kde definitivně spadl a že roswellský případ byl vymyšlený oficiálními kruhy na zastření skutečného případu v Socorru.

Podle podrobné oficiální zprávy US Air Force z roku 1995 šlo pravděpodobně o zkušební balón, který nesl zkušební figuríny.

Kromě těchto teorií, převážně o mimozemských civilizacích tu máme další, která je podle mého názoru o něco pravděpodobnější. Mohlo jít o havárii testovaného letadla nějakého tajného projektu vlády USA nebo jiné velmoce. Tomu nahrává fakt, že v oblasti Nového Mexika v této době působila White Sands Missile Range, kde byli od roku 1946 soustředěni němečtí vědci, kteří mimo jiné stvořili americký kosmický program. Na letecké základně Roswell zároveň působila jediná letecká divize na světě, která disponovala jadernými zbraněmi.

V dnešní době věří spousta lidí na mimozemšťany, jiní dokonce tvrdí, že je s nimi lidstvo v pravidelném ontaktu. Ale to je samozřejmě na trochu jinou debatu. Kauzal Roswell těmto nadšeným záhadlogům jen nahrála. Pochopitelně. Celá událost je doslova ověšena spoustou nejasností, ve kterých si badatelé velice libují a vymýšlejí k nim vlastní závěry. Já jsem oproti tomu trochu víc skeptická a to jak k události v Roswellu, tak k celé záležitosti se 'zelenými mužíčky'. Pokud se nad tím tak zamyslíme, kdyby vláda o tom všem věděla a rozhodně nechtěla, aby se cokoliv dostalo ven, proč by dělala ve věcech utajení tak zásadní chyby, které by teoreticky mohly vést k odhalení celé záležitoti? Jak se ale říká, na každém šprochu, pravdy trochu. Zaujala mě hypotéza související se svědectvím G. L. Barnetta, teda alespoň tvrzení, že celá kauza Roswell mohla být zástěrkou pro mnohem závažnější události. Takže si tak říkám, co když jde o jakýsi vládní projekt, jehož odhalení by mělo fatální následky a proto nás, lidstvo, pár chytrých lidí směruje k víře v UFO a podobné věci? Poskytujou nám záměrně falešné důkazy, protože potřebují odvést naší pozornost? Myslím, že kdybychom se s našimi teoriemi jen nepatrně přiblížili k odhalení pravdy, ona vybraná společnost by urychleně zasáhla. Věřím tomu, že je tu něco většího než jen mimozemské civilizace a naše posedlost vírou v ně jim akorát nahrává k dalšímu utajování pravdy. Kdo ví, kolik věcí ze sféry sci-fi, které nám připadají tolik nepravděpodobné a daleko vzdálené, jsou již každodenní skutečnosti? Kdo vi...
Autor RonnieEl, 13.01.2013
Přečteno 802x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nejsem zavrhovatelem UFO. Dokonce věřím, že tu byli a jejich existence je základem mnoha náboženství. Ale Roswell 1947 je něco jiného. V té době pracoval pro Američany Wernher von Braun, po kterém nepožadovali jen vývoj raket ale i letadel. Vůbec bych se nedivil, kdyby v Roswellu spadl jeho prototyp a amíci se to snažili utajit.

25.02.2024 04:11:27 | MAR.abu

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí